Alla inlägg under juni 2007

Av ollesmamma - 26 juni 2007 18:49

 

MIDSOMMARAFTON

Sill, nubbe, paj, nypotatis, öl, jordgubbar & gräddmjölk, dans kring midsommarstången, grill, en pigg och glad Olle som var med hela kvällen (mitt försök med att han kom i pyjamas och skulle somna innan kl 19:30 funkade INTE!), studsmatta, chokladtårta, jordgubb/limetårta, kaffe, musik, fest, raketer, massor av trevligt folk, massor av barn, hundar, party……….

 

MIDSOMMARDAGEN

Regn, lång frukost, uppehåll, utomhus gudstjänst med vacker utsikt över vattnet, fika i ladan, regn, grill, rabarberpaj, åska, mera regn, strömavbrott, stearinljus…..

 

SÖNDAG

Sol, blå himmel, utomhus fika, lek i sandlådan, lunch, årets första dopp i havet, fika på bryggan, ångest över att behöva åka in till stan……. ångest över att fotografen från mäklaren kommer imorgon och ska ta bilder inför försäljningen…….. 

  

Ja, Olle och jag hade en kanonhelg. Alla är så snälla och gulliga ute på Skarpö. Speciellt hela familjen Karlöf! Olle och jag känner oss som hemma med dem. Dessutom är Olle så mysig. Han charmar alla!!

 Imorgon kör Olle och jag ner till Halmstad för 6.5 veckors ledighet. UNDERBART!!  Nu är det snart premiär för Allsång på Skansen. Hade det inte varit för att jag måste packa hade jag nog gått dit.    

Av ollesmamma - 20 juni 2007 08:40

Sedan förra veckan har min Mac ingen kontakt med nätet. Vet inte vad det är för fel. Men, jobbigt är det. Fast, med tanke på att jag var ganska deppig i slutet på förra veckan är det kanske bra att jag inte kunnat blogga. Det hade bara blivit tråkigt att läsa. Nu känns det lite bättre i alla fall.

  

Idag skulle Olle och jag ha generalrepitition inför fredag. Tesinparken hade midsommarfirande. Vi började med att klä midsommarstången och jag gjorde en varsin krans till oss. Olle gillade INTE att ha den på och stortjöt bara jag satte den på huvudet. Lagom till dansen somnade Olle så jag fick sitta och titta på. Men, det var sol och varmt och en massa söta barn så det var bara roligt. Han vaknade sedan till fikan. I parken hittade han en namne som han lekte med. Det slutade med att ”Store Olle” cyklade runt runt runt runt med ”lill-Olle” därbak. Det såg så härligt ut!

 

Igår var jag, Olle, Karin och Inez ute i Råcksta hos familjen Carlson. Nja, det var bara Stina och ”lilla Emma” som var hemma. Det hade köpt ett jättefint radhus och området var mysigt! Hade jag haft en familj hade jag gärna bott där men som ensam mamma känns det lite långt bort. Jag letar vidare på Gärdet. Det går sådär………… hade varit så skönt att köpa något innan sommaren så jag sedan kan slappna av. Nu är det ett stort orosmoln som hänger över mig hela tiden. När ska turen vända för mig??? Kanske ska köpa mig en lott?! Tur i spel – otur…..

  

I alla fall var Olle och jag och hälsade på på hans dagis. Det verkar bra!! Trevliga fröknar, fina lokaler, bra utegård, god hemmalagad mat och massor av utomhus aktiviteter. Där kommer vi trivas.



Mamma, Björn, Bosse och Lillemor var här i helgen och vi hade det mysigt. Vad har vi gjort? Middag hemma, stan, lunch i Kungsträdgården, lång promenad på Djurgården, paus i solen på Blåporten, middag på Lisapåudden, Pampas Marina och lunch på Magasinet i Waxholm. Magasinet med supergod mat var som hämtat ur en Lexingtonkatalog. Dessutom var det trevlig personal.

 

Innan de kom hann Karin, Inez, Olle och jag träffa lille Carl Fredrik. En söt och liten kille som var tyst och lugn.

  

Förra veckan var vi även ute på Skarpö hos Anna och Leo. Vi kommer fira midsommar där ute. Micke och Mia ska ha fest. Det kommer att kännas konstigt att inte fira med de ”gamla vanliga” som jag gjort de senaste åren men det blir roligt. Mer sommrigt kan det definitivt inte bli – rena Bullerby känslan. Ska göra en ny krans till Olle och hoppas han gillar den bättre. 

  

GLAD MIDSOMMAR!!!

Av ollesmamma - 12 juni 2007 16:29

Angelica mailade en massa fina bilder på Olle idag. Kan inte låta bli att lägga ut tre av dem.


Av ollesmamma - 10 juni 2007 08:27

Detta skrev jag i söndags men jag hade tyvärr problem med internet anslutningen så jag kunde inte lägga in det.



 Först måste jag berätta att Lotten och Johan blivit föräldrar till en liten kille. Grattis!!  


 TORSDAG 


Träffade Stina och min namne "lilla Emma". Hängde i Vasaparken och pratade en massa, fikade, lunchade och "jagade" Olle. Jag lyckades få Stina att börja blogga: mammastina.bloggagratis.se. Synd att man inte får premier för hur många man värvar. Få se.... jag har fått Linda, Carro, Karin, Harry och nu Stina. Fyra barnsidor och en seglings sida.   På kvällen var Olle, jag och ett tjugotal kollegor från Kavli  med på Blodomloppet. Det är ett 5 km lopp som man springer/lunkar/går på Djurgården. Ja, jag var inte riktigt med.... min nummerlapp var med. den fick en bra tid;    Jag hade gett bort min startlapp eftersom jag inte hade barnvakt. Olle och jag vaktade väskorna när de andra motionerade. Sen picknickade vi tillsammans. Det var en underbar kväll.   


FREDAG 


Olle, jag och en massa smått hysteriska tjejer var på utförsäljning av barnkläder. De andra var mer rutinerade än jag var. De rusade in, fullkomligt roffade åt sig massor av kläder och efter ett tag satte de sig i en hörna och sorterade ut vad de vill ha. De andra kläderna lät de ligga i en stor hög. Jag kom dock hem med 4 plagg.   Efteråt gick Stina, "lilla" Emma, Olle och jag till Kronobergsparken och fikade. Olle gillade lekplatsen!!! Eftersom det är studenttider är det KAOS i trafiken. Bussen var som en bastu och rörde sig knapt framåt. det slutade med att jag hoppade av och gick hem. Det innebar att Olle fick ett lekstopp i Tessinparken.   



LÖRDAG 


Jag var uppe med tuppen! Ja, det är vi alltid. Olle sover hela natten men vaknar vid sextiden och vill ha välling. Då kan man få honom att ligga kvar ytterligare en stund. Sen lekar han medan jag ligger kvar i sängen. Sängen fylls av leksaker. Det är inte ovanligt att jag har två gräsklippare, en gåvagn, några bilar, klossar, lego och böcker i sängen. Innan jag orkat upp har Olle plockat ner alla leksaker från bokhyllan. Han putar fram pallen så han kan nå upp till de högre hyllplanen. Har slutat plocka ihop allt på dagen utan det blir när vi ska sova.   Iallafall skulle jag ut på golfbanan - Ågesta. Det var kanonväder. Cajsa, Helena och jag fick en trevlig runda. Spelade illa (riktigt illa) de första 5 hålen. Sen gick det bättre och på de tio sista hålen gick jag på mitt hcp.   På kvällen skulle Olle och jag på grillfest i Alvik. Vi var ett glatt Halmstadgäng på 8 vuxna och 2 barn som satt ute hela kvällen och njöt av god mat, trevligt sällskap, roliga diskussioner och härligt väder.   



SÖNDAG = IDAG 


Olle och jag tog cykel ut till "ön". Där träffade vi Angelica. Hon visade oss till ett supermysigt fikaställe. En riktig oas. Där satt vi länge. Olle stormtrivdes med hundar, lekstuga, sandlåda och med sin lekkompis Angelica. Han gillar verkligen henne. Efter en vatten/banan/ny blöja/lekpaus hos Angelica cyklade vi hem. Ytterligare en härlig dag!  



Nu ska jag kolla till min lille prins.       

Av ollesmamma - 6 juni 2007 22:07

- Jag ska se matchen hemma. - Jag har lite att fixa. - Det är arbetsdag imorgon. Kan tyckas vara tre normala svar på tre normala frågor. Men de kan också vara oerhört sårande när personen som svarar medvetet ljuger en rakt upp i ansiktet. 

Men, det ska inte få lägga sordi på en annars supertrevlig dag. Jobbade några timmar (ja, Kavli har flyttat Nationaldagen till på fredag) innan jag mötte 4 goa kompisar på Ågesta. Spelade delfinal III i SE-Cupen. Jag vann!! Spelade riktigt bra om man inte räknar med de tre sista hålen där jag hade 1p/hål. Luftmiss (!!!) på hål 16. Kan inte minnas när jag gjorde det sist. Då kan jag inte ens skylla på att bollen låg illa. Den låg perfekt mitt på fairway efter ett bra utslag. Sedan blev det sju puttar totalt på de två sista hålen. Det är alltid fina priser med hög glamourpoäng. Men detta var första gången jag vann. Fick presentkort på manikyr! Då blir det glamourpoäng så det står härliga till!

Har läst en bra bok precis. Den heter "Pappadagar i Råttans år" av Daniel Möllberg. Trots att det handlade om en ensam pappa kände jag igen mig väldigt mycket! 

DAGENS FÖDELSEDAGSGRATTIS!! Jo, idag fyller Sven år och igår hade min lillebrors hund namnsdag. Grattis!!! 

Igår var min lille prins på Skansen. Denna gången var getbajset mest intressant!

Av ollesmamma - 3 juni 2007 22:30

Ja, att jag nuför tiden får kompilmanger är ju inte speciellt vanligt. Men idag när jag gick över Gärdet kom en liten tjej i 10 års åldern fram till mig och sa: - Jag och mina kompisar tycker du är vacker!När hon sedan sprang tillbaka kollade jag till vilka hon gick. Var det kanske en potentiell plastpappa???  Nja, inte riktigt. Hon hade picknick med sina kompisar ett gäng killar och tjejer - i 10 års åldern! Men, jag blev smickrad och mitt dåliga humör försvann. 

Varför jag var på dåligt humör?? JO! Det var kanonfint väder med sol från en blå himmel. Inte kunde jag som alla andra ligga i parkerna och sola, spela golf, hänga i skärgården. Nej jag skulle gå på lägenhetsvisningar! SURT SURT!!!! Så där gick jag och var sur...... Jag vill inget annat än att boende frågan ska lösa sig. 

Igår kunde jag iallafall njuta av det fina vädret. Var hos Martina och barnen. Hon bjöd på GOD lunch och sedan gick vi en promenad. På eftermiddagen var vi på fika hos Jessi och hennes 2 barn i Norra Ängby. Olle åt prinsesstårta och tyckte nog det var det godaste han någonsin ätit. Både Martina och Jessi bor väldigt fint (båda har dessutom bra smak och fint hemma) och efter att ha varit hos dem blir man sugen på att bo i hus. Eller i alla fall ett litet radhus med gräsmatta. Hmm... kanske jag ska tänka om. 

Sedan har vi träffat lilla Inez. Hon var så söt så söt! 
Jag och mina kompisar tycker du är vacker!

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards