Alla inlägg under maj 2007

Av ollesmamma - 31 maj 2007 20:45

Jo, härom dagen när jag frågade Olle: - Var är mammas näsa? Pekade han på min näsa. Tjoho!!Annars pekar han reflexmässigt upp i taket på lampan. Han vet att jag (även mormor) brukar tjata om "Var är lampan? När jag sedan frågade: - Var är Olles näsa? Då pekade han på sin näsa.Idag upprepade han det. Jag har ett intelligent barn!!!!

Sen går vi i väntans tider igen..... Ja, det är många bebisar! Nu är det Lotten & Johan som ska bli föräldrar. Det är beräknat till imorgon.
Vad har hänt ses sist? Lunchat med Lotten. Hon var fin med sin mage! 
Lekt med Jossan & Sebbe i Tessinparken. Det är så himla tråkigt att de ska flytta. Vi kommer sakna dem. Kanske Olle och jag kan flyga över till London och hälsa på till hösten? 
Det var som vanligt roligt att träffa alla i Multikulti. Vi fick god mat (måste rekommendera Banana/choklad glass från Lejonet & Björnen. Så himla god!!) och hade en massa att prata om. Det var längesedan vi sågs. Dessutom hade vi fint besök från Bryssel. 
Vi har varit på Kavli. Det var infomöte + avtackning av vår inköpschef som ska gå i pension. Han har jobbat på Kavli i 32 år! Olle var i toppform!
Imorgon ska vi träffa Karin och lilla Inez. Hon har också sin egen blog: inezgotthard.bloggagratis.se

Jaha, nu är det dax att surfa in på Hemnet igen och planera var jag ska titta på på söndag. Phu..... så himla tråkigt! 





Av ollesmamma - 29 maj 2007 16:52

..... - idag är det Ann-Sofies födelsedag!!

Grattis! Även grattis till Pia och Roland som har bröllopdag! Jag har varit dålig att uppmärksamma födelsedagar på sista tiden. Lovar att bättra mig.



Det bidde inget nytt "hemma" denna helgen heller. Budgivningarna är SJUKA!! Alla lägenheterna är redan långt över min smärtgräns. Den ena har gått upp 975 000 från utgångsbudet. Det är bara att ta nya tag nästa helg. Hade heller varit på golfbanan än sprungit på visningar. Men jag har inget val.....  hade jag haft det hade jag inte varit i denna situationen.  



Ikväll blir det tjejmiddag med "Multikulti". Vi började som en bokklubb för flera år sedan men numera äter vi bara god mat och pratar. Inte så bara det utan väldigt roligt!

Av ollesmamma - 27 maj 2007 21:41

Så var man tillbaka i Stockholm. Vet inte vad jag ska kalla hemma - "hemma hos mamma" eller "hemma i Stockholm"? Nu när det bara är Olle och jag som bor här känns det mer som om det är tillfälligt, men det är ju någon som saknas så det är väl inte så konstigt. Ska kolla på tre lägenheter i morgon. Kanske man snart får ett nytt "hemma". 

Resan hit gick iallafall bra. Hade trevligt sällskap av Håkan på flyget. Vi låtsades att vi var en familj och fick gå ombord med alla andra familjer. Kändes skönt att vara tre för en stund. Olle skötte sig så bra! 

Vad hände mer de sista dagarna? Det bästa var nog när vi var i Götet och hälsade på familjerna Liljenberg. Lille Jonathan var så söt! Jag fick frågan om jag ville vara fadder. Så kul! Givetvis vill jag det. Nu är familjerna ännu mer insyltade i varandra. Det går nästan inte att reda ut...... Alla är faddrar åt varandra! Mette hade bakat en massa goda kakor. Efter en promenad på stan där vi fick känna av atmosfären på Avenyn blev det GOD middag hos Karsten och Birgitta. Som vanligt hade vi roligt ihop! Olle gillade verkligen Mattias och ville leka med honom hela tiden + att han gick efter honom vart han än gick. Det slutade lite komiskt då vi fick ett samtal när vi var i Kållered om vi fått med oss M&M:s bilnycklar. Jodå! de hade Olle stoppat ner i mormors väska. Vi slapp vända då det fanns extra nycklar. Jo, innan vi åkte dit stannade vi på IKEA. Olle avslutade lunchen (10 kr för pasta med köttfärssås och en Piggelin) med isglass. Det gillade han. Han är en riktig gottegris! 

I torsdags var Amelie och Max på lunch hemma hos oss. Max var på super gott humör och bara skrattade hela tiden + att han gillade min mat. Olle vägrade äta min hemmalagade mat och skulle bara ha "burkmat". Det sitter tyvärr fortfarande i. Han vägrar öppna munnen om det inte är "köpemat". SNORUNGE!! Jag har försökt lura honom två gånger genom att stoppa hemmalagad mat i en barnmatsburk. Han går inte på det! SNORUNGE!! 

Olle var med morfar i lördags när jag spelade golf med Dottan. Vi gick runt på 3.5h på Norra banan. Härligt! Det var så roligt att träffa henne. Dt blev mycket snack och lite koncentration. Men, vi spelade bra båda två. Efteråt satt vi på restaurangens balkong, åt glass och spanade + skvallrade om alla vi såg. Olle saknade inte mig! Han och morfar började med cykla ut och hälsa på oss på banan. Där åt de glass innan frukost! Sedan cyklade de hem och åt sen frukost innan de tog skrindan till lekplatsen. Medan jag körde hem och bytte bil mot cykel, cyklade de till golfklubben där vi möttes och åt en god lunch. Innan vi cyklade hem gick Olle ner i shoppen och köpte en morsdagpresent till mig. Morfar hjälpte till lite.

Idag uppvaktade Olle mig på Morsdag. Han hade fått hjälp med paket så jag fick både en golfkjol (jag kommer bli skitsnygg på golfbanan!), dag+natkräm (hmm..... tycker Olle att hans mamma blivit rynkig!?) och lakan (om man någongång får nattbesök kan det vara shysst att slippa Snobbenlakanen). Så, jag måste vara en bra mamma! Olle tycker nog att jag är världens bästa iallafall. Jag tycker min mamma är världens bästa.  

Hann även med ett kort besök hos Axel. Det är häftigt att se Olle och honom ihop. Det skiljer 96 år! 

Kom att tänka på Fem myror: Här är här där man är! Så, hemma är här just nu. 

Av ollesmamma - 27 maj 2007 11:55


Ja, tänk vad tiden går snabbt när man har roligt. Nu ska vi snart flyga (japp, vi flyger med Skyways och berörs inte av strejken) tillbaka till Stockholm - tillbaka till verkligheten...... Man flyr lite här nere. Det behöver jag!

Tur att det regnar nu. Då är det inte lika jobbigt att åka.



Av ollesmamma - 23 maj 2007 21:13

Som hjag skrev igår har Olle varit en GrinOlle de senaste dagarna. Men, nu är han gamla goa Olle igen! Maria, Anders & Eivor gjorde underverk med honom igår. Idag har han varit på toppenhumör hela dagen. Tack!





Av ollesmamma - 22 maj 2007 20:50

Ja, jag vet att det heter "Olle har blivit klippt" för han har inte klippt sig själv. Det kommer säkert den dagen han gör det men idag var det hos frisören.  Eller rättare sagt frisören, Eivor, kom hem till oss. Hon är världens roligaste frisör! Där vilar inga ledsamheter. Det gick bra och numera har han en kort lugg så han ser vart han går. Lockarna i nacken är dock kvar!


Sen måste jag berätta att lilla Inez har kommit. I söndags blev Karin och Ian föräldrar. Grattis!!


Ja, nu har jag (vi) varit i Halmstad ytterligare några dagar. Tiden går fort när man har roligt! Det är skönt att vara "hemma". Mamma passar upp och hjälper till. Blev väckt med frukost på sängen både i lördags och söndags. Lyx!!



Vad har vi gjort?

I söndags eftermiddag var pappa här och lekte med Olle. Vi cyklade, var på lekplatsen, satte upp gungan i mammas trädgård, lekte med Olles nya vattenkanna, blåste såpbubblor och klippte gräset med Olles gräsklippare.



Igår var jag hos tandläkaren. Denna gången grät jag inte redan i väntrummet. Det gjorde jag sist så både sköterskan och tandläkaren fick trösta mig. Men, det var inte roligt! Ska tillbaka i juni och laga. FY!!!! Har dock redan blivit lovad bedövningssalva (sånt de ger barn) innan jag får bedövning. Vill inte - men jag måste! Efter var Olle och jag på Anders jobb och hälsade på. Anders är en stolt morbror/fadder. Sen fick vi god lunch hemma hos Amelie & lille Max.



 Idag mötte vi familjen Labudda; Linda, Sven & lille Nils på Stadsbondgården. Det blev en mysig eftermiddag i solen. Vi såg grisar, hästar, ankor, gäss, kaniner, fåglar, getter och katter. Olle och Nils gillade det! Men, bäst tyckte det var att fika. De åt både kanelbullar, bananmuffins och mariekex! De fick en riktig sockerkick!



Olle har varit en riktig "Grinolle" de senaste dagarna har han bara velat bli buren och så fort man satt ner honom gråter han. Visst har han haft bra studer men ofta grinig.Så jag var lite orolig idag när jag skulle spela golf med mamma och Anders & Maria skulle passa honom. Men, det gick det jätte bra. Han var på hur gott humör som helst och var inte ett dugg ledsen. När vi kom hem kramade han "mormor" först innan han kom till mig! Golfen gick bra. Mamma, Lena och jag spelade 9 hål på södra.



Ja, det tål att upprepas; Halmstad är fantastiskt!!!




Av ollesmamma - 19 maj 2007 22:17

...... men västkusten är fantastisk!!!


Har nu varit i Halmstad i 3 dagar. Härligt! Olle är frisk efter sin kräksjuka. Andra natten var det blöjbyte varje timme istället. Phu...... Resan ner till Halmstad gick ganska bra. Eller kanske inte. Redan vid KTH (visserligen tog det nästan 30 minuter dit) kräkte Olle ner både sig och stolen och vi fick sedan köra vidare men den mindre angenäma doften. Det blev ytterligare ett kräkstopp innan vi kom fram.



På torsdagen gick Olle runt som ett fyllo. Han var så ostabil och vinglig. Men, allt eftersom dagen gick blev han bättre. Min pappa kom med den nya cykelsistsen som vi provade. Olle gillar och åka cykel. Vi cyklade längs havet och tog en runda till golfklubben. På kvällen kom Anders och Maria på middag.



Igår spelade vi andra omgången av "Sten-Åke" cupen. Solen sken och trots att det såg mörkt ut blev det kanonväder. Martina och jag spelade i samma boll och trots att vi mest pratade (vi var kanppt tysta i baksvingen) spelade vi bra. Vann gjorde dock Helena men Martina kom 2a och jag 3a. På kvällen var det god middag på Älgvägen.



Idag var Linda och jag en snabb runda på stan. Jag hjälpte henne köpa jeans. Innan jag körde ut till golfklubben tog vi en fika. Det var längesedan vi satt och pratade. Dessutom utan barn. Pappa, Magdalena, Anna-Stina och August satt och åt lunch och jag blev också bjuden. Spelade sedan Norra banan med "Termosligan". Jag spelade riktigt bra men puttade riktigt jäkla dåligt! Det var rena katastrofen. Nu ikväll har jag kört en runda med Anders EU-moppe innan vi grillade. Det är kul.


Som sagt, västkusten är fantastisk!!!



Av ollesmamma - 15 maj 2007 22:20

Eftersom Olle fortsatte att må dåligt hela natten (totalt 7 gånger!!) var jag trött och tvättberget STORT när klockan ringde och det var dax att gå upp. Tisdagar är ju min "jobbdag". Men, när jag väl kom dit och druckit min kopp kaffe var jag inte så trött längre. 

Jag hade en bra dag på jobbet. Det är så många trevliga kollegor där! På vägen hem ringde jag en annan gammal kollega. En jag saknar på jobbet. Vi hade mycket gemensamt att prata om. Han har varit i samma situation som jag och är numera väldigt lycklig! Skönt att höra! Tack H! 

Jag tyckte så synd om Olle att jag stannade på vägen hem och köpte en ny leksak. Borde köpt öronproppar till mig också. det är en brandbil med massor av knappar att trycka på så den låter! Får väl plocka ur batteriet.....  

Försöker nu packa till Halmstad. "Travel light" har aldrig varit min grej. En extra tröja, ett par extra skor och några extra toppar slinker lätt ner i resväskan. Åker man bil gör det inget.  Men, nu när jag ska flyga tillbaka + att jag har alla Olles grejor måste jag begränsa mig. Tur att jag kan låna av mamma. Ska bli så skönt att komma ner till Halmstad. Längtar!!!

Hm..... glamourpoängen måste bli hög idag när både telefonen fungerar, bil till jobbet, sluppit ta hand om kräk, jobbat och fått både fika och äta lunch i lugn och ro. Jag ger mig själv plus 5 poäng. 
Lite minus då lägenheten på Lilla Essingen blev för dyr..... synd men det kommer fler. 

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards