Alla inlägg under oktober 2009

Av ollesmamma - 27 oktober 2009 21:00

Jag har glömt att skriva om denna roliga konversation som Olle och jag ahde i bilen när vi var på väg till lille Jacobs dop. Man märkar att han "lekt" för mycket med morfar.


O: Mamma, jag vill bada med Leo!

E: Nu?

O: Ja, där han bor!

E: Men, det är väl för kallt nu.

O: Ja, men vi kanske kan åka till något ställe där det är varmt?

E (eftersom vi pratat om att åka på solsemster i januari/februari svarade jag): Ja, jag får väl leta efter någon resa.

O: Ja mamma, du får kolla på Blocket.





Av ollesmamma - 22 oktober 2009 20:15

Moster Eivor ville ha äpplen så efter god brunch hemma hos familjen Bengtsson gick vi ut i trädgården och plockade.

  

Av ollesmamma - 22 oktober 2009 20:09

På söndagen var det dax för lille Jacob att döpas. Vi höll på att missa hela dopet på grund av en mindre detaljerad vägbeskrivning..... när vi kom till Landvetter anade vi att vi nog inte skulle se någon skylt ute vid motorvägen som det stod "Råda kyrka" på. Tur att det finns mobiler! Vi sprang in i kyrkan och så fort vi var på plats började det!


  

Mette - Jonathan - Mattias - prästen - Jakob


Efteråt hade Olle och Jonathan väldigt roligt ihop.

Men, jag undrar vem som hade roligast med allt Lego??

  



Av ollesmamma - 22 oktober 2009 20:02

Förra helgen var vi nere i Halmstad. Vi körde ner redan på torsdagen så på fredagen lekte kusinerna ihop hela dagen! Olle var så söt mot Astrid och hjälpte henne hela tiden,   

höll henne i handen när hon skulle gå.....


  

.. ville helst pussa henne hela tiden.....


  

... den enda gången han inte riktigt gillade att hon var med var när vi läste bok och Astrid

INTE ville sitta stilla (här sitter hon stilla 2 sekunder..)



Av ollesmamma - 22 oktober 2009 19:56

För två veckor sedan var morfar på besök. Det är Olles favorit! Kan bero på att morfar gör precis som Olle vill, säger aldrig nej, leker konstant och som Olle själv uttryckte det:

- Min morfar är tokig! Han ger mig godis alltid!


Vad gjorde vi (de)? 


  

fixade med mammas reserv cykel......


  

byggde med Lego.....


...... och sedan lekte, lekte och lekte de!



Av ollesmamma - 6 oktober 2009 22:41

  


Olle och hans låda med "pinne-pistoler" och svärd!

Av ollesmamma - 6 oktober 2009 22:21

I helgen var Stefan, Magnus, Danne och jag på golfweekend i Vesterby utanför

Linköping. Tanken var att Stefan och jag skulle få ett avgörande på vår golftävling.

Det stod 4-3 till mig i matcher och först till 5 vinner.


  

Jag - Danne och Magnus på första tee (10e hålet) på Landeryd Norra


Tyvärr var det frost på lördags morgonen så vår första runda på Landeryd Norra

blev försenad. Vi hann bara spela 9 hål. Danne och jag spelade på match mot

bröderna Bengtsson och förlorade på sista hålet. SURT! Men, jag var nöjd med mitt

spel och banan var fin. Kommer gärna tillbaka och spelar de 9 första hålen.


Lunchen åt vi på Vesterby innan runda nummer två. Nu hade det blivit sämre väder och

de sista 18 hålen spelades i regn, blåst, uppehåll, regn, uppehåll, blåst, regn, uppehåll, regn, mera regn

och ÄNTLIGEN INNE!! Stefan och jag spelade oavgjort så tyvärr fick vi inget avslut på vår

tävling. Kalla och blöta njöt vi av en Irish coffe/varm choklad med rom framför brasan innan

vi intog bastun för att sedan avsluta med en GOD middag.

  




  


Vi kommer gärna tillbaka till Vesterby och jag/vi kan klart rekommendera alla

golfare att åka dit!!!



Av ollesmamma - 2 oktober 2009 10:51

Eftersom Stefans mamma var uppe förra helgen blev det lite sightseeing på söndagen. Vi körde ut till Drottningholm.

Tyvärr såg vi inga kungligheter. Eller som Olle skrev på vykortet till kusin Astrid:

"Hej Fisungen! Vi såg inga pruttprinsessor. "

Det är MYCKET kiss och bajs nu! Fins det möjlighet att byta ut eller lägga till något av

dessa ord i en mening gör han gärna det.


Annars är det mycket "pinne-pistoler" nu. Det är helt enkelt vanliga pinnar som de låtsas att det

är pistoler. Vi har en låda på balkongen där vi varje dag stoppar ner "dagens skörd" av pinnar. Vi börjar få en rejäl samling nu. Här om dagen när vi skulle till dagis hade han stoppat ner två pinnar i fickan. När vi kom ut säger han:

- Mamma, jag glömde pistolen!

- Men, du har ju två pinnar i fickan!

- Åh... det är ju mina svärd!


  





Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards