Alla inlägg under juni 2012

Av ollesmamma - 30 juni 2012 22:36

Jag skrev ju i tidigare inlägg om att två gånger är en tradition. Då har vi ännu en tradition nu - att Olle och Stefan har en heldag ( i år blev det 12-22!!) på Gröna Lund, eller som vi Stockholmare säger: Grönan. :-D 


Som sagt, för andra året i rad får Olle vara ledig från dagis för att gå på Grönan med Stefan. Jag kommer först framåt eftermiddagen och ansluter. Å, precis som förra året kom även Magnus & Anna. Vi hade alla åkband och de utnyttjade vi till fullo. Olle åkte allt han fick (det är en del som man måste vara 120 cm på och några som kräver att man än 140 cm). Bäst var Kvasten (den åkte han tre gånger) men den som han åkte flest gånger var Bläckfisken.  Jag gillar också att åka men just den som snurrar åt alla håll å kanster samtidigt klarar jag inte. Men, Stefan och Magnus ställde upp. Tackar! Jag överdriver inte om Olle åkte den 10 gånger.  När jag och Stefan åkte bergbanan passade Olle och Magnus på att spela på chokladhjulet. Resultat - högsta vinsten!!!


         


Av ollesmamma - 30 juni 2012 22:30

Ja, det sägs ju att eget beröm luktar illa men jag är trots allt lite stolt att blivit kvartalets medarbetare ( i vår grupp) och belönats med två pokaler, en stor som är vandringspris och denna lilla som jag får behålla samt en flaska skumpa! Jag delar priset med min kollega E för vi jobbat så hårt med ett projekt. Eftersom det rör sig om en stor lansering i vecka 36 kan jag tyvärr inte berätta mer, men ni får hålla koll på mejeriavdelningen efter vecka 36!


 

Olle blev superglad. Han leker med pokalen som numera är pris i varje fotbollsmatch som spelas här hemma.



Av ollesmamma - 30 juni 2012 22:19

Olle har ju ett helt gäng kusiner, mer eller mindre "riktiga". Några av dem är ju bonusar! Men, det är inte illa det heller. Några dagar efter midsommar blev min lillebror pappa igen, svägerska M mamma igen och Olles kusin A (som "Älskar Yoggi yalla") storasyster till en liten flicka. Namnet är inte klart så jag vågar inte skriva något om det här. När Olle pratade med A några dagar senare sa A:

- Olle, vet du vad jag har fått?

- Ja

Men utan att invänta Olles svar fortsatte A:

- En fläkt!

Det visade sig att hon fått en handfläkt av sin farfar. Ja, vad är viktigast att berätta för kusinen, att man fått en lillasyster eller en fläkt! :-D

    

Av ollesmamma - 30 juni 2012 22:11

För andra året i rad firade vi midsommarafton i Sjöstaden. Några stammisar, några nya och ett kanonfint väder gjorde dagen fantastisk! Lunchen intogs på rundabryggan och sedan blev det grill på Magnus bakgård. Eftersom jag har en käraste struntade jag i att plocka 7 blommor och stoppa under huvudkudden, men en enkel krans fick jag ihop. Den bestod av 90% ståltråd och 10% blommor. Syssling L hade en aning finare krans.


                   

Ja, efterrätten (den hade Älgen gjort) var lika god som den ser ut!

Av ollesmamma - 30 juni 2012 21:03

 


Mina svärföräldrar, eller de är iallafall potentiella svärföräldrar, fyller båda år den 14 juni. I år fyllde Liffe 60 år och Ann-Britt 60+ och de bjöd alla barn, deras respektive, barnbarn och bonus barnbarnet till Turkiet. Schysst!! Det blev en härlig vecka med sol, sol, sol, bad, bad, bad och mera bad. Vi hade så fint väder att det var för varmt för att orka med något annat än att hänga på stranden eller vid poolen. Men, det är inte fel det heller. Olle var den som badade klart mest. Han var mer i vattnet än på land. Här kommer en massa bilder från veckan. Börjar med utsikten från solstolen.


Utsikten från hotellrummet

 

 

Snart ute på trampebåten

   

Stefan provade att få lena fötter med hjälp av fiskar

 

   

Utsikt över hotellområdet

 

Födelsedagsmiddagen intogs nere vid havet

       

Det visades fotboll på storbilds TV utomhus.

           

Dte var inte bara Olle som hoppade - det gjorde jag också!

     



  Kvällsdopp
 

                               

Varje kväll till fotbollen serverades det popcorn!

     

Olle köpte två nya fotbolls-ställ. Här i Barcelonas nya bortamatchkläder

   


 

På flyget hem efter en härlig vecka i Belek/Turkiet.

   







Av ollesmamma - 26 juni 2012 21:14

 

Av ollesmamma - 26 juni 2012 21:08

En helg i början på juni var Olle och jag (tillsammans med ett flertal av mina kollegor) och firade att Stadion fyllde 100 år!

     

Av ollesmamma - 24 juni 2012 22:15

Olles kompis förklarade för mig varför dagis varit stängt:

- Igår var vi lediga från dagis för det var Sveriges födelsedag!


Vi firade dagen med att spela fotboll på Gärdet och sedan kom familjen J-N på fika och middag.


         

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards