Alla inlägg under februari 2009

Av ollesmamma - 27 februari 2009 11:49

idag när vi gick till dagis hade vi ingen vagn utan Olle gick. efter att tag blev han lite trött och ville bli buren. Jag tog upp honom i famnen:

E: Olle, nu börjar du bli lite för tung för mamma. Jag orkar inte bära dig så långt längre.

O: Nej, du är inte så stark.

E: Nä

O. Men Stefan är stark!

E: Ja, Stefan är starkare än mamma

O: Åh min pappa är stark!

E: Ja, han är också stark. Mamma är inte lika stark.

O: Nää, du måste träna mer!




Av ollesmamma - 25 februari 2009 11:53

Olle och jag firar hans namnsdag med att äta gräddbullar!

Av ollesmamma - 23 februari 2009 08:48

Varför går helgerna så fort?? Det är redan måndag oc jag sitter på tåget till Linköping. Ska vara på möte på mejeriet hela dagen. Efteråt stannar jag kvar och hälsar på Jennie. Ska bli roligt! 


I helgen var både Stefan och mamma/mormor på besök. Det var mysigt! Olle fick vara ledig från dagis halva fredagen. På förmiddagen var han på teater med dagis och såg "Vem skall trösta knyttet". Sedan var han och mormor och kollade på en byggarbetsplats där lyftkranen lyfte cement, de bakade muffins, var på lekplatsen, lekte med alla leksaker och som ni såg på bilden: läste en massa böcker iklädda brandmanskläder.


I lördags sa Olle något roligt. Stefan har en kompis som kallas Älgen.

Mamma: Var bor Älgen?

Stefan: I Tyresö

Olle: Nähä... på Skansen!



Av ollesmamma - 20 februari 2009 15:00

Av ollesmamma - 18 februari 2009 16:56

.... borsta en i sänder, fram och bak och ovanpå skölja munnen då och då!



Av ollesmamma - 12 februari 2009 15:11

får man höra sanningen.


I helgen när vi låg i sängen och Olles fot rörde mitt ben säger han:

- Mamma, du har skägg på benen!


Eller som en kompis fick höra av sin dotter:

- Mamma, du har så långa fina bröst!


Ja, man vet inte om man ska skratta eller gråta. Vad jag gjorde? Rakade benen!!

Av ollesmamma - 5 februari 2009 15:16

.... som ger spartips till föräldrarna i Hylte.

Lika bra att erkänna! 

Min bror brukar skoja om att när han är ute på olika arbetsplaster och får frågan:

- Är Tom Barkström din pappa?

Brukar han svara:

- Det beror på vad det gäller!


Jag förstår honom. Innan när jag bodde i Halmstad fick jag också ofta den frågan. Då var det dock mer i positiva ord man frågade. De hade hört Nizzan spela. Ibland var det dock någon upprörd golfare som undrade varför hålen på södra banan var i annan ordning eller någon med golfbil som var upprörd efter pappas inlägg. Redan innan pappa blev politiker gillade han att skriva insändare etc i ALLA MÖJLIGA FRÅGOR!! Inget var för litet att engagera sig i.


Men, sedan han blev politiker förekommer han mer och mer i tidningen och ofta ringer pappa:

- Har du sett mig i tidningen idag??

Mamma brukar skoja om att hon ser pappa mer nu än när hon var gift med honom.


Som sagt, nu när jag bor i Stockholm är det inte lika jobbigt att heta Barkström. Fram till igår. Nu går man inte ens fri här!!


Men, både Olle och jag gillar honom iallafall!

Olle pratar ofta om sin morfar och brukar ringa och prata med honom:

-Vad gör du morfar?

- KOmmer du hit morfar?





Av ollesmamma - 2 februari 2009 12:47

Ni som undrar så har Olle INTE boxats utan fått ett dörrhandtag vid ögat. Hände inte hemma hos mig så jag vet inte detaljer. Ser att det syns ganska tydligt på bilden jag la in innan. Men, bilden är en vecka gammal och blåtiran är nu borta.

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards