Alla inlägg under oktober 2007

Av ollesmamma - 30 oktober 2007 22:39

Ja, i gamla lägenheten hade jag egen tvättmaskin - inte i denna. Idag var första gången jag tvättade på nya stället. Tvättsugan var fin men jag har varit bortskämd med egen och att kunna tvätta när man vill. Det är en klar fördel med Olle som bara kan ha kläderna 1 dag innan de måste tvättas. Nu är det iallafall avslutat men jag kommer så fort jag får råd (när nu det kan bli) köpa egen.


Idag ställde sig Olle i ett obevakat ögonblick på nedre ungsluckan = det trillade av. Jag tror inte den gått sönder men jag lyckades inte få upp den igen. Tur att en kollega ska komma hem och fixa med elen snart, han får hjälpa mig med spisen också. Kanske ska passa på att be honom montera upp pilastern också. Jag kan mycket men inte allt!


Idag fick jag många kramar och pussar av Olle när han skulle somna. Han hade kanske dåligt samvete.... Han är som jag skrivit innan väldigt mysig nu. Nje, förutom när han river ut toarullen, ställer sig på spisen, rullar ut al-folien och sorterar om alla smutstvätt....... Som han gjorde idag.....

Av ollesmamma - 29 oktober 2007 22:12

Det är lite problem med bloggen men de håller på att uppdatera sidan så jag hoppas det kommer lösa sig. Vissa av mina texter är borta och sedan var mitt bildminne fullt så jag har börjat plocka bort bilder. Började med april. Det var så mysigt att hämta Olle på dagis idag. Han blev superglad att se mig och sprang och slängde sig i famnen på mig. sedan ville han vara nära mig hela tiden. Jag fick massor av pussar och kramar hela kvällen. Nu sover han gott!Lotta, Hannes, Maria och Jonathan har varit här ikväll. Vi träffades och pratade ihop oss inför Mauritius. Vad vi ska ta med, inte ta med.... det kommer bli kanon. Nu ska jag läsa min bok: Flyga drake. Den är kanonbra.

Av ollesmamma - 28 oktober 2007 20:38

Jaha, då blev det Göteborg som vann Allsvenskan. Men, vad hände med HBK?????

Har haft en "Ollefri" helg. Jag saknar min prins!! Imorgon hämtar jag honom på dagis och sedan ska han vara hemma igen.

Av ollesmamma - 24 oktober 2007 21:32

Så, nu har jag sovit i nya lägenheten 4 nätter. Det känns bara bra!
Tack vara snälla vänner och familj så gick flyttlasset enkelt och smidigt i lördags. TUSEN TACK ALLA FANTASTISKA VÄNNER!! Jag är så glad att ni hjälpte mig. Pappa och Anders hjälpte mig sedan på kvällen att packa upp, IKEA besök på söndagen, monterat skrivbord, satt upp rullgardin, instalerat bredband, fixat och donat en massa.


Nu har Olle och jag börjat komma iordning ganska bra. Men, det saknas en soffa. Vet inte riktigt hur jag vill möblera i vardagsrummet så jag har inte bestämt mig för någon ännu. Borde göra det........


En annan sak som är bra är att nu fungerar spisen. Den var stendöd i två dagar! Jag involverade halva Kavli och pappa. Det byttes proppar, lånades hem kokplatta, lånades proppar, köptes proppar, analyserade och utredde alla möjligheter. Men så - idag var allt ok! Mystiskt!!


Olle är så mysig nu! Han utvecklas hela tiden. Dagis har en bra inverkan på honom. Han snackar en massa men man förstår inte ett ord! Ibland kommer det ljud som låter som ord. Han gillar att ringa upp och "prata" i telefon, diska (nja... rättare sagt leka med vatten och hälla från en sak till en annan), bada, hoppa, spola på toaletten, dra ner toapapper och äta gräddbullar (mormor hade skickat med minigräddbullar).


Dax att packa upp lite till och sedan sova!

Av ollesmamma - 19 oktober 2007 11:57

Denna tårta fick jag budad till mig igår. Det kändes roligt att mitt arbete är uppskattat.

Av ollesmamma - 16 oktober 2007 22:29

Igår fick jag skämmas på dagis. Det var min första dag att hämta Olle. Min tanke var att vara där kl 16. Gick från jobbet exakt halv fyra, små sprang till pendeltåget. Givetvis blev det försenat till centralen. Men, jag var vid dagis vid 16:10. Precis innan jag går in genom grinden får jag ett sms: "Skynda dig till dagis! De stänger tydligen kl 16 idag. Dock ingen panik." När jag kom in stod Olle påklädd och klar. Jag fick be 1000 gånger om ursäkt. Men, Gunilla sa att det gjorde ingenting. Bra intryck jag gjorde på min första hämtning. Men, till mitt försvar så har vi inte fått lappen med datum på de dagar de stänger lite tidigare (4 ggr/termin).

Olle fick en pruttkudde av Louise igår. Han tycker den är läskig och rolig på samma gång. Han gillar inte när jag sätter mig på den så den låter (gallskrik), men när han själv får stampa kasta eller sparka på den är det roligt (skratt). Sedan är det även ok om jag stampar på den så den låter (skratt).

Usch, idag ska både Olle och jag börja vaccinera oss inför Mauritius. Det är det enda negativa med resan. Alla dessa sprutor man måste ta. Men, när vi väl sitter på planet den 14:e kommer jag ha glömt hur ont/jobbiga/dyra de var att ta.

Imorgon kl 07:45 bär det av till banken för att fixa allt med nya lägenheten; betalning, lån och nycklar. Så, under några dagar kommer jag vara ägare till två lägenheter.


Av ollesmamma - 16 oktober 2007 13:38

Olle och Leo.

Av ollesmamma - 12 oktober 2007 22:58

Först och främst; tack till min personliga bloggare Stina & Carro . Utan er hade min sida inte uppdaterats.


Så var det helg igen! Klyschigt men: tiden går så snabbt!!

Fast, när man tänker på vad man hunnit med i veckan är det en hel del.


Måste bara börja med att säga att Olle har fått ytterligare ett ord i sin annars ganska lilla vokabulär. Idag sa han: HOPPA. Ska tilläggas att just hoppa är bland det roligast just nu. Det är allt från att försöka hoppa på golvet till att hoppa från stolar, bord, bänkar … ja allt som går att hoppa ifrån.


Tillbaka till min vecka.

Veckan började med att Olle hade namnsdag. Olle heter även Nils, och det var Nilsdagen. På morgonen uppvaktade jag med välling på sängen och ett paket från mormor.

I tisdags och onsdags var jag på Förpackningsdagarna. Det var roligt, lärorikt och intressant. Det var många föreläsare och de flesta var bra men inte alla. Klart bäst var Lars Finns, en av grundarna till "snabbmatskedjan" Gooh! Känns fel att kalla det snabbmat när Operakällaren ligger bakom men det är färdigmat i matlådor klar att värma i mikron. På kvällen var det middag och jag måste erkänna att jag inte var jättesugen på att gå dit. Hade ont om tid mellan sista föreläsningen och middagen så det blev ett besök hos familjen Bendt som bor i närheten. Det var roligt att få träffa lilla Amanda och mysigt att sitta och prata med dem istället för att byta om och ge sig iväg på middag. I alla fall blev middagen hur trevlig som helst. Anledningen till att jag var lite skeptisk att gå var att 99% av föreläsarna och deltagarna var män i ålderskategorin 55+. Men, jag lyckades hamna med betydligt yngre killar som var mycket trevliga. Vi hade roligt och jag ville nästan inte gå hem.


På onsdagen efter föreläsningarna mötte jag upp med Karin och lilla Inez i Alvik och vi åkte ut till Råcksta och familjen Carlson. Stina bjöd på god mat och vi hade en mysig eftermiddag ihop. Jag har varit där innan men det är ett väldigt mysigt radhus som de bor i.


Igår var det dags för mitt första föräldrarmöte på dagis.

Så, nu ska det bli skönt med helg!


Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards