Alla inlägg under maj 2008

Av ollesmamma - 30 maj 2008 15:17

Igår åt vi glass i Berzelipark med Dottan.

Så mysigt! Vi saknar att hon och Thomas inte bor här längre utan i Malmö.


Nu i helgen ska här bli högsommarvärme! Vi åker nog ut till Anna imorgon och njuter av solen.



Av ollesmamma - 25 maj 2008 21:32

Sedan förra fredagen har jag varit på resande fot och ännu är det inte över.


Förra fredagen flög jag till Halmstad. Hade en härlig helg med bla Göteborg (kollade in Göteborgsvarvet och fikade med Mette, Birgitta & Jonathan) och 18 hål på Norra. De första nio spelade jag kanonbra. Sedan gick det mindra bra. Jag skyller på blodsockerfall. Jag blev hungrig..... Under några hål var det rena "famlijefesten".


På måndagen åkte jag till Köpenhamn med min avdelning. Vi besökte  en leverantör och ute och åt. Det var en australiensisk restaurang så det blev känguru! Gott! Några kollegor åt krokodil. På tisdagen var vi på ett av våra mejerier på studiebesök.


Tillbaka/"Hem" till Halmstad på tis kväll för att sedan på onsdagen köra upp till Göteborg för styrlesemöte med Förpackningsgillet. Den kvällen blev det polskrestaurang. Torsdagen var "årsmöte/vårmöte" med studiebesök på Göteborgskex. Japp! Vi åt en massa kakor och köpte med oss ännu mer. Efter god lunch på Gullbringa GK körde vi ut till Marstrand. Det var så vackert!!! Vi bodde på Carlstens fästning. Efter två intressanta föreläsningar fick vi en guidad vising av fästningen. Guiden var så bra!

Vi lärde oss mycket, bla historien om Lasse-Maja mm. På kvällen avnjöt vi skaldjursbuffé. Ännu en god middag!


På fredagen fanns det tyvärr inte tid för att stanna kvar på ön vilket kändes jobbigt. Solen sken och det var blå himmel. Hade gärna spenderat helgen där. Istället fick jag sätta mig i bilen och köra till Halmstad. Hade telefonmöte hela vägen.


Fredagskvällen ägnades åt fotboll pch grill. Såg när Astrio fick stryk av Sennan. SURT! Efter grillade vi hos mamma. Det var gott & trevligt!


På lördagen flög jag tillbaka till Stockholm. Det bästa var att åter få träffa Olle. Hade verkligen saknat honom!!


Vi var på 1 års kalas hos Inez. Familjen Oscarius/Gotthard har flyttat till ett jättefint hus. Man blir lite avis......

Inez är världens sötaste! Kolla in henne på inezgotthrad.bloggagratis.se

Idag har "kupongtanterna" haft ett eldorade nere på Djurgården/Gärdet. karin och jag är lika glada i att samla kuponger för att få reklamprylar, tävla om roliga priser och få varuprover på nya produkter. Både hon och jag har faktiskt vunnit en hel del genom åren. Men idag hade iallafall Metro Barnvagnsdag. Olle och Inez fick träffa Nalle Puh, prova yoghurt, mjukost och bröd (tyvärr varken Arla eller Kavli utan konkurrenter), träffa Apan Nicke & farbrorn med Gula hatten, åka trampbilar, fika, gå tipsprommenad runt kanalen och leka.


Nu är det dax att sova. Imorgon bär det av norrut. Ska till Grådö/Hedemora.


Jo, Olle och jag hade en mysig "morsdagfrukost" på balkongen imorse. Han hade köpt fint paket till mig. Hmmm.... han hade nog fått lite hjälp av sin pappa. :-D













Så igår, var det dax att åka upp










Av ollesmamma - 12 maj 2008 22:54

Vilken helg Olle och jag har haft!!
Som jag skrev igår premiärbadades det. Det var upfriskande!!


Jag och Olle har turen att ha vänner med hus i skärgården. I lördags efter att pappa/morfar åkt hem med tåget körde vi ut til Skarpö. Där mötte Anna, Leo och Ida oss med båten och vi åkte ut till deras sommarställe - Rönnholmen. Helt underbart!!! Där tillbringade vi lördagskvällen och hela söndagen. Olle och Leo lekte på bryggan, i lekstugan, fiskade med Elisabets skor, vinkade på förbipasserande båtar, Anna & jag badade, solade, pratade, pratade, åt god mat, fick besök, drack rosévin, njöt av en underbar solnedgång, såg två havsörnar och hade det allmänt bra! Det är spartanskt - inget rinnade vatten eller el men det gick bra. Vedeldad spis, medhavt vatten, stearinljus, ficklampa och en jordkällare för maten så löste sig allt.


Jo, pappa/morfar kom upp i torsdags. Olle fick ledigt från dagis i fredags och de hade en mysdag ihop. De var på lekplatsen på fm, åt lunch på Mc donalds och gick sedan till Skansen. De hann även med att laga lite saker i lägenheten. Det är alltid något som behöver fixas. Det bästa de gjorde var att fixa en cykelkorg till min cykel + att sätta dit ungsluckan som Olle stått på så den var av.


Det är mysigt med besök men min pappa är otroligt stökig ihop med Olle. Det blir liksom stökigt överallt och hela tiden. Allt bara trillar ut men kommer inte tillbaka på sin plats. Men, som sagt han fixar en hel del så jag får stå för markservicen. Hmmm...... när jag kom hem i fredags efter jobbet var det prylar i hela vardagsrummet + att all disk från frukosten stod i diskhon - ODISKAD. Jag har ju dessutom diskmaskin så det är bara att sätta in. Hmmm.....


På lördagen tog vi cyklarna till Djurgården och hade picknick vid vattnet. Olle kasatade stenar i vattnet och tittade på alla fåglar. Morfar so hade hoppats på en middagslur under trädet fick inte en lungn minut. Olle ville hela tiden vara med morfar. Om han avvek någon sekund frågade olle:
- Mofar, va gö du mofar

det är något han frågar mig tusen gånger om dagen:
- mamma, va gö du mamma?


Han är otroligt pratig nu och frågar en massa. Dessutom - om man får skryta - och de får jag eftersom det är min blogg. Han är duktig på att räkna. Han kan räkna till fem själv och med lite hjälp kommer han till tio. Vi brukar räkna trappstegen upp till lägenheten.



Av ollesmamma - 11 maj 2008 23:30

Idag 11 maj tog jag årets första dopp!!
Har haft en kanon helg. Men, mer om det imorgon. Här kommer lite bilder.

Av ollesmamma - 6 maj 2008 15:04

Förra veckan var både Olle och jag på resande fot. Han började med några dagar i Viken och dag var i Linköping innan vi möttes hos mormor & Björn i Halmstad.  


På tisdagen efter att tillbringat två dagar i Linköping och alla mina centralavaruprover (prover som säljarna tar med sig ut för att presentera nyheter som ska komma i butik v36) var tillverkade körde jag till Halmstad. Trots lite problem, misstag och allmänt strul kände jag mig nöjd med produkterna och de var riktigt goda. På kvällen var jag på Pio och åt god mat i trevligt sällskap. Kan klart rekommendera gös med karljohanlasagne. Mums!   


Valborgsmässoafton

Olle kom till mig i Halmstad! Så kul att se honom igen. Det är otroligt vad man saknar honom när han är borta. På kvällen hade vi middag med familjen hemma hos mamma och Björn. Gott & trevligt! Olle försökte få ALLA att titta på fasantuppen ute i trädgården. Efter en stund hade vi tröttnar men inte Olle. Han var framme och drog i alla och sa: -         Titta tuppen! -         Tuppen där!Han och Björn hade varit ute och matat dem tidigare på dagen. Olle i sina nya snickisar. Det var viktigt att de skulle på för han skulle ju-         Hjälpa Björn!  


1 maj

Vi var inte ute och demonstrerade utan istället körde vi till Vapnö för att titta på betessläppet. Olle tyckte det var roligt och skrattade gott när kossorna skuttade och hoppade i gröngräset. Det var ca 180 kossor som släpptes ut. Efter kanelbulle och mjölk i ladan klättrades det på traktorn. Men, Olle var kaxigare nere på marken än uppe i traktorn.   


Fredag

Var nere i Grötvik med Bosse som badade och hoppade efter pinnar som Olle kastade i (nej, inte Lönnerfors utan Anders hund). Olle tyckte det var roligt och ville inte gå hem. Han pratar fortfarande om att Bosse badade och att han kastade pinnar.   


Lördag

Var på besök hos Axel. Olle och Axel har så kul ihop trots att det skiljer 96 år. Olle fick följa med ut i trädgården för att titta efter katten och igelkotten. Sedan hjälpte han till att plocka maskrosor och sopa gräsmattan. På eftermiddagen var Olle hos morfar och Magdalena ute i stugan. Han fick bo över då jag var på golfbanan på kvällen. Spelade match på Holms GK. Jag vann även om det var betydligt tuffare än förra gången. Inte förrän på 17e kunde jag utropa mig som vinnare med 2/1.   


Söndag

Jonathan 1 år. Jag vet att jag försökt förklara innan och det blir alltid lika rörigt. Men, Jonathan är min godson. Hans mamma är även Olles gudmamma. Jonathans mormor och morfar är mina gudföräldrar och min mamma är gudmamma till Jonathans mamma. Helt ok om ni inte hänger med. Iallfall skulle det vara kalas i Göteborg. Tyvärr blev det inställt då Jonathan var sjuk. Vi lekte mormors trädgård och på eftermiddagen körde Olle och jag tillbaka till Stockholm. Det var inte roligt alls att efter så många härliga dagar behöva sätta sig i bilen och köra upp. Men, snart kommer vi tillbaka!


Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards