Alla inlägg under oktober 2008

Av ollesmamma - 26 oktober 2008 15:55

Ja, så har vi vintertid. Alla pratar om att man får sova 1h extra. Jag menar att det innebär att Olle vaknar 1h tidigare. Olle brukar sova bra men denna helgen har han vaknat TIDIGT både i lördags och idag..... jag är ganska trött.....



Vad har vi gjort i helgen?

I fredags körde vi till Arlanda och hämtade Stefan. Insåg då det "komiska" att det tar nästan lika lång tid för oss att köra från Gärdet till Arlanda som det tog att flyga hit.


Igår var vi hemma hos familjen Oscarius/Gotthard. Vi gick till deras superfina lekplats. Olle och Inez var kanske inte de bästa vänner. Ja, inte var det Inez fel utan det var Olle som var tetig med Inez. Han ville abolut göra det hon gjorde, puttade henne och tetades med henne. Men, nästa seund ville han vara snäll mot henne och hjälpa henne. Men, då var det för sent. Inez blev rädd och ville inte alls hjälpas. Jag förstår henne.  Men, när vi skulle åka hem var det så kärvänligt; Olle skulle pussa Inez + att han gav henne en massa slängpussar.

Eftermiddagen och kvällen spenderades hemma. Olle och Stefan satte upp lampan i badrummet så nu slipper sitta med dörren öppen alternativt i mörker. ;-D Vi lagade god mat & drack ännu godare dryck! Fick även besök av en kompis och hennes pojkvän. Har inte träffat honom innan. Så himla roligt att se dem ihop! Han var supertrevlig! Men roligast på hela kvällen var att se Stefan försöka sätta upp torkstället. Synd att jag inte hann med att filma honom.



Idag vaknade vi alltså en timme tidigare än normalt. Efter x antal dvd-filmer, lek, frukost, fler filmer, mer lek, bokläsning, dusch och påklädning var klockan bara halv elva! Ja, tänk vad man hinner med när man går upp tidigt! Vi körde till Tyresö och hälsade på familjen Mattias (Älgen), Julia, Tim och Louisa. där fick vi god fika och hade det trevligt. Olle och Tim bråkade inte en enda gång. Kan bero på att Tim var extremt snäll och lät Olle leka med hans saker. Olle brukar tyvärr inte vara lika vänlig mot besökare utan ska ha ALLA sina saker samtidigt.


Nu har vi lekt hemma hela eftermiddagen och lägenheten ser ut som ett slagfält. Alla Olles leksaker ligger överallt, det ligger tidningar på både golv och bord, alla extra förlängningssladdar har blivit en "maskin"..... phu...... men det är bara mysigt att Olle är hemma och att han har så livlig fantasi. Det är kul att höra honom hur han hittar på historier och lekar.



Men, en större lägenhet hade inte varit fel. Vi behöver mer yta!!

(några av bilderna är från förra helgen)








Av ollesmamma - 23 oktober 2008 22:51

Tyvärr är min kamera trasig så bloggandet blir lite lidande. Men min prins är iallafall hemma igen. Har saknat honom.

Av ollesmamma - 15 oktober 2008 22:13

Man kan kanske inte tro det men jag är ganska huslig. Ja, jag kan kanske inte koka potatis och ris men...... Idag har Olle och jag iallafall gjort eget äppelmos. Vi hade dessutom plockat äpplena själv (nästan iallafall. Vi hade fått lite hjälp av både Ann-Britt och Olles farmor/farfar). Hur det smakade? Supergott!!! Gjorde ganska mycket så jag har frysen full.


Hur var långhelgen i Halmstad (tors kväll - mån lunch)? 

Roligast var att äntligen få träffa lilla (med betoning) på lilla Astrid. Hon var så söt! Annars var Olle med mormor i skolan (jag jobbade), golf (Stefan och jag förlorade mot Anders & Nisse), Olle var hos morfar när jag spelade golf, Olle fick en sparkcykel som användes flitigt, familjemiddag, plockade äpplen på Strandskogsvägen (+ fikade och Olle åt en massa gul paprika - oväntat!! mer väntat var att han åt lika mycket vaniljsås), promenad med familjen Lanner/Barkström på Prins Bertils stig, familjemiddag igen, fika hos Eivor & Claes innan det var dax att köra tillbaka till Stockholm.  


Jag har väl som många andra (iallafall de flesta med barn) en romantisk bild av att bo i villa. Speciellt om man som jag är uppväxt i villa och bor i lägenhet. Igår var jag på middag hos familjen Oscarius/Gotthard (kolla in www.inezgotthard.bloggagratis.se). De har ett kanonfint hus och jag blev lite avis..... men när Ian sedan efter maten skulle rensa avloppet på toaletten för att det var stopp och han drog in "rensvajermaskin" och det började lukta ILLA + blev kladdigt kändes det ganska skönt att åka hem till sin lägenhet. Men, jag fortsätter nog trots denna "incident" att surfa på hemnet för att någongång hitta drömhuset........ 




Av ollesmamma - 7 oktober 2008 15:53

Läste precis vad jag skrev på bloggen för ungefär ett år sedan. Ingen rolig läsning…. Ja, tänk vad tiden går snabbt och vad som hänt på två år! För två år sedan ändrades mitt liv ganska drastiskt (fast jag fick veta det senare), för ett år sedan var jag mitt uppe i flytt, sagt upp mig och bytte jobb och mådde sådär. Nu i år mår jag bättre än någonsin. Ja, det är skönt att må bra igen!  


Hade en supermysig helg nere på Hooks Herrgård. Allra bäst (förutom att jag vann den sista och avgörande matchen och därmed en middag på Heagård) var frukosten. Vi var alla eniga om att det var den bästa frukostbuffén som vi ätit.  Vi kom ner/upp dit i fredags. Det kändes nästan som om det var jul vi skulle fira och inte en golfweekend. Det var ljusslingor i träden utanför huset och det stod marschaller på trappan. Efter en kort vända på rummet satte vi i baren en stund och gick igenom banguiderna inför morgondagens rundor. Först på agendan med starttid kl 08:00, stod Parkbanan för att efter lunch 13:25 följas av den betydligt trixigare och smalare Skogsbanan.  


Lördag

Som sagt/jag skrev tidigare åt vi en SUPERGOD frukost. Vädret var ok även om det inte var sol från en blå himmel. Men, efter min golfrunda på Haninge i onsdag i SPÖREGN var allt utom regn bra väder. Under dagen fick vi mestadels sol och uppehåll men det kom även några regnstänk.  Hmmm…… första rundan spelade vi fyrboll bästboll/sämstboll med både birdiepoäng och närmst hål poäng. För att uttrycka det milt fick jag och Magnus storstryk! Vi var inte ens i närheten att vinna över Stefan & Mattias (Gummi). De storspelade! Dessutom förlorade jag min match mot Stefan med 2/1. Nu stod det 4-4 i matcher och den sista matchen skulle bli avgörande. Jag var lite nervös när vi slog ut på 1an på Skogsbanan. Kan inte säga att någon av oss glänste de sista 18 hålen. Det var en trixig bana med mycket vatten, dogleg hål eller som Gummi sa:

 - Nej! Inte ett krokigt hål till!

Det blev två jämna matcher men på 17e stod jag som segrare med 2/1. Tjoho!! En middag på Heagård. Magnus och Gummi fick fortsätta till 18e innan Magnus vann. På kvällen väntade en 3-rätters middag på Hooks Herrgård. Den var god! Vi kommer gärna tillbaka hit igen! 


Söndag

Magnus och jag fortsatte norrut och eftersom det faktiskt inte regnade just då (kl 10) när vi passerade Ombergs GK trotsade vi stormen och gick ut. Vi fick spela 4 hål innan det började regna. Sedan tilltog både regn och vind allt eftersom. När vi kom in på 18e var vi kalla och blöta. Vi konstaterade båda två att ingen av oss hade regnkläder som klarar 4h ösregn i storm. Min mössa (bomull) fick jag ta av mig på 14e för att inte få huvudvärk. Den gick då att krama ur. Händerna var kalla och stela och såg ut som om vi legat i badet för länge. Jag kan faktiskt inte minnas att jag spelat i sämre väder. Men, vi hade haft en trevlig runda ändå och banan var fin. Dessutom vann jag matchen och fick äta lunch gratis. Det var bara det sista hålet som inte klarat regnet. Det var andra gången jag spelade den banan i storm. Förra gången regnade det dock inte så mycket som i söndags. Tänk att få spela den i sol och blå himmel. Det är säkert jätte vackert med Vättern i bakgrunden på vissa hål. ;-D Nästa gång….. tredje gången gillt! 


Ikväll är det opera – Gustav III – som gäller. Förra gången jag var på opera höll jag på att somna. Hoppas jag inte gör det idag.  


Har jag sagt att min brorsdotter ska heta Astrid? Det ska hon i alla fall. Ser fram emot att få träffa henne till helgen.    

Av ollesmamma - 4 oktober 2008 19:24

The winner takes it all!

Av ollesmamma - 4 oktober 2008 19:09

Hål 2 på parkbanan på hook. kampen har börjat.

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards