Alla inlägg under december 2009

Av ollesmamma - 13 december 2009 19:16

Även i morse var Olles första ord när han vaknade:

-Får jag gå ut till morfar??

Ännu en sovmorgon för oss! Skönt! Olle och morfar hade även idag fått fram alla leksaker och var i fullgång med att leka. Olle har fått fyra bilmattor som de leker väldigt mycket. Det är olika byggarbetsplaster som skall bygga olika saker. Alla legogubbarna står uppställda och väntar på order från chefen som bestämmer vad de ska bygga idag.


De hann även med några fotbollsmatcher och några springtävlingar innan vi gav oss iväg på jazzlunch/brunch/frunch Mosbacke. Det var jättegott och trevligt. Olle åt pannkakor och lekte sedan med salt- och pepparpåsar och sin grävmaskin.

  

Olle gillade också musiekn och spelade luftgitarr, piano och trummor när bandet spelade.


På vägen hem till Olle en powernap och när vi kom hem tog morfar en......


  

Imorgon åker morfar hem. Han behöver vila upp sig!


Av ollesmamma - 13 december 2009 19:08

Efter skridskoturen köpte vi gran. Morfar satte i ljusslingan och sedan klädde Olle och jag granen. Jag tycker den blev riktigt fin även om vi skulle behöva lite mer pynt. Bidrag mottages tacksamt!

  


Framåt kvällen kom Stefan hem (han hade gått i skolan hela dagen) och gjorde supergod mat till oss. Även Magnus kom och åt. Olle tjatade om att alla skulle spela fotboll så fort vi ätit upp. Elle nja, inte alla. Han sa så här:

(räknade morfar, Stefan, Magnus och han själv)

- Ett, två, tre, fyra - alla vi killar ska spela fotboll så får mamma ta hand om disken!

Hm.... vad har han för kvinnosyn!! Men, jag ska erkänna att jag lagar ju aldrig mat så det är självklart att jag ska diska. Men, iallfalla......


Olle somnade ganska sent men utmattad efter ytterligare en lekdag med morfar!

Av ollesmamma - 13 december 2009 18:57

Olle har gjort premiär på isen. Det var precis som i Disneys Bambi - väldigt ostabilt. Efter lite träning gick det bättre. Så, med lite träning kan det nog gå.


    

Av ollesmamma - 13 december 2009 18:40

Igår när Olle vaknade var det första han sa:

- Får jag gå ut till morfar?

Klockan var strax efter sju (så tidigt vaknar han aldrig annars), men nu när morfar var här fick inte en minut av lektid gå till spillo. Hela fredagen ängnades åt lek. Jag måste ge "morfar" en stor eloge som leker med Olle hela hela tiden med lika stor entusiasm (hmm svå stavat ord) oavsett om det är fotbllsmatch, lego, Briotåg, bilmatta eller springtävlingar.


När vi kommer upp någon timme senare möttes vi av denna synen.

  


Olle hade fått upp bilmatta, bilar, ego och lite annat upp i sängen hos morfar.

Vid tiotiden cyklade vi till gympan. Olle var superduktig!!!! Jag behövde inte vara med alls utan fick sitta på bänken under hela passet.


Efter lunch bar det av till Östermalms IP.











Av ollesmamma - 11 december 2009 14:44

Idag har jag (och morfar som kom upp med natttåget i morse) sett världens finaste luciatåg med världens sötaste stjärngosse!

  , Ja, jag är helt opartisk i min bedömning. ;-D Det var så himla fint! Alla barnen sjöng och såg så glada ut hela tiden. Där fanns ett antal lucior, tre stjärngossar, några tomtenissar och några pepparkaksgubbar och gummor.



    

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards