Alla inlägg under juli 2009

Av ollesmamma - 15 juli 2009 14:08

Här om kvällen kom Bosse, Lillemor, Anders, Maria och lilla Astrid på grill hemma hos mormor och Björn. Innan vi åt spelade vi kubb. Olle tyckte det var roligt att kasta pinnarna men bytte hela tiden lag för att få vara med i det laget som skulle kasta. 


Efter spelet hittade vi en groda i "poolen" som Olle blev väldigt intresserad av. Han var inte lika intresserad av Bosses fyrhjuling.... Trots att han ringt till Bosse och bett honom att ta med den: Men när det var dags att titta på den/sitta på den var han inte lika modig längre..... Han är inte så tuff alltid! 

Av ollesmamma - 15 juli 2009 14:07

Idag är vi ute hos morfar och Magdalena. Olle och morfar har fullt upp med att jobba, leta ogräs, bygga ny väg, laga och fixa.......


När vi skulle fika ville Olle sitta på ett annat ställe med morfar och gick och hämtade två sittunderlag. De skulle sitta vid sin nya väg.


Morfar får inte avvika en sekund förrän Olle ropar:

- Morfar! Morfar!!



Av ollesmamma - 15 juli 2009 14:04

Så kom äntligen sommaren och värmen tillbaka! Sol och bad! Olle är som en fisk i vattnet och ligger hellre i vattnet än uppe på stranden. 

Av ollesmamma - 15 juli 2009 13:49

Det är full aktivitet på Strandskogsvägen hos familjen Bengtsson. Det byggs friggebod! Olle hjälper gärna till! Ibland tror jag han är mer i vägen än hjälpsam. Han går runt med sina verktyg och frågar:

- Behöver ni hjälp?

- Vad kan jag göra?

Men, roligast är nog ändå att leka med Magnus. De jagar varandra och spelar fotboll. 



Av ollesmamma - 5 juli 2009 22:14

Idag spelade Stefan, Magnus, Maria och jag golf på Ullna. En trevlig och rolig runda även om Maria och jag förlorade........ Ja, dessutom förlorade jag min match mot Stefan..... Men, trots detta var det alltså en mycket lyckad dag.

Av ollesmamma - 3 juli 2009 22:09

vad jätteskönt mitt sommarlov skall bli......


Idag började Olles sommarlov. Han ska vara ledig i 6.5 veckor. Vi firade med att äta glass i Tessinparken (det gjorde vi förra året också).



Av ollesmamma - 2 juli 2009 20:24

I lördags när Olle frågade Karin om Inez lillebror. 

Olle: Vad heter han?

Karin: Han heter Sten.

Olle; Sten, sax, påse?!

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards