Alla inlägg under december 2010

Av ollesmamma - 23 december 2010 22:11

  


Bästa kusinerna!!

Av ollesmamma - 19 december 2010 20:52

Olle har klippt och klistrat ihop sin önskelista som nu är skickad till Tomten. Undrar ni vad det var med på listan? 100% Star Wars Lego!!   

Av ollesmamma - 19 december 2010 20:50

Olle var en söt liten stjärngosse i måndagsmorse i Luciatåget på dagis. De var otroligt duktiga och sjöng så fint!! Tyvärr stod Olle i mitten så jag lyckades inte få någon bra bild. Efter tåget gick dessutom struten sönder så jag har bara denna bild. Håll till godo!


  

Av ollesmamma - 8 december 2010 20:07

Som ni förstått så hade vi riktigt julpyssel i helgen med både klä granen och bakade pepparkakor. Vi satte även upp krubban. Jag har haft den sedan jag var liten (det enda som är nytt är himmel och gräs). Efter att ha satt upp krubban, alla figurer, djur, stenar och lagt ut den lilla sjön frågade jag Olle om inte han hade fler djur på sitt rum som skulle kunna vara med. Jo, det hade han sa han. Vad kom han ut med tror ni? Jo, två "gubbar" från Star Wars: R2D2 och en björn. Så¨, nu har vi en julkrubba med inslag av Star Wars! Olle tycker det är roligt med krubban och leker gärna med den.


    

Av ollesmamma - 8 december 2010 20:01

I lördags köpte, satte vi in och klädde julgranen. Ja, det kanske är lite tidigt men eftersom vi inte firar jul hemma vill vi njuta av granen lite. Det både luktar gott + att det är fint när den är tänd! Men, vi har nog blivit lurade på granen. redan efter en dag barrade och det bara fortsätter. Lagom till julafton kommer den vara kal. Så, vi passar på att njuta nu.


  

 Vi saknar dock något i toppen, eller rättaresagt vi sakanr flaggor. Jag är inte så förtjust i stjärna (såvida den inte är av halm) utan vill hellre ha svenska flaggor. Så, det får bli inköp på det!


Av ollesmamma - 6 december 2010 22:39

Igår bakade vi pepparkakor. Första plåten blev aningens mörka - näst intill svarta (!) men resterande plåtar blev mycket goda! Nej, jag gjorde inte egen deg utan


 köpte färdig.   

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards