Alla inlägg under mars 2009

Av ollesmamma - 19 mars 2009 11:22

I veckan har vi gått till lekplatsen efter dagis. Igår hade vi bestämt med både Linus och Ingrid. Det är så himla roligt att se dem leka ihop och deras lekar de hittar på. Fantasin är det inte fel på!


Imorgon åker jag och Stefan till Chamonix (kommer tillbaka den 28:e). Så, det blir ingen uppdatering på ett tag.   

Av ollesmamma - 15 mars 2009 15:34

Nu börjar det! Alla barnkalasen som man bara hört kompisar med äldre barn prata om. I dag var vi (japp, föräldrarna var medbjudna) på vårt första kalas. Det var Olles dagiskompis Paulina som fyllde 3 år. Alla barn som är födda 2006 på dagis var bjudna. Det var 5 små söta barn. Ja, lite söta iallfall. Ibland var det SKRIK, BRÅK och GRÅT!! Alla skulel ha precis den leksaken eller sitta precis där. Phu...


Men, efter ett tag hade alla lugnat ner sig och de lekte riktigt bra ihop. Då kunde vi föräldrar sitta ner och prata. det var roligt. På dagis när man hämtar och lämnar har man inte riktigt tid med det + att vissa har helt andra tider än vad jag har.


Innan vi gick hem var det traditionell fiskedamm. Roligast var alla "bottennapp" såsom en morot, sked och plastglas.


På vägen hem blev det stopp på lekplatsen och väl hemma tog vi fram sparkcykel. Det börjar kännas som vår!!


Behöver jag säga att Olle slocknade redan kl 18. Vi satt och mös i soffan och plötsligt blev han väldigt tyst och andades tungt.......



Av ollesmamma - 14 mars 2009 14:40

Olle och jag byggde en fin snölykta och satte dit ljus. Den lös fint ganska länge på kvällen och vi kunde stå i köksfönstret och se den.

Av ollesmamma - 13 mars 2009 14:33

När vi gick hem från dagis idag träffade vi Linus och hans mamma utanför deras hus. Efter att Olle och Linus lekt en stund frågade de om vi ville komma in på fika. Vi hade inget planerat så det gjorde vi.


När vi kom in var Linus tvungen att byta om till sin brandbilströja. Det är Olles absoluta favorit tröja och hade han fått välja hade han sovit och gått till dagis i den. Minns inte om jag skrev att mormor köpt en till så nu har vi två. En att sova i och en att gå till dagis i. Så, om ni undra eller tycker att jag aldrig byter kläder på honom så är det så att även om han gått till dagis i en tröja så byter han om när vi kommer hem.   


Linus hade Rorri-bilbana (den som jag skrev att Olle önskar sig). Det var total lycka!! Stundtals iallafall. Ibland började de dock bråka om vem som skulle köra med Rorri och vem som skulle köra med Maxi. Då var de som hund och katt!! När vi gick hem GRÄT Olle.

- Jag vill också ha en bilbana!!!


Av ollesmamma - 12 mars 2009 14:27

... hipp hipp hurra!!


Igår ringde Olle och sjöng så himla fint för mig. Senare på dagen fick jag även ett mms när Olle sjöng. Det var nästan att man började gråta. han sjöng så fint!!! Igår var jag ute med jobbet för att tacka av en kollega så Olle och jag firde min födelsedag först idag.


Efter dagis gick vi hem och fikade. Han fick välja vad vi skulle handla för fika. Det blev gräddbullar! På vägen hem från dagis säger jag:

- Olle, hade du köpte paket till mamma?

- Ja, ett par strumpor!


Olle tyckte inte det hade varit så roligt att köpa strumpor till mig. Han ville hellre köpa en brandbil! Han frågade mig även ganska många gånger innan om jag inte önskade mig en bilbana. Det är det som står övert på hans önskelista. Han har ringt flera gånger och sagt det till morfar. Och morfar har (iallafall till mig) lovat att köpa en. Vet inte riktigt var vi ska förvara den. Jag vet vad jag önskar mig: En större lägenhet! 

Av ollesmamma - 8 mars 2009 16:12

Vi hälsade på Axel idag. Det är så roligt för han och Olle gilalr verkligen varandra. Det är (som jag skrivit tidigare) otroligt när man tänker på att det skiljer 96 år på dem! Axel fyller 99 år i sommar. Men, piggare och mer alert pensionär får man leta efter. Han är helt fantastisk!!!


Innan vi tog tåget tillbaka till Stockhom var vi på lunch (mycket god!) hemma hos Stefans föräldrar. Olle, Ludvig och Linn (Stefans systerbarn) lekte bra ihop även om Linn och Olle mest kramades (!).





Av ollesmamma - 7 mars 2009 16:06

Idag har vi (Olle, Stefan och jag) grillat korv nere i Grötvik med Åsa, Mattias och Noah. Det var väldigt mysigt även om vädret först inte var det bästa. Men, det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder. Olle och Noah lekte jättebra ihop redan på Astrid dop så det tog inte lång tid förrän de hade jätteroligt ihop även idag.


De letade pinnar, lyfte och bar runt på "stora" stenar, fikade, bjöd varandra på godis och bullar, kastade stenar i vattnet, matade fåglarna, sprang ikapp och senare på dagen spelade de fotboll ihop.


Det var otroligt roligt att höra Olle och Noah prata med varandra. Den ena på bred halländska och den andra på stockholmska. Det ord som mest skiljde sig åt var givetvis: korv men även betoningen på båt och bil var rolig att höra.


Summa sumarum en supermysig dag!!



Av ollesmamma - 6 mars 2009 12:45

Idag träffade vi Eivor & Eivor. Nej, det är inte som Eva & Efva.

Den ena är min moster och den andra är en kompis/vännina till min mamma.

Eivor M bakar kakor till Olle och mig och Eivor C klipper/färgar håret på oss.


Först var vi hos Eivor M och Claes och fikade. Vi fick massor av goda kakor och när vi skulle gå fick Olle en hel burk med sina favortkakor; Syltkakor! Han var överlycklig! Men, jag måste säga att han är oerhört generös och bjuder gärna på dem.


Lite senare på dagen kom den andra Eivor hem till oss och färgade mitt hår (japp, det är jag på bilden med snygg badmössa och ett lakan på mig) och klippte Olle. Så, nu är vi snygga i håret båda två. Åh, ja... jag har färgat ögonbrynen så på bilden (och i verkligeheten) var de väldigt mörka.


På kvällen var hela familjen samlad hemma hos mormor och vi firade min födelsedag lite för tidigt. Ja, jag är snart närmre 40 än 30!!!

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards