Alla inlägg under november 2011

Av ollesmamma - 27 november 2011 21:30

Star Wars har ockuperat vårt pepparkakshus!

       

Av ollesmamma - 21 november 2011 21:46

Om ni är sugna på god fika (och lite shopping av blommor, växter, inredning mm) ska ni åka till Zetas Handelsträdgård. Olle uppskattade fikan mest!

 

Av ollesmamma - 21 november 2011 21:38

.... jag menar västkusten. Visserligen är vi "hemma" ganska ofta nu sedan vi köpte hus men det är ändå roligt att få besök från Halmstad. Förra helgen var mormor och Björn uppe. Vi hade fyra mysiga dagar ihop. På lördagen gick vi en LÅNG runda på Djurgården och Olle satt i vagn (!). Han var dock inte på sitt mysigaste humör utan tjatade:

- När kommer vi hem?

- När ska vi vända?


Inte förrän vi kom till Fältan och han insåg att där fanns en leksakbutik man kunde titta i slutade han. Att Björn dessutom var supersnäll och köpte Lego till honom gjorde inte saken sämre. Sedan satt han så snällt hela vägen hem.

 


Kolla även in godisksålen! Lördagskvällen blev en höjdare enligt Olle!

Av ollesmamma - 21 november 2011 21:37

 

Av ollesmamma - 16 november 2011 21:49

 


undrar ni hur matchen slutade? Den är inte över ännu men jag leder med 313 mot 131 och vi har 36 brickor kvar. Känns som om jag kommer vinna men man ska inta ta ut något i förväg.....

Av ollesmamma - 14 november 2011 23:06

Livet som husägare - del 1 - beskära träden.

För att försäkra oss att inte en "ny Gudrun" ska förstöra vårt hus (och givetvis för att vi ska slippa kratta upp lite av alla löven) har vi haft en arborist hemma i trägården i Halmstad. Vet ni vad en aborist är? Jo, det är en en person som har trädvård som yrke. Ordet kommer från latinets arbor som betyder "träd". Tyvärr hade jag ingen möjlighet att själv beskåda arbetet men fick en bild skickad till mig och enligt vittnen "klättrade han som en lemur".


 

Av ollesmamma - 14 november 2011 22:57

  

I fredags var det "spökfest" på Vintergatan och det bjöds på spökpasta med blodsås. 



Av ollesmamma - 7 november 2011 18:30

Känslan att komma hem till min svägerska A (iallafall en potentiellt blivande svägerska) är svårt att beskriva, men saken är att hon har ALLT och lite till, å då menar jag verkligen ALLT - som ett diadem med Mimmi Pigg-öron och ett par Mimmi Pigg skor!

     

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards