Alla inlägg under januari 2011

Av ollesmamma - 16 januari 2011 16:47

  


Igår var vi (Stefan, Olle, Magnus och jag) i Romme och åkte skidor. Det var kanon! Måste som opartisk (!) mamma berömma Olle. Han var SÅ duktig! Skidskolan i Sälen hade gjort susen.  Vi hoppas på att komma tillbaka snart igen.



Av ollesmamma - 16 januari 2011 16:34

I veckan som gick var Olle dagis kompis S hemma hos oss efter dagis och lekte. De började med Star Wars för att sedan spela fotboll. Tur att Olle har både dubbla Star Wars kläder och massor av fotbollskläder. Man kan tycka det är onödigt med dubbelt men när man har kompisar hemma är det skönt då de slipper bråka om allt.


  


  



Av ollesmamma - 16 januari 2011 16:27

Eter en vecka i Sälen kom äntligen lilleman hem igen! Oj oj vad efterlängtad han var! På söndagen var vi ute och byggde snögubbar. Olle ville bygga hela familjen. Så, det gjorde vi. Vi började med Stefan som fick sätta normen för hur stora resten av "gubbarna" skulle vara. Grannarna var också ute så plötsligt hade vi en hel folksamling av snögubbar i trädgården.



Vi gjorde även en snölyckta som vi tände på kvällen. 


       

Av ollesmamma - 10 januari 2011 20:51

Sista kvällen på 2010 firades ihop med Danne, Magnus, Anna, Maria och Johan. Massor av god mat, skumpa, musik-quiz, mer skumpa och tolvslaget i snöstorm.

GOTT NYTT ÅR!!!


    

Av ollesmamma - 10 januari 2011 20:34

Så kom årets sista dag! Jag hade lite att stå i eftersom vi skulle ha middag på kvällen. Å då menar jag inte bara att duka, laga mat och så. Nej, jag hade betydligt tyngre saker att fixa. I början på december började jag på ett pussel med 2000 bitar. Trodde jag skulle hinna bli färdig innan jul, men så kom en massa annat man måste göra och mitt pussel blev lidande.


Men, om vi inte skulle låta gästerna sitta i köket och äta var det ett MÅSTE att jag blev klar. Min plan B var att flytta det till ett annat bord (typ Olles skrivbord) men mitt pussel var för stort - eller Olles skrivbord var för litet. Det var bara att pussla på. Då ska jag erkänna att jag satt uppe till kl 02:00 dagen innan för att färsöka bli klar. Så, efter att Olle åkt till Pontus fortsatte jag att pussla. Phu...... det är roligt att lägga pussel men inte under sådan press som jag nu hade. Men, jag hann iallafall och middagen kunde intagas i vardagsrummet.


  

Av ollesmamma - 10 januari 2011 20:25

Årets näst sista dag spenderades i Hammarbybacken med efterföljande gulaschsoppa och tysk ompa-ompa-musik hemma hos Magnus. Även om backen varken är lång eller vidare brant är det häftigt att åka där och stå på toppen och se ut över hela Stockholm. Nu skulle de bara glasa in den så hade lyckan varit total! ;-D Jag får bjuda på den historien.... För några år sedan hade DN som 1a aprilskämt att Skistar skulle satsa i Stockholm genom att glasa in Hammarbybacken = skidåkning året om!! För en entusiast (och en aningen naiv och godtrogen kanske...) som jag är gick jag givetvis på detta.


Av ollesmamma - 10 januari 2011 20:21

Efter lite pulkaåkning med Nils och Astrid var det dax att bege sig tillbaka till Stockholm! I en fullpackad - mycket fullpackad bil begav vi oss norrut. Väl hemma möttes av en mycket, mycket ledsen gran.......


  


Det räckte att andas på den så föll barren........





Av ollesmamma - 10 januari 2011 20:16

Idag lekte Olle med morfar. Olle packade ner alla Star Wars sakerna. Här skulle lekas!!! Efter lunch hämtde de även kusin Astrid från dagis.


På kvällen var vi hemma hos Ann-Britt och Liffe och åt middag. Stefans syrra med familj var också där. Det var både gott och roligt. Tyvärr hade jag inte kameran med mig. Det var synd för Linn ville väldigt gärna pussa och krama Olle, så där hade blivit några fina kort. I bilen hem sa Olle:

- Jag tror Linn är kär i mig.

- Ja, det tror jag med.

- Åh.... nu måste jag gifta mig tre gånger!

- Tre gånger?

- Ja, med dig, Paulina och Linn.




Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards