Alla inlägg under maj 2012

Av ollesmamma - 13 maj 2012 23:34

Fotboll med bästa kompisen W och hans pappa ute på Gärdet.

           

Av ollesmamma - 13 maj 2012 23:23

Phu.... bara tanken på barnkalas kan göra en matt.... Efter många vändor fram och tillbaka enades vi alla om att ha kalas på en fredag eftermiddag direkt efter dagis och bjuda alla dagiskompisarna. Saken är den att Olle har 23 dagiskompisar!! Men, sagt och gjort. Alla bjöds in till kalas och vi skulle hämta de som ville komma på dagis och gå hem i samlad trupp till oss. Jag hoppades och bönade och bad att det inte skulle regna så vi iallafall kunde vara ute en liten stund.

     



Ja, vädret kan man som sagt inte styra över men vi hade ganska tur. Det regnade inte, men var ganska kallt. SÅ, efter korvgrillning och lite lekar gick vi in. Efter presentöppning (det tar ett tag när det är 22 paket att öppna!) och lite lek ville Olle leka dansstopp. Det gick ut på att man spelade musik (schlagerfestival låstar) och alla dansade. När jag stängde av musiken skulle alla stå stilla. Om man rör sig åker man ut. Men, det slutade mest i att alla dansade.

     


  Innan det var dax för skattjakt fikade vi.

 

Nej, det är inte jag som bakat. Det stod Ponne och Lina för.


Två och en halv timmar senare när kalaste var slut var man ganska mör. Men, Olle var supernöjd och det var det viktigaste!



Av ollesmamma - 13 maj 2012 23:16

De sista dagarna i april och de två första i maj tillbringade vi nere i Halmstad. Så härliga dagar vi hade. Hängde i trädgården och spelade fotboll, bryggde en hel del kaffe, hade ganska många fikagäster, fixade i trädgården, eldade löv, och hade det allmänt skönt.


Olle ville att ALLA som kom på besök skulle spela fotboll med honom. Nya målet används flitigt!

   

         

I vanliga fall är det L som brukar pussa på Olle när hon får en chans. Här tog Olle chansen och gav "bonuskusin L" en stor puss på kinden.



Av ollesmamma - 13 maj 2012 23:06

I slutet av april fick så Olle äntligen börja spela fotboll. Som han har tjatat.... Eftersom jag är "gammal gymnast", numera med betoning på gammal så har jag envisats med att Olle ska gå på gympa. När Olle inte velat gå på träningen har jag sagt:  "Men Slatan gick på gympa jätte länge!" eller "Tänk vad bra om du kan lära dig göra en volt som målgest!". Men, så äntligen, året man fyller 6 år börjar Djurgårdens knatteträning. Duktig mamma som man är och curlar sin lille son, anmälde jag Olle redan på natten mellan nyårsafton och 1 januari, så han hade en plats när träningen började.


60-80 förväntansfulla små killar och några enstaka tjejer, samlades på Gärdet en ganska så kall aprilkväll.

Tyvärr hade jag inte möjlighet att titta på träningen men Stfan tog en massa bilder. Sedan ringde även Olle mig och berättade att hans lag vunnit med 2-0 och han hade gjort båda målen! Oj oj, jag var en stolt mamma!



               



Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards