Alla inlägg under juli 2008

Av ollesmamma - 19 juli 2008 18:43

Varför går tiden så fort när man har roligt?? Har snart varit i Halmstad i två veckor!! Det går för fort! Har hunnit med en massa roliga saker dock så jag ska inte klaga. 


Vad har jag/vi då hittat på??

Besök från Träslövsläge (Olle och Lisa blev bundisar och lekte och hade det roligt!), spelat golf, kalas hos Alicia och Alexander, lekt med Nils (jag fikade med hans mamma Linda och pappa Sven), varit på stranden med delar av familjerna Hägge/Jacobsson och Carlsson som följdes av en mycket trevlig grillkväll, middag hos familjen Liljenberg (hmm alla fem hette samma efternamn. Vi representerar den mer "moderna familjen"; Barkström/Svensson, Barkström/Bengtsson och Barkström/Lannér), lekt hemma hos morfar, grävt upp potatisar, plockat vinbär, varit på middag hos familjen Wickström (Olle och Noah spelade fotboll och diskuterade det dåliga vädret), spelat fotboll i trädgården, varit ute och ätit, kollat fotboll (HBK-Elfsborg..... hmmmm ingen rolig match), tjejmiddag, After beach med DuoJag, rosé på balkongen, middag med bror och Maria, IKEA och en massa annat roligt!


Visst hade jag roligt förra sommaren också men jag mådde inte alls lika bra som jag gör idag. Tänk vad som kan hända på ett år!


Ikväll blir det Salt och efter det Leffes. Ska bli roligt!

Av ollesmamma - 8 juli 2008 00:07

Idag var min första semesterdag! Har nu nästan fem härliga veckor framför mig.


Idag har vi haft sol från blå himmel som på några sekunder övergick i ÅSKREGN (då befann jag, pappa, karsten och Mette på golfbanan), som övergick i ösregn, duggregn och slutade i en underbar kväll (middag på altanen). Hmmm... vädret är märkligt! Tyvärr var min putter inte vidare "het" idag så familjen Liljenberg (som för övrigt spelade mkt fin golf) kunde enkelt ta hem segern.


Helgen?

Supermysig start på semestern! Hämtade Olle i Helsingborg, körde vidare söderut; lunch på Landskrona GK, bad i Borstahusen, shopping i Svedela, hotell i Lund, restaurang Stortorget, lunch hos familjen Wendt (Mattias, Karin, Sixten och Arvid), fika och lek i trädgården som slutade i en timmes långt "dopp i poolen". Olle såg ut som ett russin när han väl kom upp, hemresa och fotboll i trädgården hos mormor.


Idag fick Olle en radiostyrd traktor med släp av Mette, Mattias och Jonathan. den har lekts med hela kvällen. Kört runt, runt, fram och tillbaka, runt..... Annars är Olle glad att återse sin trehjuling och traktor, mata tuppen med Björn och idag få följa med ut till golfklubben och slå lite bollar.







Av ollesmamma - 4 juli 2008 14:08

.... är inte min grej!


Nu börjar min semester!! Tjoho!!


Av ollesmamma - 3 juli 2008 13:57

Nu när Olle inte är hemma gäller det att hitta på en massa saker så jag inte hinner sakna honom för mycket. Det är för länge att inte träffa honom på nästan en vecka. Phu.... jobbigt.


Men, jag har försökt sysselsätta mig i veckan; shopping (handlade ingenting), Parkteater (musikal som var mkt bra), golfrunda (spelade mkt stabilt!!), långlunch "på stan" (god koreansk mat, städat lägenheten, börjat packa (inser att jag återigen kommer släpa på tok för mycket kläder med mig) och afterwork (ikväll).


Imorgon bär det av söderut!!!  


Eftersom Olle inte är hemma har jag inga nya bilder. det får bli några "gamla" som jag inte visat tidigare.



Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards