Alla inlägg under november 2010

Av ollesmamma - 16 november 2010 21:41

                

Av ollesmamma - 16 november 2010 21:30

            

Av ollesmamma - 16 november 2010 21:29

Så, äntligen fick vi fira att Maria och Anders gift sig. Bröllopet var ju som sagt i maj på Hawaii men i lördags var det fest! Det var roligt!!! Anders och Maria anlände i Mustang, pappa och Kurre underhöll vid drinken, Maria överraskade med att sjunga till fördrinken (ja, hon inte bara bakar hon sjunger också!!), Mette & Mattias gjorde ett helt fantastiskt jobb som toastmasters med tema flyg - destination Hawaii, Maria (med lite hjälp av Eivor & barbro) hade gjort kakor/bakverk till efterrätt, många bra tal (jag var nöjd med mitt ;-D), Hampus var DJ, dans hela natten.............


  


    



    

Av ollesmamma - 7 november 2010 18:34

Även om ni ser det på bilderna har jag nog inte jag berättat att Olle numera är kortklippt! Det var inte helt planerat. En dag när Pontus hämtade på dagis var Olle kortklippt på halva huvudet!! Olle och en dagiskompis hade i smyg stängt in sig i pysselrummet och lekte frisör! XX hann klippa bort ca 1.5 dm rakt över halva huvudet så vi hade inte så mycket att göra utan att gå till frissan och be dem "gör det bästa möjliga av detta". Så, hans ljusa svall fick falla. Men, nu låter vi det växa igen. Olle var dock inte lika snabb med saxen så XX fick bara en liten tes avklippt! Men, men det är inget att gråta över det växer ut igen!




Av ollesmamma - 4 november 2010 21:21

På lördagen bjöd vi på middag hemma hos oss. Morfar hade åkt hem men Ann-Britt, Liffe, Magnus och Anna kom. Vi drack champagne till förrätten och firade att jag fått nytt jobb!! Efter maten hade vi musikquiz och första pris var ett ljussvärd. Gissa om Olle ville vinna!! Tur att han var så duktig på alla Star WArs frågor och att Magnus och Ann-Britt kunde de andra så deras lag vann. Olle var helt överlycklig att få ytterligare ett ljussvärd! Nu har han tre! Detta sista är dock lite häftigare eftersom det lyser och låter!


  


Efter första quizen läste Olle och Liffe lite i Star Wars boken medans Magnus förberedde Magnus ytterligare ett musikquiz. Olle hjälpte till att vara dommare.


    


  

Av ollesmamma - 4 november 2010 21:13

Förr förra helgen hade vi Halmstadbesök. Både "morfar" och Ann-Britt och Liffe var uppe. På fredag var vi alla på Ballbreaker och bowlade. Det var superroligt. Varje gång jag bowlar undrar jag varför jag/vi inte gör det oftare.


  


  


  

Av ollesmamma - 4 november 2010 21:00

För ett tag sedan skrev jag att Ingrid med familj flyttat. Jag råkade ge dem fel adress men för ett tag sedan var vi iallafall och hälsade på dem i SÖDRA Ängby där de bor i ett fint vitt funkishus. Man blev allt lite avis...... Olle, Ingrid och Iris hade som vanligt roligt ihop.


Vi hoppas på att snart hälsa på dem igen.


  

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards