Alla inlägg under januari 2009

Av ollesmamma - 25 januari 2009 23:07

Tänk om måndag-tisdag kund gå lika fort som lördag-söndag!!


Tyvärr var vädret riktigt dåligt denna helgen så den utlovade skridskoturen med Olle fick ställas in. Tråkigt för Olle pratade väldigt mycket om att han skulle åka på is, på en sjö och att man var tvungen att ha hjälm. Men, kanske vi kan ta en kvällsrunda på Östermalms IP.


Istället fick vi hålla oss inne. Det blev det badhuset, lek, fix i lägenheten (Stefan och Olle kaklade i badrummet), rensning av gamla blommor/växter på balkongen (de kom inte in i tid utan dog i kylan), ännu mera lek inne (idag slog Olle in mer eller mindr alla sina bilar och lekte jultomten), racertävlingar, goda middagar, fika (med god syltkakor från Eivor)och försök till att ännu en gång laga soffan.



Av ollesmamma - 20 januari 2009 10:50

Olle har blivit en "stor" kille nu och slutat med bjöjor även på nätterna. Han är så duktig!!


Igår när han kom hem lekte vi racertävling! Han startar och jag kör bilarna.

Av ollesmamma - 20 januari 2009 10:45

I lördags gjorde Stefan debut på långfärdsskridskor på. Det gick galant!! Vi åkte på Norrviken (inte helt ensama direkt - men helt ok). Nu blir det till att köpa egen utrustning så vi kan ut nästa helg igen. Mormor har köpt skridskor till Olle så nu peppar jag honom att vi ska åka på lördag.

Han ringde till mormor igår och berättade att han skulle åka skridskor på is och att man var tvungen att ha hjälm på sig.

 Nu hoppas vi på fint väder i helgen så vi kan komma ut på isen.



Av ollesmamma - 14 januari 2009 12:33

Olle är väldigt förtjust i sin morfar. När morfar skulle komma i torsdags kunde han inte somna utan var vaken ända tills morfar kom. Flera gånger ville han ringa och fråga:

- Var är du morfar?

- Kommer du snart?

Att ha pyjamas var inte heller att tala om. Nej, "jobbekläderna" skulle det vara.

- Olle och morfar ska jobba!


Sedan följde tre intensiva dagar med lek från tidig morgon till sen kväll. De "jobbade" en massa och lagade och fixade med både trasiga leksaker, söndriga prydnadssaker och trasiga kastruller, hade biltävlingar, metade, matade hajarna som bodde bakom soffan. Det var verktyg och leksaker överallt kändes det som..... Phu......


Vi hann även med att vara ute både på lördagen och söndagen även om vädret inte var jätte bra. På lördagen hade vi picknick med oss.


På söndag eftermiddag var det dax för morfar att ta tåget hem och vi följde med till stationen. Det var rörande att se Olle så ledsen när morfar skulle åka hem. Han grät och ville att morfar skulle komma tillbaka.



Ja, morfar/pappa får gärna komma tillbaka men jag måste få några dagar att vila upp mig på. För även om morfar tar hand om Olle lämnar de ett KAOS efter sig! Det är leksaker, prylar och verktyg överallt. Morfar/pappa är inte så ordningssam av sig...... drar gärna fram en massa saker.......Jag var helt slut när helgen var över. Tror faktiskt att morfar var det också. Olle lämnade inte honom i fred en sekund:

- Morfar, lek med mig!

- Morfar kom!

- Mooooorfaaaar!

- Morfar lek med mig hela tiden!




Av ollesmamma - 7 januari 2009 16:23

Igår var vi hos familjen Oscarius/Gotthard. Tyvärr glömde jag ta kort men vill ni se lille Sten kolla in www.inezgotthard.bloggagratis.se


Jag frågade Olle om lille Sten var söt:

- Nej! Astrid är söt.



Av ollesmamma - 5 januari 2009 19:10

I lördags (efter en mycket jobbig bilresa) kom jag tillbaka till Stockholm. Olle kom till mig efter någon timme. Så mysigt att ha honom hemma igen. Jag tycker det är så jobbigt att vara ifrån honom en hel vecka. Usch! Kommer aldrig vänja mig vid det.


Men nu har vi haft två mysiga dagar ihop bara han och jag. Vi har lekt en massa med bilar, lyftkranen, byggt perkeringshus i lego, fikat på lekplatsen, varit ute i det fina vädret och som Olle säger: "mamma, vi myser i soffan".

Imorgon ska vi dock vara lite sociala och besöka Karin, Ian, Inez och lille Sten.



Av ollesmamma - 5 januari 2009 18:59

I sista minuten bokade Stefan och jag en resa till Palermo på Sicilien. Vad hände? Bagaget borta hela resan, första natten bodde vi på en ombygd balkong, supergod mat, shopping (helt enkelt tvugna eftersom vi inte hade NÅGONTING!!), gott vin, buss till maffiosonästet Corleone, sol, utomhus fika, prommenader, bokläsning, besök i Mondello, nyårsafton på torget i Palermo med tusentals galna italienare  = SUPER RESA!!! Men, mitt bagage är fortfarande borta. Surt med tanke på att alla mina favvokläder är i väskan inklusive lite nya julklappar. men, jag hoppas fortfarnade att den ska komma till rätta.

Av ollesmamma - 5 januari 2009 18:35

Olle "lurade" alla att ställa sig under misteln som mormor satt upp i dörren. men, som sagt. Han pussas gärna även "utanför" misteln.  

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards