Alla inlägg under september 2007

Av ollesmamma - 27 september 2007 13:13

Oj, oj, mitt liv är ganska hektiskt nu. Utflytt, inflytt, bilköp, nytt jobb och inskolning på dagis! Lyckligtvis är det utspritt under hösten. I onsdags började Olle på dagis. De två första dagarna har gått bra. Han har varit inomhus och lekt  + träffat fröknarna. Jag jobbar så jag hör bara rapporter, men i eftermiddag är det öppet hus för föräldrarna så då ska jag dit.

 

Flytt! Den 17e får jag den nya lägenheten, den 20e flyttar Olle och jag och den 22e ska den gamla vara tömd och städad. Jag har en snäll pappa och bror som kommer upp. Dessutom ett gäng lika snälla vänner som ställer upp. Tack alla! Jag har börjat packa ner kökssaker. Det är redan två kartonger men skåpen är trots det fulla. Phu….

 

Nytt jobb! Ja, för en månad sedan sa jag upp mig på Kavli för jag fick nytt jobb på Arla. Där ska jag produktutveckla fil/yoghurt. Även om det är med dubbla känslor jag lämnar Kavli ser jag fram emot det. Den 3 december börjar jag. Innan dess ska jag ha två veckors semester. Kanske Olle och jag tar en restresa till solen. Vi får se!

 

Ja, det är inte gratis att separera. Det kostar!!!! Man behöver egna försäkringar, telefon, el, gas och nya saker eftersom ”hälften” försvinner (man har ju inte flera sängar, soffor, dammsugare, strykjärn, kaffebryggare, brödrost…. Listan är lång – ibland känns den oändlig.) Så, innan både soffa och strykbräda köper jag mig en liten bil (med betoning på liten). En Kia Picante – 06. Alla papper är inte klara men i början på nästa vecka kan jag nog titulera mig som bilägare. Känns skönt att inte vara beroende av andra.  

  

Måste bara berätta om förra veckan.

Vilken glamouronsdag jag hade!! Glamourpoängen var skyhöga – tror nog det var ”all-time-high”. Först åt jag lunch med en kompis jag inte träffat på över 1.5 år. Vi gick till en närliggande restaurang till Kavli. Där satt vi länge och åt och pratade. Kul! Olle var i Västerås och hälsade på sin pappas faster med familj. Men när han äntligen kom hem så lekte vi en stund innan det var dags att sova. P stannade och nattade Olle så jag kunde umgås med Carro som jag bjudit hem.  Jag hade köpt sushi och för att fira mitt nya jobb drack vi champagne. Gott!! Man borde dricka det oftare för att det är så gott.

  

Skillnad var det däremot i måndags när en annan kompis var på besök. Det blev lite hastigt påkommet och eftersom jag kom hem runt 24 i söndagskväll hade jag inte hunnit planera mat eller handla. Inte heller hade jag något i frysen eftersom den är sönder. Jag bjöd på korv och makaroner. Inte så höga glamourpoäng! Men, vi hade lika trevligt ändå.

  

Ikväll efter dagis blir det restaurangbesök med två kollegor på Kavli. Vi skulle ut för att ”tacka av” Hanna som slutar för att börja på Arla. Helt plötsligt var vi två….. Vi ska i alla fall gå till Göteborg. Ja, inte Göteborg på västkusten utan restaurangen i ”Sjöstaden”. Ska bli himla roligt.

 

Helgens aktiviteter: Hejja på Angelica som springer Lidingöloppet, Max 3-års kalas och hälsa på Lotta & lille Hannes.

  
Av ollesmamma - 25 september 2007 17:10

Olle på lekplatsen.

Av ollesmamma - 24 september 2007 17:54

Olle leker i tunnan som alla gosedjuren förvaras g.

Av ollesmamma - 19 september 2007 11:19

Har försökt flera gånger nu att mmsa bild på Olle. Allt är bra med honom - fullt ös hela tiden. Efter att ha kallat alla pappa är han nu mer inne på att kalla alla mamma men ibland blir det rätt.

Av ollesmamma - 13 september 2007 08:19

Efter en mindre lyckad klippning av luggen härom dagen liknar Olle nu Gustav Vasa. I fortsättning får bara Eivor klippa Olle. Hon gör det bra.

Av ollesmamma - 11 september 2007 10:13

Olle i sin fina jacka han fått av Lillemor och Bosse.

Av ollesmamma - 9 september 2007 15:21

Av ollesmamma - 9 september 2007 15:05

Är nu hemma hos pappa i Boarp. Solen skiner och man borde vara ute men eftersom jag inte har bredband hemma längre passar jag på att kolla mail. uppdaterar mig på vad som hänt på Facebook och skriver i Bloggen.


Det har varit en mysig långhelg i Halmstad. Olle och jag tog tåget ner i torsdags. Det gick jättebra! Olle var exemplarisk! Men, jag börjar inse att jag kanske måste klippa honom. På tåget satt en liten kille. När han och Olle lekt en stunde frågar han:

- Vad heter den lille pjken eller flickan?

Väl framme mötte mamma/mormor oss. Olle blev GLAd att se henne igen. Hon, Björn, Bosse och Lillemor var uppe förra helgen så det var ett kärt återseende. I fredags var vi på mammas skola och hälsade på. På kvällen hade vi middag hemma för Anders, Maria och familjen Lönnerfors. GOTT och trevligt!!


Igår blev jag gudmor till lille Jonathan Erik Liljenberg. Det var dop i Trönningekyrka. Det var vackert och Jonathan var glad hela tiden. Efteråt var det mat hemma hos Mattias föräldrar. Olle lekte med Max och Walter. Men, roligast var att leka med Mattias.


Nu är vi snart på väg tillbaka till Stockholm. Pappa håller på att packa bilen åt mig. Jag får låna hans så lånar han mammas. Tur att man har snälla föräldrar!! De har verkligen ställt upp på mig och Olle!


Nu ska jag gå ut och kolla när Olle spelar golf. Pappa har kapat en klubba till honom. När jag gick in tyckte han det var roligare att kasta golfbollarna än slå dem. Han kastar ner dem för slänten och morfar hämtar tillbaka dem. Innan när vi satt och åt ville Olle hellre spela piano. Morfar åt inget! När vi skulle fika ville Olle leka. Morfar fikade inte. Olle styr och ställer med morfar!








Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards