Alla inlägg under september 2012

Av ollesmamma - 23 september 2012 21:15

Så, efter att ha "speed-bloggat" flera, ja rentav massor, av inlägg om vad som hänt i både juli, augusti och i början av september är jag nu framme på dagens datum!


I helgen hade vi planerat in 36 hål på Nyköpings GK. Jag hade hoppats på att avsluta min och Stefans match. Jag var inför helgen i ledning med 4-0. Så, en av matcherna skulle jag definitivt vinna! Men, nu var inte värdergudarna med oss så första 18-hålsrundan regnade inne. Men, den andra spelade vi. Vi fick inget direkt regn på oss men det var blött och ganska så kallt. Banan var superfin och jag spelade helt ok. Tyvärr räckte inte det när Stefan spelade mycket bättre. Till min stora sorg lämnade han drivern i bagen och lyckades på så sätt placera bollen på fairway på alla utslagen. Har nog aldrig hänt tidigare!! Så, istället för att avgöra med 5-0 står det nu 4-1.


 


Min chefs chef sa för ett tag sedan: Din favorit färg är rosa va?



Av ollesmamma - 23 september 2012 21:06

Förra helgen hade vi absolut inget planerat. Helt underbart! Men, bara för det satt vi inte inne och stirrade i väggen! Nej, det blev lek med N & O, hämta bokhyllor jag köpt på Blocket, spontanfika med N & O:s föräldrar i solen, fotboll på Gärdet, familjen på tre trappor på middag, biblioteket, glass i Tessinparken och massor av fotboll både inne och ute.


     



Av ollesmamma - 23 september 2012 20:55

Det är inte varje dag man får dagens ros i Expressen! Jag, och många med mig, har jobbat länge med att få ny kork på Yoggi (alla Tetra Top 1000g). Så, visst är det extra kul när det uppmärksammas!


 





Av ollesmamma - 23 september 2012 20:43

En lördag här i september spelade jag golf med två av mina kollegor på Brollsta GK. Vi hade en härlig runda. 


   

Givetvis hade jag en Wellness drickyoghurt med mig! Kolla in alla våra nylanseringar inom Wellness.

Supergoda & nyttiga!


Av ollesmamma - 23 september 2012 20:32

Mellanbarnet B i "familjen på tre trappor" fyllde 4 år och hade kalas.

   

Av ollesmamma - 23 september 2012 19:59

DIY - Före: en risig pall med avskavd orangeplast på trappstegen. Inropad på Tradera för 200 kr + 75 kr i frakt.


 


Efter några timmars slit med att få bort den gamla plasten, gnugga bort limrester och sedan klippa till nytt fint plast är pallen så här fin! Nu har jag en både i Halmstad och Stockholm!



 



Av ollesmamma - 23 september 2012 19:18

Så var det dax att åka tillbaka till Halmstad. Stefan och jag (+ Stefans pappa) skulle spela golftävling - Glasbranschföreningens golftävling på norra banan på Halmstad GK. Jag hade lite krav på mig, då det dels var min hemma bana + att Liffe sa att det alltid är samma tjej som vinner varje år. Han skojade om att enda anledningen till att jag fick vara med var att jag skulle vinna damklassen och framför allt slå henne. Nu lyckades jag inte helt, men jag kom 2:a i damklassen och var bästa dam i A-klassen på en 5e plats. Hon som jag skulle vinna över? Hon kom långt ner i listan... Så jag var nöjd!


Olle var med oss så han fick leka med grannen E, träffa kusinerna Astrid & Agnes & kolla när bonuskusin L spelade fotboll. På lördagskvällen åt vi kräftor - havskräftor! Gott! Tyvärr har jag inte en endaste bild från det!

 


Mamma och jag hann med ett morgondopp. Ett helt underbart dopp!

 


Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards