Alla inlägg under juli 2007

Av ollesmamma - 31 juli 2007 20:52

Det är ingen klyscha: Tiden går så fort!!!

Ränk om mindre än två veckor börjar jag jobba igen. Då har jag varit ledig sedan i mars 2006. Helt otroligt! Min lille Olle är 16 månader på fredag. Ofattbart!!


Iallafall har vi haft underbara dagar sista veckan. Lekt mycket ute i trädgården (det har inte regnat hela tiden), jag har spelat mycket golf när Olle var nere i Skåne, vi har haft picknick med Liljenbergs (i år blev det på altanen), blivit bjuden på restaurang av Mette, firat Olles dop- &  namnsdag (29 juli), hälsat på Axel, kollat kossor på Wapnö, "kalas" hos Monica & Stellan men alla barn och barnbarn (så himla mysigt!!).


Imorgon ska jag ha 3 tjejkompisar på middag. Hoppas Olle somnar lika bra som de senaste dagarna så jag kan njuta av middag och trevligt sällskap.

Av ollesmamma - 22 juli 2007 15:54

Är nu åter i Halmstad efter ett fantastiskt bröllop i Hovs kyrka med fest på Hovs Hallar! Det var så himla roligt!!! Jag kände mig snygg i min nya dress och fick många komplimanger. Idag är jag dock trött.... mycket dans och lite sömn!


Olle är återigen i Skåne. Min lille prins...... Men innan han åkte hade vi några mysiga dagar. Hängde på stranden med familjen Labudda och morfar, besökte marinfestivalen och tittade på ostindienfararen Göteborg. Ska tilbaka imorgon och gå ombord. Mormor och Olle stod på marken men vi andra åkte pariserhjul. Man såg ut över hela Halmstad och det var vackert!


denna veckan är det golf som gäller; lektion och 3 tävlingar. Hopppas det går bra. Hatar att förlora.

Av ollesmamma - 19 juli 2007 19:40

Snart är min klänning klar. Eller rättare sagt, kjol och topp. Gjorde en sista provning idag. Gunilla syr till mig. Efter min rosa som jag varit supernöjd med fick hon uppdraget igen. Varför jag inte tar den rosa igen? Den är för stor (ett angenämt problem att ha blivit smalare) och dessutom har jag använt den på sju bröllop redan. Den nya är blå/grå.



Den blivande brudgummen, hans bestman + kompis var här i Halmstad i tisdags och spelade golf. Det var så himla roligt att träffa dem. Dessutom spelade vi alla bra golf. Sasa spelade MYCKET bra och fick ihop 40p på Norra banan. Då hade han ändå bubbelelboggie på både 1an & 17e. Han och jag vann en lunch av bröderna Rentner. Det blev en enkel seger! 9/8!! Tyvärr förlorade Mattias och jag sedan en glass. Där avgordes inte matchen förrän på 18e (3/0).



Annars har Olle och jag mest hängt hemma i trädgården. Det har varit fint väder så vi har lekt en massa. Har även hunnit vara på stranden. Mysigt! Olle tyckte dock det var kallt i vattnet och höll sig i en pöl någon meter upp på stranden.


Nu väntar hela Halmstad på att ostindienfararen Göteborg ska komma. Vi har marinfestival och inatt skall den anlända till Halmstad! Det lär bli trångt vid kajen imorgon men jag ska nog hinna se den innan den seglar igen på måndag.






Av ollesmamma - 12 juli 2007 21:49

- Missad birde oftast boggie

- Never up never in

- LBS-boll (Leta Boll Själv)

- Upp på Gröna Lund

- Close but no cigar

- Jag hade 30 poäng men streckade 3 hål

- Jag slår en professor


Jag sa en gång att när jag blir mammaledig ska jag skriva en bok med alla "töntiga" golfuttryck vi golfare använder. Det finns så många!! Detta är nog det närmsta en bok jag kommer. Varje gång man spelar med någon ny lär man sig ytterligare något. En del är användbara men de flesta är bara töntiga. Min pappa är upphovsman till ett antal. Men, till hans försvar är hans användbara.


Det är så roligt att spela golf! Det har blivit några rundor de senaste dagarna med helt ok resultat. Regnet har upphört och banorna öppnat. Här om dagen spelade vi final i SE-cupen. Dagens runda vann Lisa men totalen tog Helena hem. Jag var på g ett tag med tappade efter några dåliga bunkerslag. Borde verkligen ta lektioner i bunkern. På kvällen var vi på Bettans och åt GOD sushi som svaldes ner med en massa rosévin. Till kaffet fick vi ett magnifikt skådespel när det åskade och blixtrade över havet. Jo, när vi spelade sken solen från en blå himmel!!! Kändes konstigt att gå i kjol och piké utan att ha pytteskin över hela kroppen. Idag var jag optimist och gick ut i shorts. Inte lika varmt och skönt..... 


Min lille prins är inte hemma utan i Skåne. Det är så tyst och tomt här. Man saknar hans glada skratt, hans "prat" hela tiden (det är inte ofta han är tyst. inte för att man förstår något mer än mamma, dadda (när han ropar på mormor), pappa (säger det om alla män), hans nickar och ja-liknande ord till allt han vill och huvudskakningar och nej-liknande ord till det han inte vill).  Men, jag saknar inte hans skrikande när han inte får som han vill (dra ut allt toapapper, klättra upp på matbordet, kasta ner bilnycklarna i toastolen (har bara hänt 1 gång!), äta kakor till frukost/lunch/middag, slänga saker i mormors damm....). Det är en bestämd ung man. Som sin mor......





Av ollesmamma - 8 juli 2007 22:35

..... i am singing in the rain.......

...... raindrops...........    regntunga skyar..........

Tänk vad många låtar det finns om regn!


Vilka roliga dagar vi haft trots det dåliga vädret. Det har fullkolmligt vräkt ner! de stunder det bara duggade sa man: Nu är det bättre väder. idag har vi haft 14 grader men uppehåll = Kanonväder!!


I fredags var Cajsa, Nils, Olle och jag på Busfabriken. Där lekte vi intensivt i tre timmar. Roligast var det att studsa på studsmattan. Men, bollhavet, ruschkanorna, trehjulingarna, hoppborgen och glassen var också roligt. Men, efter 3h var iallafall jag trött. Nils och Olle hade nog gärna stannat längre.


Vad har vi mer hunnit med?

Jo, både Olle och jag har blivit friserade av Eivor (hon som är världens roligaste frisör), Karls 18års fest, middag hos Lönnerfors (Olle höll hela familjen aktiv medan jag satt i godan ro och åt FANTASTISK GOD mat....), Jonathan + föräldrar på fika, lekt med mormors papiljotter, läst böcker med mormor, jobbat med morfars ved (klyva, kapa och stapla) och dessutom lekt i vattenpölarna. Olle tycker det är så roligt att stå i pölarna med sina gummistövlar.


Nu ska jag börja läsa den tredje delen i Stieg Larsson serien. Så, jag lär väl inte hinna blogga på några dagar........




Av ollesmamma - 4 juli 2007 22:23

Olles favorit leksak är gräsklipparen. Den lämnar han ogärna ifrån sig. Tur att vi har en i Stockholm, en i Halmstad och dessutom har morfar en. Lycan är total!!


Nu har vi varit här i en vecka och tiden går verkligen snabbt. Jag har hunnit med Älmhult, 2 tandläkarbesök (usch!), golf med mamma (spelade mycket bättre än i Älmhult!), jobbat i trädgården, grillat med familjen (Björn, mamma, Anders & Maria) träffat Karin & Sixten, köpt mig en ny snygg bikini (japp, jag tror sommaren kommer snart!), hälsat på hos Eivor & Staffan och lyssnat på sommarpratarna.


Det har varit många bra tycker jag. De jag gillat bäst är: Mark Levengood (både skrattade och grät när jag lyssnade på honom), Göran Lambertz (bra åsikt om vad det bästa en pappa kan göra sin barn) och Lina Sjöberg.



Vad har Olle gjort?

Sovit över hos morfar i Boarp (kollat på kossor, badat i minipool, lekt med August, åkt skrinda), varit hos morfar i stugan (ute och cyklat, lekt på lekplatsen), lekt med Sixten på lekplasten, busat med morbror & Maria, plockat vinbär med mormor, gått mormor på nerverna (!), jobbat i trädgården och busat med Berta.


Igår på Olles 15-månadersdag köpte jag ett par bruna converse i present. Själv vill jag ha ett par vita men det verkar vara omöjligt att få tag på i Halmstad.



Av ollesmamma - 2 juli 2007 21:44

Har haft en fantastisk helg med gamla säsongarkompisar från St.anton på Sjöstugan i Älmhult. För 7e året på rad ordnade Jonas St.Anton Invitational på Älmhult Golf & Country Club. Vi hade tur med vädret och det kom bara lite regn på lördagen. Vi är vana att spela i ösregn där så alla var nöjda. Som segrare stod Jonas. Jag vann utan större problem damklassen (hmm.... jag var enda deltagaren....). Båda kvällarna var roliga. Det var längesedan jag skrattade så mycket. Det är verkligen goa/roliga/snälla vänner! Längtar redan till nästa år.


Olle var hos morfar och det hade gått mycket bra. Jag tror morfar var ganska trött när helgen var över. Olle är ett riktigt yrväder nu och sitter inte gärna still. Klättra är favorit sysselsättningen.


Idag har vi jobbat i trädgården. Olle gick med sin egen gräsklippare och kratta medan mamma, Anders och jag klippte, krattade och samlade grenar och löv. Phu.......



Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards