Direktlänk till inlägg 18 oktober 2013

Tillbakablick - bästa kusinen

Av ollesmamma - 18 oktober 2013 15:22

Mamma/mormor ringde idag och påpekade att "du har inte lagt ut några bilder på blogen på evigheter". Men, jag har inte haft tid! Dessutom har jag under tiden lagt upp en del bilder på Facebook och Instagram - men det har ju inte mamma. Vad gör jag då på dagarna - går långa promenader med Kalle, dricker kaffe, träffar vänner, läser böcker,  tränar på MammaBootCamp, dricker lite mer  kaffe, leker med Olle...... Livet som mammaledig är jobbigt! :-D Nja, det är inte glitter och glamour hela tiden. Jag byter ju bjöjor några gånger om dagen, tvättar nerbajsade kläder, tvättar kräklappar, ammar, ammar lite till, städar och tömmer diskmaskinen från alla kaffekoppar Ja, det är inga problem att få dagarna att gå. Tiden går fort när man har roligt! Nu har Kalle huunit bli tre måndader! Det går så snabbt. Men, det har hänt en hel del på dessa tre månaderna och här kommer lite bilder från i somras.


Bästa kusinerna - vi hängde en del i Tjuvahålan och kollade när kusin Astrid gick på simskola.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ollesmamma - 18 maj 2014 08:44

..... vad tiden går. Ännu en gång får jag konstatera att jag inte bloggat på länge. Det beror mest på att jag istället använder Instagram mer och mer. Ingen vits att blogga i efterhand för det har hänt otroligt mycket, men jag vill ändå nämna någ...

Av ollesmamma - 27 februari 2014 15:08


Varje gång jag/vi är på babysim med Kalle tänker jag tanken: För vems skull är vi här? :-) Kommer Kalle tack vare babysim som 6 månaders bebis bli mer vattenvan än sina polare vars föräldrar inte gick på babysim? Troligtvis inte. Kommer han komma ihå...

Av ollesmamma - 15 februari 2014 11:45


Tyvärr går Olle i skolan nu. Tyvärr? Ja, nu när jag är mammaledig och ledig alla dagar måste Olle till skolan. Vi kan ju inte bara ta sovmorgon när vi vill, dra till Halmstad för en långhelg eller bara vara lediga. Men lite bra är att när han är hos ...

Av ollesmamma - 13 februari 2014 23:35

Angående förra inlägget måste jag dock förtydliga att Kalle gillar att "leka" med maten men inte äta/dricka den. ...

Av ollesmamma - 13 februari 2014 23:31

Hade fram till bara för några dagar sedan tanken på att åka Tjejvasan i slutet av februari. När jag anmälde mig verkade det som en bra idé. När det dessutom anlades fina spår ute på Gärdet kändes det riktigt bra. Tänkte att Kalle kommer vara 7 månade...

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards