Alla inlägg under maj 2010

Av ollesmamma - 27 maj 2010 22:02

Min bror Anders skrev tidigare idag så här på sin Facebook; Dagisfest idag, barnen avslutade med allsång. Alla föräldrar applåderade entusiastiskt. Själv ger jag betyget 2. Inte alltid rätt ton, flera barn missade rörelserna, några sprang runt, någon visade magen. Astrid satt helt still och tyst under sången men applåderade efteråt. Nej, det här får fröknarna träna mer på....


Ja, även Olle hade dagisfest eller som Olle säger; gårdefest. Hela dagiset har haft Astrid Lindgren tema under våren så barnen fick gärna vara utklädda. Vem Olle var? Gissa!


    


Jag får ju dock säga att Olle och hans kompisar sjöng fint och hängde med i de flesta rörelserna. Olle både sjöng och gjorde alla rörelser hela tiden. KORS I TAKET! Dessyom sjöng de "Lilla snigel" och gjorde teckenspråk samtidigt. Inte illa! 


  


Efter ett gediget sångprogram var det tipspromenad, fika, korv, vernissage, lotteri och lek.


Olle och Linus hade som vanligt roligt ihop även om de ibland (även idag - idag var det om en penna) ryker ihop och blir otroligt arga på varandra.


  




Av ollesmamma - 25 maj 2010 22:28

För första gången på mycket länge kommer ni nu få se Olle i "vanliga" kläder även om tröjan är lik Svenska landslagets färger (ett argument jag hade för att Olle över huvudtaget skulle kunna tänka sig att ta på sig den). Insåg när jag tittade på mina senaste inlägg att Zlatankläderna var med på ALLA bilder. Men helt vanliga var det inte. Hårbandet skulle på i allafall.   


När hade han nu "vanliga" kläder på sig? Jo, i lördags när familjen Wernolf-Hamfors hade grill-picknick för att fira att Per fyllt år. Det var som vanligt när de fixar något super trevligt och dessutom var både Martina och Jennie med familjer där. KUL att träffa dem.


Olle hade roligt ihop med Alexander och spelade mest fotboll.


      

Av ollesmamma - 24 maj 2010 23:30

 Åh, förra veckan när det var så fint väder passade vi på att äta kvällsmat ute. Det var Stefan, Olle, Malin, INgrid, Iris och jag. Så himla härligt! Det var massor av folf som hade picknick, grillade, spelade fotboll och sedan kom 5 luftballonger och lyfte. Det tyckte barnen var mycket intressant.


Olle som ibland kan vara lite blyg var kavat och gick fram till två stora killar och frågade om han fick spela fotboll med dem. Det fick han. Gissa om han var lycklig!



  

    

        

Av ollesmamma - 24 maj 2010 22:30

När Olle sedan åkte vidare till Viken spelade jag lite golf. Första rundan blev i Laholm med Stefan, Liffe och pappa. Vilka som vann?? Jag och pappa vann över familjen Bengtsson och jag vann över Stefan. Det står nu 1/0 i matcher i 2010 års tunering. Ska tilläggas att jag vann både 2008 och 2009.


 

  

Av ollesmamma - 24 maj 2010 22:15

Kristi himmelsfärds veckan tillbringade vi i Halmstad. Stefan, Olle och jag körde ner redan på tisdagen. Härligt! På tosdagen kom brudparet hem och vi fick fira dem lite + se en massa fina bilder.


Olle, mormor och jag gav oss ut för att titta på Backsippor. Olle iförd sin Zlatan mundering och på springcykel. Olle fick ett par riktiga fotbollsskor av Björn. Det hade varit Martins när han var liten. De var några storlekar för stora men det gjorde ingenting. Olle var ÖVERLYCKLIG!!!


  

Av ollesmamma - 24 maj 2010 16:00

Den 9 maj var det kosläpp ute på Lovö Prästgård. Jag bjöd med mig Karin, Inez, Martina, Alexander och Amanda. Givetvis var Olle med. Tyvärr var det inte jättefint väder men vi slapp iallafall regn. efter fika, tipspromenad, anisktsmålning, allsång och mjölkhävning var det dax att släppa ut kossorna. det var roligt att se alla GLADA kossor springa ut i hagen.


      


Efteråt följde vi med familjen Bendt hem och Olle och Alexander spelade fotboll. Tur att man fortfarande kan "lura" Olle lite genom att säga att hans rosa t-tröja är Barcelonas bortamatchtröja. ;-D


  

Av ollesmamma - 23 maj 2010 15:00

Oj oj oj... tiden går.... det har varit så mycket annat på sista tiden att min blogg blivit lidande. För att göra en LÅNG historia kort så blev jag uppsagd den 1 maj (några dagar innan fick jag reda på att jag skulle bli det). Efter mycket om och men med både intervjuer internt, intervjuer externt, jobbsökande, inskriven som arbetlös..... löste det sig förra veckan så bra att jag fick ett mammavik och får stanna ytterligare 1.5 år. TJOHO!! Nu känns allt bättre igen.


Så, för att gå tillbaka lite i tiden så var Linus, Katrin, Olle och jag på Skansen den 30 april. Vi hade en mysig dag! Åh ja, jag är en mamma som tillåter min son att gå på Skansen i fotbollskläder. När jag inte var mamma kunde jag förfasas över föräldrar som lät sina barn gå runt i så "fula" kläder. Nu har jag insett att Olle tycker det är det absolut finaste och bästa man kan ha på sig. För det mesta bestämmer jag men ibland måste han få ha på sig det han vill. Idag var en sådan dag!     

Av ollesmamma - 10 maj 2010 12:01

På grund av aska från Island fick de skjuta upp bröllopet några dagar men nu är de gifta!


Vi har väntat länge på bilder från Hawaii men nu kan ni kolla in dem på Marias blogg: astridsmamma.bloggagratis.se



Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards