Alla inlägg under juni 2009

Av ollesmamma - 28 juni 2009 20:50

Olle och jag (Stefan har varit i Halmstad) har haft en härlig helg med sol och bad i massor. Igår var vi hela dagen hos familjen Oscarius/Gotthard. Olle och INez lekte och hade roligt ihop. Vi avslutade med grill. Gott och mysigt!


Idag har vi varit på Kampementsbadet. Olle är en riktig fisk i vattnet.

Av ollesmamma - 26 juni 2009 23:35

Avslutade veckan med lek och bad i Tessinparken ihop med dagiskompisarna.

Av ollesmamma - 26 juni 2009 23:29

Söndagen efter midsommarafton; Ännu finare väder. Dagen tillbringades på bryggan, Jag badade! Olle, Leo och Tor hade roligt på bryggan och i båten.

Av ollesmamma - 26 juni 2009 23:26

Ännu en dag med fint väder. Efter lunch (som avslutades med vattenmelon) var det utomhus gudstjänst på utsiktsberget. Alla fina sommarpsalmer sjöngs och det kändes verkligen att sommaren kommit. Efteråt bjöd Annas mamma alla på fika i höladan. Det var 31 året i rad som hon gjorde det.  På kvällen var det grill igen innan vi gick tillbaka till ”höladan” för att lyssna på ”Mamma Mia”. Olle och Leo kompade på trummor. Vi hann även med en runda till djuren.

Av ollesmamma - 26 juni 2009 23:22

Vakande ute på Skarpö och solen skiner från en nästan blå himmel. Så härligt! Leo och Olle hinner måla både teckningar och påbörja verandan (!) innan det är dags att bege oss för att börja midsommarfirandet.  Behöver nog inte skriva hur mysigt det var. Bilderna talar nog för sig själva. De sex barnen som var med hade roligt ihop och sprang runt i trädgården och lekte. Efter lunch var det dags att gå till parken för att dansa kring midsommarstången – och få den obligatoriska godispåsen! På väg hem från parken öppnar sig himlen och det fullkomligt öser ner. Anna, Leo, Olle och jag kommer hem som dränkta katter. Var Stefan och Jocke var? Hemma och kollade fotboll! :-D  Efter en timmes regn sprack det upp igen och solen kom fram. På kvällen var det grill som gällde. Fantastisk god mat – igen!

Av ollesmamma - 22 juni 2009 15:42

Vilken härlig helg vi haft!

Mer text och bild kommer.



Av ollesmamma - 18 juni 2009 14:04

Hoppas alla får en trevlig midsommar!

Vi (Olle, Stefan och jag) kommer fira ute på Skarpö ihop med några andra familjer.

Av ollesmamma - 16 juni 2009 22:53

Olle: Mamma, idag tycker jag du är fin!


Smälter man inte som mamma när ens son säger så? Iallfall var det det Olle sa när vi kom hem. Om jag var fin? Jo, jag var sommarfin i vita linnebyxor och vit blus.


Olle gillar inte att jag fotograferar honom. Idag fick jag honom att titta in i kameran om han slapp skratta.


Ja, ni ser nog vilken bild som är före respektive efter frisören.

Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards