Alla inlägg under augusti 2008

Av ollesmamma - 26 augusti 2008 21:15

Så har vi haft ytterligare en härlig helg i skärgården. Nu var vi ute på en liten liten ö strax norr om Skarpö och bodde över. Stället var charmigt men där fanns ingen elektricitet eller rinnande vatten. Men, det behövs inte! Värmeljus, vedeldad spis, torr toa, ficklampor, havet som "dusch" och fantastisk natur/miljö gjorde helgen kanon!



Lördagskvällen blev till en "mini" kräftskiva med endast två gäster. Mysigare kunde det nog inte bli. Goda kräftor och en vacker solnedgång. Livet var rättvist!



Både lördagen och söndagen var det sol och bad från bryggan som gällde. Vi var inte så sugna att åka hem på söndagen utan hade gärna stannat några dagar till. Det är så lungt och harmoniskt. Man kan bara njuta och göra ingenting.



Olle är som en liten pappegoja. Han upprepar allt man säger. I söndags när vi var hemma på kvällen hör jag hur han pratar med sig själv och säger:

- ...... fixa och dona lite.....



Ja, man får passa sig vad man säger. Han snappar allt. Sedan har han blivit väldigt frågvis. Han pekar på ALLT och frågar:

- vad ä de?

Måste erkänna att man blir lite trött på det efter att ha sagt för 10e gången att det är en .....









Nej, nu måste jag fixa och dona lite innan jag ska sova. :-D

Av ollesmamma - 19 augusti 2008 22:10

Phu vilka intensiva dagar jag haft och mer kommer det bli resten av veckan. Men som jag skrivit innan så har jag ett otroligt roligt jobb så det är ok. Nu börjar det dessutom närma sig lansering av mitt första projekt! Vecka 36 ska ni se det i butik. Tjoho!Måste bara reflektera över en sak som jag tycker är lika märklig varje gång. Så fort det blir lite sämre väder/lite kallare i Augusti kommer vinterkläderna fram. Igår såg jag en tjej med stövlar, kappa och mössa! Idag en kille med stickad mössa. Jag lovar att snart ser man första dunjackan. Själv anser jag att sommaren inte är över och badade i helgen. Helgen... hade en mysig helg i skärgården. Det är inte fel att ha en vän som har en vän som äger en exklusiv konferensanläggning på Värmdö. Huset låg i pricip på vattnet med vacker utsikt, bastu (2 st) med "havsutsikt", båtar, flytande altan mm. Helt fantastiskt!! Kan tänka mig att komma tillbaka. ;-D Olle tyckte det var roligt att samla kottar och sedan stå på balkongen och kasta dem i vattnet. Men allra roligast var att åka hiss. Han åkte upp och ner flera gånger. Olle hade lite otur idag på dagis och blev biten av en geting. Men som tur är så hände inget allvarligt. Han hade bilvit lite ledsen men fröken hade tröstat och sedan hade han fått salva på så när jag hämtade honom så sytes kanppt bettet. Stackars liten! Men han var inte påverkad utan lika glad och pigg som alltid. Vi hade ju sett sopbilen på morgonen och det är det bästa som kan hända en dag. Att vi dessutom såg när de tömde tunnorna gjorde hans dag. ;-D

Av ollesmamma - 14 augusti 2008 16:04

Så har man snart jobbat sin första vecka efter semestern. Tur att man har ett roligt jobb så det har inte varit så jobbigt.


Sista helgen i Halmstad var mysig. På lördagen var Olle, morfar och jag på Äventyrslandet. Olle hade suktat efter det hela sommaren och sista dagen åkte vi dit. Olle och morfar åkte "tåget" från stan. Han tyckte det var roligast att åka traktor. Det var ett litet tåg som körde runt runt. Han satt där hur länge som helst. Det var så lite folk att han behövde inte ga av mellan varven utan satt kvar tills det startade igen.


På söndagen innan vi körde tillbaka till Stockholm firade vi mamma/mormor som fyllde år.


Ja, så denna veckan har varit en mjukstart för Olle. Han var ledig från dagis mån-ons och varit där lite idag. Jag har däremot jobbat för fullt. Igår var jag ute och pratade för säljarna (+ lite folk till... hmmm 175 personer)  på konferensen. Det gick bra. Var faktiskt inte nervös. men, jag kunde det jag skulle prata om och då är det alltid lättare. Dessutom hade de fått smaka lite av de nya produkterna innan och alla tyckte de var supergoda. å kände man sig också mycket säkrare. det är ändå en STOR förändring vi gör i sortimentet nu vecka 36. På kvällen var det kräftskiva. Gott & roligt! Jag dansade nästan hela kvällen så idag har man varit lite trött. Jag är dock glad att jag körde bil. det blev en del snapsar för de andra. ;-D


Helgen? Mysa med Olle. Ska hämta honom på dagis imorgon. det har varit lite tomt utan honom. Man vande sig att vara med honom hela tiden nu i somras. Hmm.... kommer ALDRIG vänja mig att inte få ha honom alltid. Min lille prins!






Av ollesmamma - 8 augusti 2008 21:25

Idag var det min sista semesterdag! Tänk vad snabbt fem veckor går! Visserligen har jag/vi hunnit med en hel del men ändå…… 


Måste bara skriva lite mer om min sjukhusvistelse. Det tillhör ju inte vanligheterna att jag är på akuten. Har bara varit där en gång tidigare och det var för mer än 20 år sedan. Jag hade ”gungat” i trapetsen som satt i dörröppningen och den trillade ner! Jag slog i huvudet och fick ligga på varsin bår för han svimmade när vi kom in på sjukhuset och kände lukten. Så, min erfarenhet av akuten var så där….. När sjuksköterskan skulle ta proverna på mig sa jag att jag inte gillade sprutor så för att lindra det för mig fick jag en ”kanal” eller som jag säger en kanyl (!) i armen.

- Ifall vi behöver ta fler prover på dig så slipper vi sticka dig igen.


Den satt sedan där under hela tiden. Det resulterade i att jag inte kunde (ville) röra den armen. Tyckte det var så obehagligt att ha den så jag vägrade röra armen. Den låg rak bredvid mig hela tiden. När läkare och sköterskor kom för att ta i hand sa jag:

 - Jag har en kanyl i armen så jag hälsar med vänster istället.

De tyckte nog jag var märklig. En läkare sa till mig:

- Nålen är faktiskt mjuk. Den är böjbar.

- Spelar ingen roll. Det är lika obehagligt ändå.   



Olle är så himla rolig nu. Han snackar HELA tiden och är mycket bestämd i vad han vill göra och äta. Hmmm undra vem han ärvt det av. Det är mycket om lastbilar, traktorer, sopbilar, dumpers, meta krabbor, frågor om var alla är/gör, citat ur böcker vi läser nu (Nämen Benny), att han vill bada/spela fotboll……. Listan kan göras oändlig.  Lite roligt var i bilen upp till Linköping. Jag körde, Olle där fram och mamma/mormor där bak. Helt plötsligt säger Olle:

- Släpp ut mormor!  


Så, nu ska jag/vi njuta av ”sista” helgen i Halmstad. På söndag efter att vi uppvaktat mamma/mormor på födelsedagen kör Olle och jag tillbaka till Gärdet/Stockholm. På måndag ska jag jobba men Olle har ytterligare några dagars sommarlov innan dagis börjar igen.       

Av ollesmamma - 4 augusti 2008 18:23

Så kom sommaren till sist!


Vi har badat i massor, metat krabbor, firat namnsdagar (Emma, Kristina, Olle & Per), firat Olles dopdag, firat födelsedagar (både 64-åring och 32-åring), spelat golf (jag vann en heldag med spa + behandling på Tylöhusdamgolftävling på 69 netto (79 brutto och 39 poäng), ätit på Salt, ätit på Heagård (BÄST!!!))), fest hos familjen Johansson, "kärringarally" i Borås, kollat Astrio spela fotboll, Olle har fått en fin cykel av morfar (han har jätte duktig på att cykla), men mest av allt har vi bara varit på stranden och solat och badat. Så härligt!!


Nu är jag i Linköping för att jobba måndag och tisdag. Mamma/mormor och Olle har följt med mig. Tyvärr ösregnar det nu. Vi bor på hotell och har det mysigt även om dagen varit lite dramatisk. Jag vaknade mitt i natten med ONT i magen och var uppe. Det hela slutade med att jag svimmade (fick fläskläpp, ont i tränderna, näsan och hakan eftersom jag föll handlöst utan att ta emot mig). Vid femtiden hade jag fortfarande lika ont så då blev det aefter samtal med vårdupplysningen taxi till akuten. Japp, fick ta en massa prover och undersökas. De misstänkte gallsten eller njursten (låter som värsta pensionärssjukdommarna...) . Men efter ultraljud utselöts det. Fick åka hem (utan magont eftersom det avtog allteftersom dagen gick) efter 8h utan diagnos. Nu mår jag bra även om jag är trött och lite mat efter för lite sömn och för lite mat.


Nu ska jag vila så jag orkar  med att jobba imorgon.

Sen hoppas jag solen ska skina så jag får ytterligare några härliga dagar innan semesterna är slut. Börjar jobba nästa vecka. Phu..... 5 veckor går för fort!!!

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards