Alla inlägg under juni 2011

Av ollesmamma - 19 juni 2011 22:38

Igår var vi bjudna på kalas hos våra trevliga grannar några våningar upp i huset. N firade att hon snart fyller 35 år och bjöd på kalas. Det serverades Champagne och tårta! Ett klart vinnande koncept.


Olle gillade choklad-cup-cakes bäst!
 

Eftersom det var ca 40 vuxna och 20 barn och solen sken föll det sig naturligt att gå ut och spela fotboll och leka på lekplatsen.


  Borta bra men hemma bäst... På kvällen var det skönt att bara Olle, Stefan och jag mös i soffan framför golfen. Lugn och ro..........


Av ollesmamma - 19 juni 2011 22:33

I veckan var Olle, Stefan och jag ute på Lidingö och hälsade på L med familj. Det bjöds på god mat och vi kunde sitta och prata medan Olle och L lekte. de hade hur roligt som helst ihop och man kan inte tro att de inte ses dagligen lägre. Saken blir inte sämre av att båda ÄLSKAR Star Wars.


   

Av ollesmamma - 19 juni 2011 22:27

När man inte bor i hus och har en trädgård får man göra det bästa av saken. Vi flyttade helt enkelt ut köksbordet och hade grillfest! Om jag får säga det själv så var det väldigt mysigt och lyckat. Stefan grillade burgare (vi har ärvt Magnus kolgrill) som var supergoda! När myggen tog överhand runt midnatt flyttade vi in.

   



Av ollesmamma - 19 juni 2011 22:15

Stefan hade fixat så olle fick träna med Astrios knattelag. Olle var överlycklig!!


   Olle är en av Milanspelarna - han som sitter till vänster om 21:an.


Efter lite olika träningsmoment - bla springa mellan koner och passa bollen:


   Fick de äntligen spela match!


Olle började i mål men bytte ganska snabbt till att spela ute.

I början var det 5 i varje lag men allt efter att tiden gick blev de färre och färre. Till slut var det bara två kvar i Olles lag: Olle och en kille till.


Kolla in killen som mitt under en hörna hellre plockar blommor!
     

Olle råkade ut för en liten incident. Efter någon minut på sidan av planen och några klunkar vatten var han på planen igen.


 

Ja, det är synd att man måste vara 6 år för att få börja i Djurgården. Olle gillar verkligen att spela forboll. Men, det får bli gympa en termin till. Och som jag bruakr säga till Olle när han ibland klagar på att han inte vill gå på gympa utan hellre spela fotboll:


- Zlatan och Messi har tränat jättemycket gymnastik när de var små.


Vi får väl ta och flytta hem till Halmstad så Olle får träna i Astrio! ;-D

Av ollesmamma - 19 juni 2011 21:54

Två hela dagar på Legoland. Lyckan var total! Jag överdriver inte om jag säger att vi hängde mest vid Star Wars legot. Olle lånade min kamera och nu har jag bilder att göra en hel bok av. Allt fotograferades. Men, vi han nog med det mesta även om det var en hel del folk dag två.


Här kommer ett urval av alla bilder. Som sagt, mest Star Wars, men även lite annat.

           Vi såg tre olika 4D-filmer. 4D? ja, det blåste både luft, regnade och snöade i salongen.


  

     Favorit karusellen! den åkte vi MÅNGA gånger.
 

     Ja, en gång till......        Mer Star Wars    

        Inte Star Wars utan ett mejeri!      Ännu ett åk i favorit karusellen.....   Även dag 2 hittade vi en supermysig restaurang med väldigt god mat!      Olle grät när vi skulle åka hem och vill givetvis åka tillbaka snart igen.  

Av ollesmamma - 19 juni 2011 21:46

I början av juni körde morfar/pappa, Olle och jag mot Legoland. Vi skulle vara där i två dagar. Olle var oerhört taggad och hade sett på bilder att där fanns Star Wars lego.


Innan vi åkte hann Olle och jag med att leka i mormor & Björns trädgård. Olle lekte restaurang och jag serverades hemmalagad soppa.

 

Sedan kom äntligen morfar och resan mot Danmark och Legoland kunde börja. Första kvällen lyckades vi hitta en väldigt bra restaurang som bara serverade kött. Otroligt gott!! Olle åt korv men var egentligen mest intresserad av att spela kort med morfar.

  

Efter middagen var det dax att gå hem och sova. Imorgon väntade LEGOLAND!!


Av ollesmamma - 19 juni 2011 21:45

En söndag i maj var Olle och jag på Cirkus och såg Mora Träsk. Helt otroligt med folk. Inte illa av "två gubbar" att fylla Cirkus TRE gånger samma dag.


Olle och jag satt på läktaren men det hindrar inte från att både sjunga och dansa med till både "Fader Abraham" och "Huvud, axlar, knän..".


   


Av ollesmamma - 19 juni 2011 21:30

Ja, Skarpö är vårt andra hem. Som jag skrev förra gången var det en maktkamp på liv och död förra gången mellan Olle och L. Denna gången gick det hur bra som helst. Tyvärr var det inte jättefint väder men vi kunde vara ute iallafall. Har de bara flytvästar på får de leka på båtarna och det var roligt!


   

Efter lek utomhus var det gott med lite vattenmelon!

   

På söndagen var det Morsdag! Då fick A och jag frukost och sedan på förmiddagen var det tårta. Härligt!

  


Jo, jag ljög visst innan . En liten incident mellan Olle och L var det. När det var dax att skära upp morsdagtårtan blev det bråk om vem som skulle få skära först. Vem som vann? De fick helt enkelt en varsin kniv och kunde skära samtidigt.


Vi mammor värnar om våra barn och ibland blir vi påhoppade att vara "curlingmammor". Här är en annan mamma. Hon curlade sina så barn genom att låta några av dem åka på ryggen. Ja, vad gör man inte för sina barn!!

 




Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards