Alla inlägg under februari 2010

Av ollesmamma - 27 februari 2010 17:11

Idag har det töat hela dagen. Så himla tråkigt!! Jag gillar mycket mer när det är vitt och fint än grått och slask! Snö är underbart! Nu kommer dessutom längdspåren bli dåliga. Hoppas det snart kommer mer snö! Men, något positivt är iallafall att man kan göra snöborgar. Vi byggde en jättefin idag och nu är det dax att gå ut och tända ljusen i snölyktorna.     

Av ollesmamma - 27 februari 2010 17:07

Förra veckan var Ingrid nere hos oss och lekte. Ganska snabbt blev det fotboll! Ole lånade glatt ut sin extra fotbollsdress och så var matchen igång. Jag fick vara domare. Som rött respektive gult kort användes legoplattor. Även om det var jag som var domare så när det var dax för INgrid att gå hem sa Olle:

- Jag vann och Ingrid förlorade!


  





Av ollesmamma - 17 februari 2010 21:56

I helgen var pappa uppe för att åka Vikingarännet (den något kortare varianten på tre mil) ihop med sina två kompisar - Karsten (förövrigt min gudfar, vars dotter (som mamma är gudmor till) är gudmor till olle och jag är gudmor till hans första barnbarn) och Mats. Trots otroligt dåliga isförhållande genomförde de loppet på en bra tid! 


   Tre glada skrinnare före loppet; pappa - Mats - Karsten


   Tre ännu gladare och stolta skrinnare efter loppet!







Av ollesmamma - 5 februari 2010 18:17

Så är man hemma igen i kalla Sverige. Längtar tillbaka till solen, värmen, den goda maten.................. Ja, vi har haft en underbar semster och jag åker mer än gärna tillbaka.


Eller som Olle sa när han insåg att vi faktiskt inte skulle stanna i all evighet:

- Mamma, kan vi inte stanna här tills det är sommar i Sverige?



  

Även Stefan hade pytonormen runt halsen och var modig och "pussade" den.


   

  Olle drack massor av watermelonshake

    Olle och Stefan på stranden.   Olle inspirerades på krokodilshowen!  

  

Bad, ....

  

....bad,

  

.... ännu mera bad, .....

  

  ... lärde sig hålla andan under vattnet...


     

   ... ännu mera bad....

  

 ... olle hann aldrig torka mellan alla baden......


  

utanför tågstationen


  

 måndag-, tisdag-, onsdag.... vi hade fredagsmys alla dagar!


  

Olle väljer vilken ananas vi ska köpa


  

 Förrätten på Marias födelsedag....

  

... som följdes av hummer och champagne!


  

Olle avslutade semestern med lite manikyr.

  

Hemma i Stockholm igen!


 En dag när vi stod vid den lilla kranen på stranden som man kunde skölja av

sandiga fötter eller tvätta av en "glassig" mun bokstaverade Olle fint alla bokstäver ovanför kranen:

- S-H-O-W-E-R (jag var impad att han klarade W) sedan säger han handtvätt!









Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards