Alla inlägg under februari 2012

Av ollesmamma - 21 februari 2012 20:31

Eftermiddagen började ganska dystert då vi insåg att semlorna var slut.... Hur löser man detta om man inte är någon bullmamma som bakar? Jag mutade med fotbollsbilder och pannkakor!  Då ringer Olles kompis N och frågar om Olle vill komma över och leka. Tjoho! När det sedan även visar sig att N:s mamma hade bakat semlor var lyckan total!! Så, det blev BÅDE semla och fotbollsbilder!


   

Av ollesmamma - 20 februari 2012 18:10

Nja, kanske inte ännu. Olle gillar utförsåkning bättre men förra helgen tog han och jag en runda längdåkning på Gärdet. Dagen efter tog jag en runda själv på Skavlöten. Efteråt satt jag i solen och fikade. Härligt!

   

Av ollesmamma - 20 februari 2012 18:06

= stökig lägenhet! När jag kom hem från jobbet möttes jag av en koja.... och en glad Olle och en mycket trött morfar!

 

Av ollesmamma - 20 februari 2012 17:59

 


ÄNTLIGEN!! Efter fyra långa veckor trillade äntligen tanden ut!!

Av ollesmamma - 20 februari 2012 17:55

Så kom äntligen snön och vintern till Stockholm!

   

Av ollesmamma - 20 februari 2012 17:49

En annan långhelg i januari var Olle, Stefan, Magnus, Anna och jag i Romme. Vi hade fått nästan hela resan i julklapp 2010 och 2011 av Ann-Britt & Liffe. Tack! Vi hade fyra fina skiddagar, god mat och trevlig sällskap!


     



Av ollesmamma - 20 februari 2012 17:28

I mitten av januari hade jag förmånen (hade vunnit en resa via Risenta - japp vunnit!) att få vara med på ett längdåkningsträningsläger (oj långt ord...) uppe i Hälsingland på Kungsholmen. Kolla in länken - det var ett fantastiskt ställe!! Det drivs av Billan och Erik Östlund, det var även de två som höll i all träning på lägret. Två pass om dagen! Jag lärde mig otroligt mycket och bäst, men också jobbigast var all träning utan stavar. Phu... man var bra trött på söndagen när det var dax att åka hem.


 

Mitt mysiga rum! 


 


 

Pär, Billan, jag och Annika ute på isen.

 


På lördagskvällen badade vi vedeldad bastu och sedan hade Erik sågat upp en vak i isen som vi fick bada i. Jag badade fyra gånger! Bildbevis om än något suddiga!

       

Mitt ute i skogen hittade vi Monte Carlo! 







Av ollesmamma - 14 februari 2012 22:11

En dag på jullovet fick vi komma upp till familjen på tre trappor och pyssla med mosaik. Det blev en present till mormor. Vi hann även med lite legobyggande. 


   

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards