Alla inlägg under maj 2009

Av ollesmamma - 30 maj 2009 19:02

Älgen sprnag maran och vi skulle "hejja på" honom. Men för att inte Olle och Noha skulle bli allför uttråkade hängde vi i Vasaparken (för att bara under 10 minuter stå vid vägen och hejja). Det var ungefär samma lekar som igår som gällde; jaga varnadra, spela fotboll, picknick, glass, ännu mera fotboll, gungade, grävde i sandlådan, klättrade på klättervägg..... Olle var inte svårsomnad på kvällen........


Hur det gick för Älgen? Jo, han kom i mål men var inte nöjd. Han hade fått ont i hjärtat efter 30 km så de 12 sista gick han. Men, han kom i mål. Vi som stod vid sidan om var inte avis med tanke på solen och värmen. Phu....

Av ollesmamma - 29 maj 2009 18:34

Vilken härlig dag!Sol och värme!!! 

Idag åt vi middag i Tessinparken tillsammans med fam Wickström (Noha, Mattiás och Åsa). Olle åt pannkakor, ett av mina hamburgerbröd och en hel del pommes. Har nog aldrig sett honom äta så mycket mat. Dessutom lyckades han få ner en kula glass också.


Noha och Olle hade roligt ihop och sprang runt och lekte, spelade fotboll, busade och jagade varandra (och en massa andra barn).



Av ollesmamma - 26 maj 2009 18:32

Idag har det varit gårdsfest på Olles dagis. Det började med sång. Barnen var så fina i blomsterkransar och sjöng fina sommarsånger. Jag såg inte Olle eftersom han stod bakom en lång tjej men han sa efteråt att han sjöng. Jag tror honom för vid Luciatåget sa han efteråt:

- Jag sjungde inte.


Innan fikan gick vi tipsprommenad ihop med Linus och hans föräldrar. Dagen avslutades på lekplatsen med Ingrid, Linus och Wilma (också en tjej som bor i vårt nya hus). Wilmas mamma var imponerad av Ollle. Han hade kommit fram till henne och sagt:

- Jag ska flytta till ditt hus.


Igår när Olle skulle sova var det lite bök och stök innan han kom tilro. Vid ett tillfälle hittade han ett av mina hårgummiband. Eftersom jag ville att han skulle sova och inte leka tog jag ifrån honom det. Då sa han högt och med bestämd röst:

- Man får faktiskt inte ta saker ifrån varandra!

Jag höll på att börja skratta men behärskade mig och sa:

- Du har rätt Olle. Men, nu ska vi sova och inte leka så därför får mamma ta gummibandet.

Klok son man har......




Av ollesmamma - 21 maj 2009 17:57

När Olle hade åkt till Gamleby åkte vi också söder ut men till golfbanan. Vi skulle spela Vidbynäs.

Förväntningarna var ganska (läs väldigt) höga inför rundan. Ingen hade spelat där men jag hade ätit lunch där och gillade atmosfären i klubbhuset. Dessutom hade jag/vi bara hört gott om banan och att den skulle vara superfin. Någon sa tom:

-          Den är tom finare än Tylösand Norra (!).

Hur blev det då? Kanon!

Fint väder (lagom varmt och sol), trevligt sällskap (Stefan, Magnus och Mattias/Gummi), god lunch med vacker utsikt över banan, trevlig personal, SUPERFIN bana (speciellt greenområdena), ok score (även om jag och Stefan fick stryck med 1/0 och förlorade en öl till vinnarna). Vi har redan beslutat att komma tillbaka och spela igen.  Då ska Stefan och jag vinna!!!

På kvällen blev det spontanmiddag hemma hos oss. Vi satt länge och pratade (nästan för länge)… eftersom det är golf imorgon igen. Då ska vi spela Haninge. Kvitt eller dubbelt!

Av ollesmamma - 21 maj 2009 17:21

Dagen började med att jag monterade ihop min nya kamera. Sedan fick Olle och Stefan agera fotomodeller. Det är så roligt att fotografera med en bra kamera. Känns som "förr i tiden" när jag fotograferade med min gamla Canon och framkallade själv hemma i badrummet.

Av ollesmamma - 20 maj 2009 16:49

Idag var Olle, Stefan och jag i Mulle Meckparken. Jag har skrivit det innan men skriver det igen. Det är en fantastisk lekplats. Olle hade så roligt även denna gången.


PÅ vägen hem körde jag inom och köpte mig en ny kamera. En Nikon D90. Så, nu kommer det bli mycket bilder framöver. Så roligt!!!!

Av ollesmamma - 16 maj 2009 20:14

Idag har vi haft en heldag på Skansen. Olle och Linus tyckte det var roligast att åka bilarna medan jag gillade de tre nyfödda björnungarna och den 6 dagar gamla älgkalven. Vilka som var med? Lius och hans mamma, familjen Johansson (Mattias, Julia, Tim och Louisa) och vi (Stefan, Olle och jag).


Efteråt hamnade alla hemma hos oss på spontanmiddag. Det var FULL FART på barnen! Det var en del att städa efteråt men det var det värt! Barnen hade roligt och vi föräldrar hade det trevligt!

Av ollesmamma - 13 maj 2009 10:22

I måndags när Olle och jag kom hem efter dagis lekte vi lite ihop i vardagsrummet. Eter en stund var jag tvungen att börja med maten och gick ut i köket. Efter några minuter ropade Olle: -         Mamma, kom och lek med mig!-         Jag måste laga mat. Men, du får gärna komma ut i köket och leka så kan jag titta på.-         Ok, jag vill egentligen inte men jag gör det ändå!  Senare på kvällen när det var dags att sova och vi låg i sängen. Vi hade läst sagor och lampan var släckt. Men, Olle ville inte sova. Han försökte med allt. -         Mamma, kan vi inte prata lite först? -         Lite. Vad vill du prata om? -         Vad gjorde du på jobbet idag?

 Igår var vi i Londonparken efter dagis. Där var även Olles kompisar Ingrid och Linus. De har så roligt ihop och ingen ville gå hem.

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards