Alla inlägg under januari 2008

Av ollesmamma - 29 januari 2008 21:40

Vid ett flertal tillfällen den senaste tiden har jag insett att man inte kan leva på gamla meriter hur länge som helst.


1. Jag är inte musklulös längre

2. Jag är inte vig längre

3. Det är snart för länge sedan jag åkte vasaloppet för att ha rätt att sitta och snacka om det


Första gången var när jag strax efter nyår var på mitt första pump-pass på evigheter. Jag är inte muskulös längre utan muskellös!! Här har jag sedan högstadiet och syster Elisabeth sa till mig att jag var musklulös trott att jag varit det. Sedan har jag väl iochförsig under stora delar varit det men som sagt inte nu. Stången med lättaste vikterna kändes som bly... Dax att börja träna.


Sedan var det när jag var på Yoga jag insåg att jag inte är vig längre. Jag är stel som en pinne. OK, allt är relativt men jag är verkligen inte vig. Dax att börja stretcha.


Sen var det idag när jag på fikarasten på jobbet pratade längdåkning. Snart har det gått för lång tid sedan jag åkte Vasaloppet. Jag får inte bli papteisk och sitta och snacka om något som hände för länge sedan. Hade anmält mig till årets lopp men eftersom snön lyser med sin frånvaro sålde jag biljetten förra veckan. Men, nästa år!!


Ja, som sagt. Man kan inte inte leva på gamla meriter hur länge som helst. Dax att skaffa nya meriter!!


Lite om Olle

Han är så rolig nu och snackar mer och mer. Just mer är hans favorit ord. Det lägger han till framför allt han säger:

- mer tv

- mer kaka

- mer traktor (alla lastbilar, grävmaskiner etc kallas traktor)

- mer dansa (han gillar att dansa och gör det så fort det kommer musik)



Till helgen blir det Halmstad. Ska bli roligt att komma ner.

Av ollesmamma - 29 januari 2008 16:59

Olle och mamma myser.

Av ollesmamma - 22 januari 2008 22:18

Igår hämtade morfar Olle tidigare på dagis. De var på Slottet, åkte Katarinahissen och åt klubba.

Av ollesmamma - 20 januari 2008 23:05

Av ollesmamma - 17 januari 2008 23:25

Vad jag blivit bortskämd de senaste dagarna. Min moster (eller rättare sagt min morbros fru) har varit på besök. Hon har hjälpt mig med hämtning på dagis. Så lyxigt! Igår var jag i Linköping hela dagen med jobbet. Körde prov på en produkt som ska komma ut i affärerna snart. Det gick bra även om det blev lite försenat så jag var hemma ganska sent. Tur att Eivor var här. Hon gav Olle pannkakor och glass. En av hans favorit maträtter. Olle kom hem igen i tisdags. Det var så mysigt!!! Jag hade saknat honom så. Men, redan i måndags var jag förbi och hälsade på honom. Abstinens. I måndags var jag även och tränade PUMP för första gången på mycket mycket länge. Fick snabbt inse att jag inte är så vältränad som jag trodde. Det var sjukt jobbigt och jag var totalt färdig när passet var klart. Det blev inte bätter dagen efter, eller dagen efter igen för den delen. Armarna kändes ok men det beror väl på att man bär runt på Olle. det som gjorde ondast var låren. Speciellt ner för trappor. Tillråga på allt skulle jag köra prov i pilotanläggningen som ligger en trappa ner. Det blev många turer upp och ner...... AJ!Imorgon åker Eivor och på lördag kommer pappa/morfar. Fullt upp! Men, jag och Olle åker ut till Sakrpö imorgon. Där ute kan man bara ta det lungt så det ska bli skönt. Kommer tillbaka i tid till att "morfar" kommer. Han är redan orolig att vi inte ska vara hemma när han kommer. Trevig helg!

Av ollesmamma - 11 januari 2008 07:40

Trevlig helg!

Av ollesmamma - 6 januari 2008 21:21


Så var man tillbaka på Gärdet igen - både Olle och jag. Känns skönt. Vi har en så fin lägenhet - även om den för tillfället är lite stökig med alla julklappar som inte hittat sin plats, julpyntet sp, plockats ner men inte upp på vinden, alla leksaker som Olle lekt med efter att ha varit ifrån dem i två veckor. ALLA har vi lekt med. Får ta ett ryck innan jag lägger mig.

De två sista dagarna i Linköping var också bra. Speciellet roligt var det att åka mjölkbil. Vi besökte 10 gårdar och hämtade mjölk. Claes som chauffören hette var själv gammal (nja han va bara 30 år) mjölkbonde så han var väldigt kunnig och berättade mycket om jobbet, lantliv och kossor. Det var en rolig och intressant eftermiddag. På kvällen bjöd familjen Lenntorp på god midddag igen. Så lyxigt och mysigt!! Jag vet dock inte om Unni uppskattade mitt prat. Hon stoppade mat i öronen - något inte gjort tidigare sa båda föräldrarna. Båda dagarna jag var där gjorde hon det. Hmm..... man borde kanske prata mindre..... :-D

Igår var Olle och jag ute på Lidingö hos familjen Selfvén på middag. Som vanigt väldigt roligt och god mat. Olle och Max lekte och stackars Calle fick stå ut med en och annan knuff. Det är tufft att vara lillebror.


Idag skulle vi bara vara hemma och ta det lungt. Hela förmiddagen var vi bara inne och lekte men strax inn alunch ringde en kompis och frågade om jag kunde vara barnvakt några timmar. Så, istället blev det att vara ute i snön och åka snowracer. Det var roligt och Olle gillade verkligen det. Han sa hela tiden: mer! mer! det var värsta träningspasset att springa runt och dra två barn. phu......

Så, dax att röja upp i lägenheten. Imorgon väntar dagis och jobb som vanligt!
Det ska bli kul men jag ser redan fram emot nästa helg.

Av ollesmamma - 6 januari 2008 14:05

Olle ute i snön.

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards