Alla inlägg under oktober 2011

Av ollesmamma - 25 oktober 2011 17:00

Igår var Familjen på tre trappor nere hos oss och lekte efter dagis. Mellankillen B stannade kvar lite längre och tanken var att jag skulle åka upp med honom lagom till middagen. Men, när Olle och han sitter i soffan och kollar i en tidning säger B:

- Jag äter gärna middag hos er idag!

- Det får du gärna, men vi får fråga dina föräldrar att det är ok. De kanske vill att du ska äta hemma.

- Men, jag äter gärna middag här idag.

Sagt och gjort - det fick han!

När det sedan var dax att gå hem sa han:

- Jag sover gärna här i natt.

Men, då sa jag att det fick bli en annan gång!




Av ollesmamma - 24 oktober 2011 20:25

I helgen var Stefan och jag i Halmstad. Som vanligt fixade vi i huset..... Ingen ro och ingen vila! På agendan stod: gräsklippning, rensa hängrännor, mamma inredde lekstugan, flyttade ved, kratta löv, spikade upp ytterligare några tavlor, sydde overdrag till stolarna, tvättade överdraget till soffan och sist men inte minst kokade kaffe till alla vänner som kom förbi och hälsade på. Utan att överdriva gick det nästan två paket kaffe! En av gästerna sa:

- Detta är ju som en fritidsgård!


Kusinerna A och N hade roligt ihop och lekte i lekstugan. En sådan här helg saknar jag verkligen Olle. Men, vi får snart åka ner ihop igen.


Helgen avslutades med FANTASTISK god mat hemma hos mamma. På begäran från Stefan bjöd hon på älg!


     

Av ollesmamma - 24 oktober 2011 20:19

Förra veckan "bakade" Olle och jag chokladbullar. Enligt receptet skulle det bli 25 stycken. Olle gjorde dem lite större så det blev bara 10st. Men, det var 10 stycken väldigt goda!


     

Av ollesmamma - 15 oktober 2011 19:29

Tjoho!! Nu är vi i nutid. Jag är så i nutid att detta hände idag. Vad har vi då gjort idag?? Jo, vår granne och Olles kompis B hade 3-års kalas. Först bjöds barnen på pasta och grillspett, sedan fick vi föräldrar mat, sedan var det dax för barnen att få glass, hembakade (!) och världens godaste marränger och egengjord chokladsås till barnen, kaffe och nybakade bullar till föräldrarna och sist men inte minst - fiskedamm! Det hade varit en väldigt hög ljudnivå under hela tiden men när godispåsarna kom fram blev det TYST!! Alla barnen tuggade så det stod härliga till! Sedan läste en av mammorna en bok så tystnaden höll i. Men, sedan fick barnen myror i brallan igen och det var dax att gå ut. Fotboll och lekplatsen hägrade! Nu sitter vi i soffan och är ganska möra efter en intensiv dag. Dags för lördagsmys!!

           

Av ollesmamma - 15 oktober 2011 19:25

Några dagar innan vi kom till Halmstad fyllde kusin A 3 år och firades. Vi kunde inte komma men hade turen att få komma på kalas på söndagen innan vi skulle köra tillbaka till Stockholm. Vi fick GOD pannkakstårta!


   

Av ollesmamma - 15 oktober 2011 18:46

Olle och jag fick mycket besök (och hjälp) i vårt nya hus när vi var nere. Kaffebryggaren gick på högvarv! Vi har så många att tacka för all hjälp vi fått under alla de helger vi varit nere. Denna helgen var det mest mamma och jag som fixade. Mamma spikade tavlor, fixade på Olles rum och målade om lekstugan. Men även min  moster E (inte riktigt moster utan gift med min morbror C) måste få en stor eloge som på fredagen kom med middag till oss, syr kuddar, syr drapperi, bakar kakor.


Olle tyckte nog det var roligast när kusin A och de tre bonuskusinerna L, L och N var där. Olle och A byggade koja på hans rum och när de andra kom lekte de ihop i lekstugan och "grillade fisk" över "brasan".

    Olle sätter fisk på grillspettet  

Jag har ju glömt att berätta att vi någon helg innan var nere och fixade i huset (målade om inomhus). Då fick jag komma hem till B&K och inventera deras vind. Det var en skattkista av gamla möbler. Nu har vi nästan ett komplett hem. Vi fick: matbord, matsolar, soffa, fåtöljer, lampor, sängbord och skrivbord!


Av ollesmamma - 15 oktober 2011 17:35

Vi är fortfarande kvar i dåtid men börjar verkligen närma oss nutid. I slutet av september körde Olle och jag ner till Halmstad. Han hade ju inte varit på vårt nya lantställe!    På lördagsmorgonen gick mormor, kusin A, Olle och jag ner till havet för att vara med när de ringmärkte fåglar. Det var jätte intressant och lärorikt. Olle och kusin A fick klappa fåglar (Svarthätta och Rödhake).       

Av ollesmamma - 15 oktober 2011 17:27

En dag i september var dagis stängt. Då passade vi på att åka till Mulle Meck parken med Olles dagiskompis S. Där har man alltid roligt! När vi satt och fikade såg vi en kille som lagade en trasig bil, då gick Olle fram:

- Använder du lim från Dana Lim?

Killen tittade förvånat på Olle:

- Nej, vad är det?


     

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards