Alla inlägg under april 2008

Av ollesmamma - 26 april 2008 21:07

I torsdags var Olle och jag på Skansen. Vi såg björnar, älgar, uttrar, sälar, hästar.... ja listan kan göras oändlig. Olle gillar att kolla på djuren men det som gjorde störst intryck och som han fortfarande pratar om var när vi fikade. Han råkade tappa sin kanelbulle på marken och innan jag hann reagewra hade tre hönor norpat åt sig bullen. Nu trodde Olle att det var en tupp så han sa:

- Tuppen åt upp bullen!


Jag tror inte ni är så intresserade av att jag mådde dåligt inatt så därför skriver jag inget om det. Men det ändrade planer för min lördag.


Efter lite om och men och velande så kom jag iallafall ut på golfbanan. Angelica och jag har spelat på Brollsta. Vi har haft sol och blå himmel hela dagen. Härlig! Man kunde spela i pike utan att frysa. Vi såg ut som ett team eftersom vi fått på oss likadana svarta Lacoste tröjor (jag har fått min av Angelica i present). Tur att hon hade svarta byxkor och jag blå. Dessutom har vi inte likadana bagar längre. Vi spelade riktigt illa på första hålet men så rusade vi bara ut utan att varken slå eller puta. Men, efter några hål kom vi igång och spelade hyfsat. Vissa hål spelade vi riktigt bra! Angelica slår så långt!!


Igår var Olle och jag ute och cyklade en runda som avslutades med glass på Gärdet.


Imorgon bär det av till Linköping. Men, först ska jag ut till Skarpö och hälsa på. Hoppas det blir fint väder så man njuta av skärgåden. Kanske tom en båttur.

Av ollesmamma - 20 april 2008 21:16

En helg går så fort! Nu är det redan söndagkväll och nyss var det fredags eftermiddag!
Men, det är väl så när man har roligt!


I fredags hämtade jag Olle på cykel och vi tog en omväg hem och kollade in byggarbetsplatsen vid Gärdets Tunnelbana. Där fins både en lyftkran och 2 olika grävmaskiner. Olle är lycklig!!

Lördasgmorgonen började inte så bra. Olle skulle vara hjälpsam och ta brickan med frukost. Jag hann inte stoppa och både min thekopp och mitt jouicglas välte. Ingen gick sönder men det var en härlig the/jouiceblandning över hela bänken, golvet och i kökslådorna. Hmm... Någon timme senare när han står i köksfönstret och tittar ut råkar han välta ner en ljusstake i glas på golvet so går i tusenbitar. Hmmm..... Efter duschen satt Olle kvar inne i duschkarbinen och lekte med sin vattenkanna. Han stänger om sig. PLötsligt hör jag honom säga:
- Olle bajsar!
Jag öppnar och tittar in. Jojomän, visst har han bajsat i duschen. Hmmmm......
Sedan blev det snabbt på med kläder och ut till lekplatsen innan det hände fler "olyckor". Jag gjorde picknick och vi gick till lekplatsen.


Efter gungor, fotboll och lek fikade vi. Jag dukade upp på bänken men Olle ville annat och flyttade in allt i "lekhuset", dukade upp och ropade sedan att jag skulle komma.
På eftermiddag var det bytesdax.


Idag har jag mest njutit i solen och haft det allmänt härligt. Olle har varit på Skansen och jag fick mms på när han red på en ponny. Han hade själv bett om att få rida men väl uppe på hästen blev han tydligen rädd och ville ner igen.

Av ollesmamma - 14 april 2008 22:47

Här kommer lite blandade bilder från Halmstad.


Onsdag & Torsdag

Björn passar Olle. De äter mat hos Eivor & Claes, hälsar på Barbro & Kjell på torpet i Hylte. Där får Olle både titta på traktorn, hoppa studsmatta, bygga koja och tända brasa. När jag kommer tillbaka på torsdag eftermiddag leker vi i trädgården med traktorn, golfklubborna och trehjulingen.



Fredag - morfars dag

Morfar kommer på besök och vi äter lunch med morbror Anders på golfklubben. Efter lunchen slår vi bollar på rangen. Olle hade med sig en av sina klubbor och slog lite han också. Han tyckte det var roligt! Nja, han var väl inte samma talang som Tiger Woods var när han var två år men det fanns iallafall ett intrese. Men, roligast var att reta mamma. Morfar lärde honom säga: quickhook. Så när man frågar Olle:

- hur spelar mamma golf?

svarar han (och skrattar):

- quickhook!


På seneftermiddagen blev det ytterligare en hink bollar för min del + putt-tävling som jag tyvärr förlorade. Men, jag fick revansch på söndagen och vann matchen med 7/6!



Lördag 

Olles 2års kalas. Det kom massor av folk och han blev ordentligt uppvaktad! Han fick så otroligt många fina paket. Vilka var där? Morfar, Anders & Maria, mormor & Björn, Martin, Berlings (Anders, Bille, Amanda, Kalle och Ingrid), Malmströms (Eivor, Cleas och Mari), Liljenbergs (Karsten, Birgitta, Mette och Jonathan), Eivor C, Barbro & Kjell, Lena N, Bosse & Lillemor, Monica & Stellan, Amelie & Max, Olle och jag. Mormor hade gjort god mat och fin tårta och moster Eivor (du får tyvärr inte den äran Eivor C!) hade bakat goda kakor.



Söndag

Jag var uppe tidigt och spelade 18 hål på södra som gick riktigt bra för att vara första rundan. Visst var jag lite ringrostig men det gick som sagt bra. Fint väder, trevligt sällskap och vunnen match gör inte saken sämre.


På eftermiddagen kom Mette, Jonathan & Karsten förbi. Det blev spontan lunch och fika på Olles nya picknickbord. Vi hade en härlig eftermiddag i solen. Innan både Martin, Olle och jag skulle åka "hem" hade vi familjemiddag. Gott & trevligt! det var lite jobbigt att lämna ett vackert Halmstad efter trevliga dagar och flyga tillbaka till Stockholm. Men, vi ska snart ner igen.


Nu är jag på hotell i Linköping och borde sova. Ska vara på mejeriet tidigt imorgon. Missar den goda hotellfrukosten imorgon igen. Har sprungit en runda ikväll innan det blev fika hos Jennie. Det är så himla trevligt att de bor här. Mina resor hit blir mycket roligare.


Så, dax att sova.





Av ollesmamma - 8 april 2008 17:24

På väg mot halmstad.

Av ollesmamma - 8 april 2008 11:15

Olle på lekplatsen.

Av ollesmamma - 8 april 2008 10:47

Så sitter man på tåget tillbaka till Stockholm från Linköping. Som jag skrev för några dagar sedan så är Scandic mitt andra hem (ska tillbaka på måndag). Kom hit igår för att i morse (nästan natt - kl 06) vara på mejeriet och övervaka en provkörning. Det gick mycket bra så vi var klara redan strax efter åtta. Skönt!

Det bästa med Linköping är familjen Lenntorp. Det är så kul att få komma hem till dem på fika, middagar och slippa hänga på hotellet.

Så, nu sitter jag på X2000 tillbaka till den kungliga huvudstaden. Lyssnar på musik på min ipod. Varför har jag inte skaffat en tidigare?? de tär kanon både på tåget och när jag är ute och spriner. Hahaha.... nu fick jag sagt att jag är ute och springer lite. Det har blivit ganska regelbundet sista tiden. Jag tränar ju inför det otroligt långa loppet Vårruset.


Men, jag blir inte kvar länge i Sthlm. Olle och jag ska flyga till Halmstad ikväll. Vi ska stanna till söndag. Sedan fortsätter jag till Malmö imorgon bitti. Ska på en livsmedel- och förpackningsmässa där ons-tors. Olle får stanna i Halmstad med mormor och Björn. Även min moster Eivor har lovat att hjälpa till. När jag igår sa att imorgon ska vi flyga till Halmstad och träffa Ajaj och Björn säger Olle på en gång:
- Å Bosse!


På lördag är det 2års kalas för Olle! Då kommer släkt, vänner och två av Olle kompisar (Jonathan & Max J).


kolla in www.thankgodiamfrans.bloggagratis.se
Där kan ni se bilder när vi var hemma hos familjen Stjernström förr förra söndagen.

Av ollesmamma - 3 april 2008 20:37

Idag är det ingen vanlig dag idag är det Olles födelsedag!


För två år sedan låg man på BB och var nybliven mamma. Olle som var planerad till den 18 mars (men jag trodde han skulle komma tidigare) behagade inte komma ut alls så efter att ha blivit igångsatt och försökt några timmar utan framsteg fick de "plocka ut" Olle med kjesarsnitt. Citat ur journalen:


06:36 Födelse

Pigg pojke utskaffas med lätthet. Skriker omedelbart. Lägges till moders bröst för att kort därefter bäras till barnbordet där pappa klipper navelsträngen.



Inte för att han riktigt fattar  vad det innebär att fylla år har jag tränat honom att svara på frågan:

- Hur mycket fyller du?

- Tå  (visar upp två fingrar)


Han blev ordentligt upopvaktad imorse med sång och paket. Pontus kom hit och vi åt frukost ihop. Olle fick massor av fina presenter och kort från nära och kära. Men, om jag ska vara ärlig var morgonens höjdpunkt när Olle titade ut genom fönstret och såg en lastbil som kom och började lossa. Då var varken paket, frukost eller telefonsamtal intressanta.


Efter dagis, där han uppvaktades med sång och glass + balonger vid sin plats, var Olle och Pontus i Tessinparken. Jag slöt upp efter jobbet. Efter lek gick vi hem till Pontus där vi åt mat. Olle hade fått välja så det blev pommes och grillkorv. Till efterrätt hade Pontus gjort en kanonfin (& god) tårta i form av en traktor. Olle var glad!! Men, han gillade INTE att grädden var blå utan sa: USCH när han skulle äta. Vi fick skrapa bort allt blått och då gick det bra att äta.


Happy birthday to you......

Med en enkel tulipan.......


Hipp hipp hurra!!!


Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards