Alla inlägg under november 2008

Av ollesmamma - 24 november 2008 21:21

Så har man gjort det igen. Min bror påstår att om en sak händer en och samma människa flera gånger är det inte otur….. Jag håller inte med! Jag hade inget med det som hände att göra.

Vad har nu hänt? Jo, jag har fastnat igen. Denna gången i en hiss! När jag fastnade i biltvätten fick det inte så jobbiga konsekvenser mer än att Cajsa fick vänta ett tag. Nu blev det lite jobbigare…. Olle och jag missade tåget (ska klaga hos SJ)…. det sista för dagen…. i Nässjö….pappa fick slänga sig i bilen från Värnamo…. vi kom fram till Boarp 22:30…. 2h sent…. det blev nattamat istället för middag….. Men, det är tur att man har en snäll pappa!! 



Ja, när det hände var jag ARG!! Men, nu kan jag nästan skratta åt det. Roligast är att höra Olle:

-       Mamma, vi missade tåget.

-       Vi får inte missa tåget igen.

-       Tåget körde!


Vi fick i alla fall en mysig helg i Halmstad. Vi träffade kusin Astrid (Olle blev väldigt förtjust i henne och vill gärna klappa, pussa och hålla henne) och ”morbror” Axel. Det är häftigt att se Axel sitta med lilla Astrid i famnen. Det skiljer 98 år på dem!! Äldst och yngst i släkten.






Av ollesmamma - 20 november 2008 19:15

Imorgon åker Olle och jag tåg ner till Halmstad.

Av ollesmamma - 19 november 2008 22:30

Ja, om ens son säger det efter att jag nekat att läsa ytterligare en bok innan sovdags vad gör man då? Jo, läser givetvis en bok till! Det finns väl ingen som kan neka efter de orden.



Men, Olle börjar inse hur man fjäskar för sin mamma. När Olle inte somnat efter ca 1h nattning ikväll (det liknade "Godnatt Alfons Åberg" med flertal toalettbesök, vattendrickande, pussa alla gosedjur godnatt, kolla att boken låg där den skulle, öppna dörren på glänt......) säger jag:

- Olle Barkström! Nu ska du sova. Annars blir mamma arg.

Vet ni vad han svarar då? Jo:

- Mamma jag älskar dig!

Man kan kan knappast bli arg då......



En annan rolig kommentar han sa idag var när han först ber mig hjälpa honom plocka ihop alla hans verkty och när jag gjort det och ger honom dem säger han:

- Bra jobbat mamma!



Ja, Olle är hemma igen. Skönt! jag saknar honom så när han är borta. Tur att Stefan var uppe denna helgen så jag inte var ensam iallafall. Vi hade en lugn helg utan något planerat. Så det blev "bara" fika med kompisar, se filmer, laga god mat och sedan tog jag mina första stavtag (inte på snö utan på hjul) mot Mora. Ja, det var inte snö under skidorna men väl i ansiktet för när jag åkte ut var det regn men under tiden övergick det i snöblandat. Kändes nästan som Vasaloppet... Kan inte inse att jag åkt 9 mil innan. Det var så jobbigt och jag har fortfarande ont i armarna. Hur ska jag komma i form till 1 mars?? Var på spinning igår så jag försöker iallfall.  Sakta men säkert..... med betoning på sakta......




Av ollesmamma - 12 november 2008 21:51

Lite mer bilder från helgen som gick. 

Av ollesmamma - 9 november 2008 22:41

Vilken mysig helg det har varit.


Tre middagsgäster i fredags, fyra nattgäster, lång och härlig frukost, två nya gäster på fika, en lugn och mysig hemmakväll utan gäster och idag en heldag på Skarpö. 


Olle är så rolig nu! Han snackar en massa och säger roliga saker. Det är roligt när man hör sina egna/andra vuxna ord komma ur hans mun. Som när vi fick gäster i fredags: 

- Välkomna, välkomna!


Ja, Olle är bäst! 

Av ollesmamma - 6 november 2008 09:53

Nu när min kamera tyvärr är sönder får jag njuta av att kolla på sommarensbilder.  

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards