Alla inlägg under december 2007

Av ollesmamma - 31 december 2007 15:01

Så är snart 2007 slut. Endast några timmar återstår. Ja, det går knappast att göra en resumé på mitt år i några korta meningar. Det har hänt alldeles för mycket..... Men, om man ska sammanfatta det kort så börjde det i kaos som övergick i mera kaos och slutade i katastrof - med min hittils jobbiagste tid i livet. Det är inget jag önskar att någon ska behöva gå igenom. Inte ens min värsta fiende. Men, med hjälp av familj och vänner gick det bättre och bättre. Året slutade med en ny fin lägenhet, härlig resa till Mauritius och ett nytt roligt jobb. Slutet gott - allting gott! Så, för min del kan 2008 bara bli bättre än 2007!


Julen var så mysig. Julafton firades med familj och vänner. Glögg vid havet efter promenad, julmat, tomten kom med julklappar, långdans, massor av paket (inte bara till Olle men mest), en sen kväll med en glad och pigg Olle. Resterande dagar var lugna och sköna och vi njöt av att vara lediga; promenader vid havet, lek med Max & Jonathan, middagar hos vänner, lek med Nils, Alexander, Alicia och Amanda och snickrat och hamrat med morfar.


Olle som nästan såg ut som en tjej klipptes dagen innan han skulle till Sälen. Det gäller att vara fin på nyår. Snälla Eivor kom hem och klippte. det blev fint!! Olle tyckte det var roligast när Eivor sprutade vatten i handen på honom eller i håret.


Nu saknar jag min lille prins. Det är så tyst och lungt här. men, dagarna går ganska snabbt så snart ses vi i Stockholm igen. Innan dess ska jag fira nyår + jobba i Linköping. Där ska jag träffa Jennie. KUL!


Så, GOTT SLUT OCH GOTT NYTT 2008!!



Av ollesmamma - 28 december 2007 16:28

Jag önskar mig en riktig häst i födelsedagspresent. Men tillsvidare får jag nöja mig med mormors käpphäst.

Av ollesmamma - 24 december 2007 20:38

Jag blev rädd för tomten men när han gick fick han ändå en slängpuss och jag vinkade. Nu äter jag julgröt som jag tycker är gott.

Av ollesmamma - 24 december 2007 13:50

Promenad med fika nere i hamnen. God jul!

Av ollesmamma - 23 december 2007 12:29

Julfika hos Axel.

Av ollesmamma - 18 december 2007 23:24

ja, ögoninfektionen..... Efter några dagar gick det över på höger ögat men igår kom det på vänster ögat. Så, nu går jag med rött öga igen, glasögon och kletar in salva var tredje timme. dessvärre verkar det som hela SThlm fått infektion för det går int att få tag på mer salva! det är slut på apoteken och beräknas komma hem tidigast den 20 dec. Jag har lite kvar i tuben men det kommer inte räcka. Surt! Men, jag är ju inte döende så man ska inte klaga.


roligare hade jag i helgen. Olle, "morfar" och jag hade det mysigt. Vi fixade i lägenheten, kollade in NK´s julskyltning, var i morfars favoritbutik, åt på Mc Donalds, var på julfika på Skarpö, kolla in kari och Per i "Julfrossa" på teater Pero, lekte, åt god mat och hade det mysigt. Olle och morfar hade mycket att spika/skruva och fixa så det var tur att Olle hade en egen verktygslåda med hammare, skruvmejsel, skiftnycke etc.

Det är intensiva dagar nu innan jul. Igår var Angelica på besök och vi bytte julklappar. Olle fick två superfina t-tröjor och jag ett par fina örhängen. Olle gillar Angelica. A är så himla gulig mot mig och Olle och ger oss alltid så fina presenter. Hon var (är) även ett oerhört stöd i våras när jag hade det jobbigt. Passade Olle och fanns till hands när jag var ledsen. Olle gillar Angelica och blev jätte glad när hon kom igår även om han var blyg i några minuter. Sedan busade han med henne.

Idag har jag varit i Råcksta och ätit middag med Stina, Sofia och lill-Emma. Gott och trevigt! Imorgon ska jag träffa min syssling och hans fru och gå ut och äta. Ska bli himla roligt. På torsdag ska jag tvätta och packa inför Halmstad. Olle och jag kör ner på fredag.


Av ollesmamma - 15 december 2007 13:04

Olle och morfar tar en paus i julrushen.

Av ollesmamma - 13 december 2007 20:50

Världens sötaste pepparkaksgubbe!

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards