Alla inlägg under mars 2008

Av ollesmamma - 31 mars 2008 21:58

Så var man i Linköping igen...... Det känns som om Scandic är mitt andra hem för tillfället och Linköping min tredje hemstad. Börjar hitta riktigt bra här nu.


Jag gillar ju att berätta när jag gör saker så nu måste jag ju bara säga att idag har jag både cyklat till och från jobbet + sprungit en runda här i Linköping. Kommer somna gott om en liten stund.


Redan igår när jag var hemma hos familjen Stjernström och fikade i deras nya fina lägenhet i Råsunda bestämde jag mig för att cykla till jobbet. Carro berättade att hon cyklade med Frans till stan. Så igår letade jag upp både min och Olles cykelhjälm, packade ryggsäcken och gjorde allt klart för en cykeltur. Måste dock erkänna att det var längre och jobbigare (har inga växlar på min cykel) att cykla till jobbet. Men, härligt var det. det vare varmt och vårigt i luften.


Ja, hela helgen har varit fin med vårväder. Olle och jag har mest varit ute; lekplatsen i tessin, fikat på Rosendahl, promenerat på både Djurgården och vid Norrmälarstrand och kollat in alla byggarbetsplatser runt Gärdet. Vi har haft en riktigt myshelg och bara tagit det lungt. Fikat med Cajsa på lördagen och hälsade som sagt var på Frans, Carro & mackan igår.


Idag har jag lyssnat på ett föredrag om arbetsglädje. Mycket intressant och tänkvärt. Mycket av det han sa var självklart men man behöver höra det om och om igen för att inte glömma.

Av ollesmamma - 25 mars 2008 22:01

Förra veckan skrev jag om att våren var kommen...... nu får man istället sjunga: Ja se det snöar....! Ja, nu verkar helt plötsligt våren långt borta.

Igår när jag lämna halmstad var det snöblandat regn men ju längre norr ut jag kom dessto mer snö. Hos pappa var det riktigt mycket snö.


Det gick trots dåligt väder bra att köra tillbaka/hem till Stockholm. Jag är fortfarande kluven til vad som är hemma. Jag säger hem om både Halmstad och Stockholm.


Vad hände i Halmstad?

Jag tyckte att jag hade många dagar ledigt men som vanligt när man har roligt går tiden för fort. Var inte vidare sugen att köra tillbaka igår.

Kort resumé: fika hos Eivor & Claes, lunch med Anders & Maria, shoppade en snygg Odd Molly kofta, hälsade på inne hos Monica (fick kanonfin födelsedagspresent), 2 familjemiddagar, sprang på Prins bertils led, fika med Jonathan, Mette, Mattias, Anders & Maria, lämnde Olle i Skåne, hos Lina + Ann, stan på lör, middag hos Anders & Maria, hemmakväll, ute och gick, strandpromenad + fika med Linda, ......... och lite till. Jag hade trots att det verkar som mycket när man skriver det så här lugna och härliga dagar.


Nu är det några intensiva dagar innan det är helg igen.

 Imorgon fyller "morfar" & Fia år. Grattis!



Av ollesmamma - 21 mars 2008 18:34

Glad påsk!

Av ollesmamma - 16 mars 2008 22:07

Våren är kommen, solen skiner, blommorna blommar bladen slår ut..... det är faktiskt början på en "låt" som min klass skrev i tvåan på lågstadiet. den passade att sjunga idag.


Idag har det varit VÅR i Stockholm. Sol från en nästan helt blå himmel och ganska varmt. Jag gick i bara fleecetröja och dunväst + hade solglasögon. Kändes riktigt vårigt! Längtade då ner till St.Anton Tyvärr blir det ingen resa för mig. Känner att jag inte hinner med jobbet. Som jag skrivit innan är jag delaktig i ett STORT projekt med lansering v 36. Men, det är LÅNGA ledtider så det är nu det är som mest hektiskt. Det ska vara provkörningar, texter till förpackningarna, varuprover, etc. Istället får jag nöja mig med Halmstad i påskhelgen. hoppas dock på att kunna spela golf.?


Tillbaka till första riktiga vårdagen. Jag och Olle (han sov visserligen nästan hela tiden) gick runt Djurgårdsbrunnskanalen. Det var fullt med både hundar och männsiskor som var ute och gick. Innan vi åkte till Lotta och lille Hannes hann vi med lekplatsen i Tessinparken. Vi gungade, åkte rutschkana, "lagade mat och bakade kakor". Hos familjen Holst blev det fika + ytterligare en promenad.


Jag har haft en väldigt trevlig helg! I fredags var Olle och jag hemma hos Cajsa och kollade på "Lets dance". Japp, hon bjöd hem oss. Jag lovade att vi skulle vara tysta + att jag skulle bjuda på middag. Då fick vi komma!


I lördags körde vi ut till Skarpö. Efter lunch var vi ute hela eftermiddagen. vi kollade in traktorernsa, klappade fåren, matade kossorna, tittade på Ante (häst), cyklade, åkte eldriven motorcykel, eldriven fyrhjuling, krattade stallbacken, grävde i sandlådan, matade fåren...... listan kan göras oändlig. Måste dock erkänna att Olle är lite för mycket stadsbarn. Han är lite rädd för djuren och vill helst bara titta på långt håll. Hmm.... vi får vara där oftare så han vänjer sig. På kvällen såg vi "fel låt" vinna. Jag röstade på BWO. Men, klart bästa och så söt är/var ju Björn Gustavsson!!!


Jag skulle egentligen vara i Hedemora nu. legat på Stadshotellet. Jag slapp! det räcker att jag kör imorgonbitti. Skönt! Men, jag kommer iallafall att ta en tunnbrödsrulle på Lappens. Det är som sagt så god!


Trevlig vecka!

Av ollesmamma - 13 mars 2008 22:04

ja, i tisdags fyllde jag 35 år! Så nu kan man väl inte kalla sig 30+ längre utan måste väl säga 40-?? Tur att jag inte känner mig en dag äldre än 25.


Jag får tacka alla som ringde, skickade sms, mms, vykort och paket. Kände mig trots utebliven "gegga" på morgonen uppvaktad! Ni som inte vet vad "gegga" är (tror nästan alla mina vänenr vet det eftersom jag tjatar om det inför varje födelsedag :-D). det är iallafall en kopp (speciell födeledagskopp) där man blandar kakao, socker och ovispad grädde. Sedan rör man detta till en "gegga" som man sedan äter med sked. Väligt gott!! Jag får smaka på Olles när han fyller år om några veckor.


Annars har jag hunnit med att vara i Linköping i veckan. Familjen Lenntorp bjöd på god middag. Det är så lyxigt att ha dem där. Jag brukar bo på Scandic City och då tar det bara några minuter att gå till dem. Jo, jag måste skryta att jag innan middagen var úte och sprang. Jag som inte sprungit sedan jag (och Martina) sprang över Öresundsbron 2000 har nu varit ute och sprungit vid tre tillfällen. Tränar inför det oerhört långa Vårruset. ;-D


Vad händer i helgen?? Olle och jag åker ut till Anna, Leo och Ida på lördag för att kolla Melodifestivalen, leka och äta lite mat. På söndagen blir det fika med Lotta och Hannes. Sedan måste jag köra till Hedemora! Ska vara på mejeriet i Grådö (5 km utanför Hedemora) på måndag kl 06:00. PHU..... Men på söndag ska jag unna mig en tunnbrödsrulle på Lappens. Den är SUPERGOD!!


Så, trevlig helg!



Av ollesmamma - 9 mars 2008 21:59

I helgen har mamma/mormor, Björn, Bosse och Lillemor varit på besök. Jag vill gärna tro att det var för min och Olles skull de kom men jag tror att det var Båtmässan i Älvsjö som lockade lite mer. Iallafall den manliga delen av sällskapet.


Innan jag berättar om helgen så ska jag bara säga att i lördags åkte jag tillbaka till Shell i Ropsten. Snålheten..... det kostade iallafall 150 kronor att (fösröka) tvätta bilen och jag hade ju faktisdkt fått ett tillgododkvitto. Denna gången hade jag tur! Inga borstar som stannade..... ut kom en ren och fin bil!


Veckan som gått har som vanligt varit intensiv.


Jag vet att man inte ska skoja om "bokstavs"barn/vuxna. Definitivt inte jag som har en mamma som jobbar som speciallärare. Men jag brukar ju ofta höra att jag är överaktiv och aldrig kan sitta stilla utan ska hela tiden göra saker. Visst stämmer det.  I torsdags hade jag en släng av både ADHD/ DAMP. Eftersom jag skulle ha Halmstadbesök var jag tvungen att städa, handlar etc. Så här såg min "afterwork" ut:

-sprang 30 minuter

- duschade

- handlade mat

- tvättade 3 maskiner tvätt

- bädade rent i både min och Olles säng

- bakade två matbröd

- bakade en banankaka (hade övermogna bananer)

- dammsög

- moppade

- strupade i säng.....................



I onsdags var jag i Danmark på vårt mejeri i Brabrand utanför Århus.  Min kollega och jag skulle titta på en provkörning. Nu var det bara över dagen. Nästa gång ska jag lägga provkörningen en måndag eller fredag så man kan stanna över helgen. Det finns massor av fina golfbanor runt omkring. Jag tror jag skrivit om det innan. Jag har OTROLIGt svårt att förstå danska. Inte var det bättre i onsdags. Flera flera gånger fick jag be dem säga om, förklara etc. Men, jag ska gå kurs nu. På tisdag börjar det.


Tillbaka till helgen. Cajsa, Olle och jag såg Tinas "troschock" i Lets dance här i fredags. Vet inte om Cajsa vill komma tillbaka och se på TV hos mig. Jag är inte så insatt i Lets dance (kollade hellre på "På spåret" innn. USCH det lät vuxet) så jag satt och småpratade lite. Då fick man onda ögat av Cajsa:

Med henne är man tyst under programmet och pratar endast under reklampauserna. Det gick sådär för mig och Olle.


Sen kom Halmstadbesöket! Intensivt men roligt! Det blev lite shopping i stan, lunch i Östermalmshallen, såg en massa kändisar, fika, mat hemma på kvällen, lite mer shopping, lördagsgodis till Olle..... Olle hittade en ny kompis  - Bosse (nej, inte Anders hund). Sedan var ju en annan av Olles favoriter här - Björn. Så han var på gott humör. Det var BARA Bosse och Björn som fick hjälpa till, leka på hans rum (kolla traktorer, skruva, borra etc), klä på honom etc.



Så, nu ligger ytterligare en intensiv vecka framför mig. Två hotellnätter. Ska till Linköping imorgon och Hedemora på torsdag. Arla har mejerier på lite olika ställen och nu är det ytterligare provkörning. Så min födelsedag kommer jag starta 05:00 på Linköpingsmejeri. Får inte ens njuta av god hotellfrukost! Surt. Mamma sa att jag nog kunde få roomservice innan jag skulle iväg. Jag skojade om att jag kunde kanske betala lite extra så sjöng de för mig också. Får ingen "gegga" heller....... fast, jag har en hög med presenter som kommer att ligga och vänta på mig när jag kommer hem på tisdag kväll. Så, snart är man närmre 40 än 30........



Av ollesmamma - 2 mars 2008 22:02

Ja, hade det hoppat fram en kille och sagt det i lördags hade jag inte blivit ett dugg förvånad. Varför? Jo, jag satt fast i en biltvätt i över 15 minuter innan jag vågade göra något. Då hade jag ringt nummerupplysningen och bett om numret till Shell i Ropsten. Äh, jag tar det från början.  Förra veckan köpte jag en biltvättsbiljett, kör runt huset och inser att det är fler än jag som tycker det är en perfekt dag att tvätta bilen. Orkar inte sitta i kö utan bestämmer mig för att ta det senare i veckan. Biljetten var giltig i sju dagar. Så, igår innan jag skulle ut och köra så passade jag på att köra till biltvätten. Det var en sån tvätt där man var tvungen att sitta kvar i bilen för man tryckte in koden utanför – innan man körde in. Jag körde in – tvätten började. Jag tyckte min lilla bil rörde sig lite väl mycket bakåt när borstarna körde på men vad skulle jag göra? Efter några minuter stannar borstarna. Då hade jag en på varje sida av dörrarna och en borste på taket. Jaha…… vad händer nu. Tiden gick…. INGET hände. Jag väntade…. INGET hände…… väntade……. Tänkte att om det är något fel måste det väl larma inne på macken så de kommer ut och hjälper mig. Nädå…. Inget händer. Jag kunde ju inte öppna dörren och jag vågade inte köra med risk att förstöra bilen. Istället försöker jag hitta kvittot för se om det fanns något telefonummer. Icke sa nicke. Det blev till att ringa 118118. -         Hej jag skulle vilja ha numret till Shell i Ropsten, Stockholm. -         Jaha, du har ingen närmre adress? -         Nej, -         Hmm.. vänta jag slår i ett annat register. -         Det är viktigt! (lite lätt panik i rösten) Jag sitter fast i deras biltvätt. Har suttit här i en kvart nu…..-         OJ! Jaha…..-         Hittar du något? Det är precis vid tunnelbanan i Ropsten. -         Ja, här är ett. Det är väl bäst att jag kopplar dig direkt? -         Ja tack!-         Varsågod och lycka till!-         TackKopplingston…… ring….ring……ring…..ring…. INGEN svarar!! Ringer igen. Fortfarande inget svar.  Insåg att det kommer ingen och hjälper mig. Jag startar försiktigt bilen och kör. Det går bra! Fram till porten. Den öppnar sig inte! Är detta doldakameran????? Ser att det är en dörr precis bredvid porten. Inser att jag faktsikt måste gå ur bilen. Småspringer ut och drar i dörren. Jag vill ju inte att tvätten ska starta igen. Dörren är låst! Detta är dolda kameran!!!! Till slut ser jag en grön knapp. Efter lite tvekan vågar jag trycka. Porten går upp! Tjoho!! Jag är fri. Hoppar snabbt i bilen och kör ut. Runt till macken.  -         Hej! Jag har precis suttit fast i er biltvätt i över en kvart. Fick ringa nummerupplysningen för att få ert nummer. Men, ingen svarade. -         Hade du inte kvittot kvar? Där står vårt nummer .-         Nej, men jag fick ju tag på det. Men, ni svarade ju inte. -         Jag kan inte svara för då kan inte våra kunder betala med kort eftersom jag då blockar linjen!(Var hon helt pantad!!)-         Men, jag satt ju fast och borstarna var på bilen. Jag vågade inte köra ut. -         Hade bilen rört sig? -         Ja lite-         Jaha, men då löser ett säkerhetslarm ut och allt stannar-         Jaha, det är ju inte lätt för mig att veta. -         Men, du kan få en ny tvätt om du vill?-         Nej, tack. Jag har inte tid. Jag har ju redan suttit där en stund. -         Men, då kan du få en tillgodo. -         Tack Först när jag var på väg därifrån kunde jag garva åt det hela. Det var ju riktigt komiskt men när jag satt där tyckte jag det var mindre kul. Att man sedan inte fick någon förståelse från personalen gjorde mig bara förbannad! Hon tyckte det var ok att jag satt där i över 15 minuter. Jä-la kärring!! Kommer aldrig mer åka dit! Sen blev resten av helgen kanon!  

Insåg dock att när jag såg Vasaloppsstarten på TV att jag SKA stå på startlinjen nästa år. Det kommer inte finnas några dåliga ursäkter då. Finns det ingen snö i Stockholm får jag öva på mina rullskidor. Ja, om de inte rostat sönder efter att stått stilla i några år…. Utslitna är de i alla fall inte. ;-D Om man räknar på vad de har kostat per åkt kilometer är det ett par dyra skidor…..


Här är ytterligare en av alla fina bilder från fotograferingen hos Anna.

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards