Alla inlägg under juli 2012

Av ollesmamma - 29 juli 2012 10:07

Några dagar innan semestern började cyklade vi till vår favorit restaurang Bockholmen och åt middag ihop med våra goda vänner M&J. Fick en fantastisk kväll med trevligt sällskap, god mat och fint väder.

Av ollesmamma - 8 juli 2012 21:07

Efter nästan 30 år som golfare gjorde jag det äntligen. Nej, inte HIO men väl en eagle!


7 juli - Vidbynäs GK/South course hål 18/Par 5/388 meter/Drive - trä 7 - järn 8.

Ja, det var en "tur" eagle där inspelet (efter två raka men ganska mediokra slag) från ca 80 meter gick i hål.

Men, en trea i scorekortet blev det! Det är inte hur utan hur många!


Grejen är att jag redan på 9:e (par 5- 335 m) hålet hade eagleputt efter att slagit en av mina längtsa drivar någonsin och sedan på andra slaget lagt mig bakom green (!)- ca 40 cm utanför och ca 5 meter till flagg. Tyvärr missade jag (hade varit lite roligare att göra eagle så) men gjorde en birdie iallafall. Å ja, jag vann mot Stefan med 4/3 och M och jag vann mot Stefan & C med 8/6. En bra golfrunda helt enkelt!



 

Hål 15 på Vidbynäs South Course



Så, nu fortsätter jakten på en HIO. Hoppas inte det dröjer ytterligare 30 år.

Av ollesmamma - 8 juli 2012 21:01

   


Så skulle jag även lämna för sista gången och Olle skulle gå sin allra sista dag på Gärdesbacken och avdelningen Vintergatan. Som sagt, efter nästan 5 år på världens bästa dagis, kändes det ganska vemodigt att det är över. Tur att ingen av Olles nuvarande fröknar eller någon av dem han hade när han började var där utan hade semster - då hade jag nog börjat gråta!


Till hösten väntar nya äventyr!

Av ollesmamma - 8 juli 2012 20:50

Nu har Olle slutat på dagis, eller förskolan som det egentligen heter. Efter nästan 5 år är det slut på alla lämningar och hämtningar på Gärdesbacken (världens bästa dagis!). Till hösten börjar Olle i 0:an. Att min lille kille blivit så stor!! Overkligt!


Som vanligt när vi tar sommarlov cyklade Olle, Stefan och jag åka ner till den stora glassbutiken vid Tessinparken och köpte glass!


            


Av ollesmamma - 8 juli 2012 20:43

   

I onsdags kom familjen L från Göteborg på besök. Alltid lika kul! Det blev fotboll (någon som är förvånad) och middag ute i det gröna och lite lek med grävmaskinerna.


 


Av ollesmamma - 8 juli 2012 20:34

I måndags kom Olles stora favorit morfar på besök. Han hade hittat en sista-minuten biljett och tagit tåget upp. Det blev lek i dagarna tre: fotboll, fotboll, bad på Kampementsbadet, mer bad, mera fotboll och bio (3D - Ice Age 4). Det var tre INTENSIVA dagar och jag tror morfar somnade direkt när han satte sig på tåget.


   

Av ollesmamma - 8 juli 2012 20:23

 

Tur att man har kompisar som gillar både fotboll och Star Wars!

Av ollesmamma - 8 juli 2012 20:08

Nu är resultatet i EM-finalen i fotboll mellan Italien och Spanien välkänt men jag visste redan flera timmar tidigare att Spanien skulle vinna. Hur jag kunde veta det? Jo, finalen spelades hemma på Gärdet tidigare på dagen. Torres var lagkapten för det Spanska landslaget och stod för alla målen.


                 

I den matchen som jag såg var det dock betydligt jämnare och det stod 19-19 efter fulltid och efter förlägningen stod det fortfarande 19-19 och matchen skulle komma att avgöras på straffar. Efter de 5 straffarna stod det nu 21-21 och det skulle komma att avgöras straff för straff. Balotelli/Italien la den första straffen - miss! Så var det dax för Torres att ännu en gång lägga en straff. Torres visste att om han satte den skulle han vinna hela EM och den stora pokalen (jag hade lånat hem pokalen från jobbet). Å tänk - Italiens målvakt missar och Spanien vinner!!


         


Jo, jag får ofta höra hur lika Olle och jag är. Å visst är vi det. Men, när jag ser Olles spinkiga ben är det en kopia av Anders!

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards