Alla inlägg under augusti 2007

Av ollesmamma - 29 augusti 2007 21:45

Av ollesmamma - 29 augusti 2007 21:29

Imorse, eller rättare sagt inatt, vaknade Olle 04:00! Det är okristligt tidigt och inte ok. Efter att försökt få honom somna om i min säng utan större lycka. Han kunde/ville inte ligga still. Han bökade med täcke, kudde, skulle ligga tätt intill mig, rakt över mig, ovanför mitt huvud..... Fick honom att ligga till strax efter 5 när vi gick upp och gjorde välling. Sedan var det lek. Jag var nog ingen rolig lekkompis för jag försökte sova räv hela tiden. Då lyfte han bort täcket, drog mig i handen eller försökte sätt på mina glasögon.

Så, nu ska jag snart sova. Ska man orka hans tider gäller det att lägga sig tidigt. Först ska jag dock läsa ut min bok. Har några få sidor kvar i "Berlinerpopplarna". En väldigt bra bok! Läs den!!

Efter jobbet idag gick jag på spinning. För tredje året i rad tänker jag försöka fullfölja Tour de France. Man cyklar alla etapperna precis som på riktigt, men på spinningcykel. Är det en rak sträcka cyklar vi dte, är det bergsetapper cyklar vi bara uppför. Jobbigt men väldigt roligt!

Jag beövde cykla av mig idag efter att ha suttit i möte med norrmän hela dagen. De är verkligen speciella.......


Olle har haft en bra dag. Lunch med sin kompis Angelica som ska vara snäll och passa honom på fredag. Jag ska på fest. Kavli ska fira att vi varit i huset i 15 år, men vi ska inte vara där utan de har hyrt en båt så vi ska ut i skärgården. Hoppas det blir roligt. På fredag kommer även mamma, Björn, Bosse och Lillemor upp. Mysigt!!


Nej, dax att sova! Men vet aldrig när olleman vaknar inatt.......


Av ollesmamma - 25 augusti 2007 21:43

Är precis hemkommen efter en trevlig kväll ihop med familjen Bendt. Vi år middag ute på Lisapåudden. Fantastiskt gott och trevligt. Satt ute vid vattnet. Härligt! En fin sensommarkväll.

Olle har börjat vakna 06:05 den senaste veckan. Inte roligt. I morse var jag trött! Det har varit en påfrestande vecka psykiskt med lägenhetsförsäljning och en himla massa annat både för mig och nära vänner. Det var skönt när jag satte mig på spinningcykel igår och trampade av mig allt och insåg att det mesta hade gått vägen trots allt.

Igår kväll kom Carro över. Vi satt ute på balkongen och pratade länge. Det kommer bli tomt nästa år när de flyttar. men, dte är några månader kvar innan dess.

Innan idag var Pontus, Olle och jag nere vid Hundudden och lekte vid vattnet. Olle ägnade sig åt sin favorit lek att kasta kottar, stenar etc i vattnet. Känns lite konstigt att "leka familj" när vi inte är det. Men, Olle gillar att vara med oss båda så det är bara att bita ihop.... Vi är hans föräldrar trots allt. Olle är så himla mysig nu. Det har han alltid varit men för varje dag som går blir man mer och mer medveten och man kan kommunicera med honom även om han inte pratar.

I torsdags var det påskrivning av lägenheten. Vi fick ett bra pris - eller rättare sagt ett mkt bra pris med tanke på vad vi köpte den för i feb förra året. Bara tacka och ta emot! På kvällen efter jag varit hos frissan och klippt bort alla slitna sommartoppar träffade jag Cajsa. Vi drack rosé och pratade. Väldigt roligt.


Nu ska jag sova för vaknar Olle 06:05 och vill leka gäller det att vara utvilad.

Av ollesmamma - 21 augusti 2007 22:09

Det är så jobbigt med lägenhetsförsäljning..... inte bara känslomässigt utan man sitter dessutom och stirrar på mobilen och hoppas att mäklaren ska skicka ett sms om att det finns ett nytt bud. Affären fortsätter imorgon!! Håller tummen att priset stiger lite till. Mycket vill ha mer!!

I helgen var vi ute på Skarpö på lördagen och lekte med Leo och Tor. Tre lintottar som sprang runt och busade. Tor sa flera gånger:
- Jag älskar "lill-Olle"
Olle verkade gilla Tor också för han ville krama honom hela tiden. Olle gillar pappiljotter, hårklämmor och att krama killar..... :-D

I sönags fick familjen Selfvén/Nilsson trösta mig. Jag var ingen rolig tjej när jag kom ut till Lidingö. Tyckte det var oerhört jobbigt att fixa inför visningen. Det var inget man gjorde med glädje precis. I allafall tröstade de mig och gav mig både lunch och fika (nja, kakorna hade jag med mig - de hade moster Eivor bakat). Det blev en mysig dag! Max visade Olle sina sniglar!


Idag har jag fått min arbetsplats analyserad av en sjukgymnast. Det var läroroikt. Flyttade tangentbord, sänkte bordet (ser ut som på dagis som har extra låga diskbänkar/toastolar etc - mina 155.5 cm kräver lågt bord!), stolen justerades och ny lampa införskaffades. Nu ska jag slippa få ont. Allt i förebyggande syfte!

På eftermiddagen var jag på Gilles möte. Jag är ordförande i svenska förpackningsgillet och nu planerar vi höstens aktiviteter. Det blir föreläsning + mingel i samband med Tekniska- och Pack och emballagemässan på Älvsjömässan. Bra, då har jag nära och bra.

Efter det mötte jag Olle på lekplatsen. Han gillar att vara där och vill helst inte gå hem.

Av ollesmamma - 17 augusti 2007 21:15

Så har man jobbat en vecka.... jag är trött..... idag var det extremt jobbigt att gå upp. Då var det skönt att slippa ta tunnelbana + pendeltåg utan istället köra bil. Angelica - snällare får man leta efter - har lånat ut sin bil till mig hela helgen. Skönt, för idag handlade jag en massa mat. Det blir billigare om man kan köra till en större matbutik. ICA Gärdet i alll ära men det är inte där man storhandlar. Ja, så fort lägenheten är såld får jag börja leta bil. Har insett att jag behöver det.


Igår var det Multikulti hemma hos Kia. Vi fick (som vanligt) kanongod mat. Vi satt och pratade länge om allt möjligt - allvar, roligt, hemligt, skvaller och kanske nämnde vi något om någon bok. När vi började träffas för flera år sedan var vi en bokklubb som läste böcker. Nu träffas vi bara (eller det är inte så bara) och äter god mat och pratar.


Olle kom hen idag. Det var så mysigt! Först blev han nästan lite generad när jag öppnade dörren. Han sprang bort till granndörren men ångrade sedan sig och sprang mot mig och jag mig en stor kram! Min lille prins!!


Imorgon börjar fixandet inför försäljningen. Håll tummen att det går bra!!!!!!

Av ollesmamma - 13 augusti 2007 21:55

Så har man jobbat sin första dag efter 1.5 års mammaledighet. Kändes bra, men det är väl först i slutet av veckan man inser att det är på "riktigt". Behöva gå upp tidigt 5 dagar i veckan.


Sista veckorna i Halmstad var härliga. Flera dagar med sol och bad. Olle är en badkruka men gillar att leka i vattenbrynet. Ösa vatten, gräva och göra sandkakor är favoritlekar.
Jag fick några härliga bad. Speciellt när mamma och jag gick ner på morgonen och tog ett dopp.

Sedan spelade jag golftävling och kom 5a. Vann en Solheimcup tröja. Hade besök av Karin och lilla Inez, mamma hade födelsedagskalas, var på 25-års kalas, lekte i trädgården, hälsade på Axel. grillade hos pappa,

Olle lärde sig en massa nya saker. Han kan nu peka ut nästan alla kroppsdelar och när man frågar efter djurljud kan han "härma"; anka, tupp, ko, gris, katt och häst. Han är så duktig!!! Jag är en stolt mamma.


Men, nu är vi alltså tillbaka i Stockholm. Till helgen ska vi ha visning på vår lägenhet. Känns konstigt..... Den ser iallafall väldigt fin ut på nätet.

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards