Alla inlägg under november 2007

Av ollesmamma - 26 november 2007 22:45

Inte undra på att både Olle och jag frös när vi landade på Arlanda igår. Vi har haft det så bra. Sol, bad, värme, vila, palmer, lek, utflykter, lyx, shopping, god mat; hummer, BBQ, paradis ö, båttur, privat chaufför i tre dagar, vita stränder, sett delfiner.... listan kan göras oändligt lång på allt positivt. Den negativa listan innehåller bara två saker: både Olle och jag fick myggbett + tiden gick för fort. Nu är jag iallafall utvilad och laddad inför nya jobbet. Har bara 4 dagar kvar på Kavli.

Av ollesmamma - 26 november 2007 00:00

Är nu hemma i kalla Sverige igen efter underbara dagar på Mauritius. Vi har badat, solat och njutigt av att vara lediga. Det kommer mera text och bild i veckan.

Av ollesmamma - 14 november 2007 15:38

Nu är vi på väg. Snart går planet mot london och senare ikväll vidare mot Mauritius. Olle och jonathan har hittat varandra och leker för fullt! Mycket spring i benen.

Av ollesmamma - 12 november 2007 18:21

Så har man monterat ihop sin första soffa. Mamma har varit här i helgen och vi har fixat, fixat och åter fixat i lägenheten. Nu är det riktigt fint! Vi var på IKEA och jag köpte mig en soffa. Det var en lagervara så jag fick den hemkörd samma kväll!! I lördags monterade jag ihop den – en vit 3-sitts Karlstad. Sedan är alla (nja inte alla men de jag ville sätta upp) mina tavlor uppe på väggarna. Måste dock fjäska för någon händig att komma hem och sätta upp skåpet, Pilasterhyllan, klädkrokar i hallen, Olles rullgardin, …. och lite till. Undra var man hittar en sån? Har mailat ut några förfrågningar så vi får se om jag får napp! ;-DFörra veckan var en intensiv vecka! Kompis 1 på middag på mån, kompis 2 på tisdag, kompis 3 på onsdagen, jobbade på Arla i torsdags, mamma kom på kvällen och stannade sedan till igår eftermiddag. Fast, jag ska inte klaga. Det var bara roligt! Det var väldigt roligt på Arla och jag känner att jag kommer trivas där. Lite roligt förra veckan var att jag vann en tavla på Birgerssons Vänner. Visserligen behöver jag inte fler tavlor men det är alltid kul att vinna. Tur i spel otur i ……… Olle har varit så mysig i helgen. I lördags gav ”mormor” honom en leksakskatalog som kommit på posten. Han blev så glad!! Han la sig på mattan och pekade att vi skulle ligga bredvid. Sedan skulle vi ”läsa” i den. Så fort det kom bilder på grävmaskiner, bilar elelr helikopter sa han: titta! Om någon av oss gick kom han strax efter och hämtade tillbaka oss. Lite senare när soffan kom och alla kuddar var upppackade satte jag honom bland dem och där satt han länge och ”läste” i katalogerna. Tur att han ännu inte fattat att man kan köpa allt. ;-DIkväll ska Cajsa och jag gå på Jonas Gardell på Cirkus. Roligt! Jonas Gardell är min stora favorit. Vet inte om jag kommer hinna uppdatera mer innan vi åker. På onsdag eftermiddag flyger vi till Mauritius. Vi mellanlandar i London och sedan är det direktflyg. Ska bli fantastiskt skönt! 10 dagar med sol och bad.

Av ollesmamma - 10 november 2007 14:42

Nu har vi varit på IKEA och köpt soffa. Det bästa är att vi får hem den idag eller imorgon!

Av ollesmamma - 5 november 2007 14:59

Måndag och dax att gå till dagis igen!

Av ollesmamma - 4 november 2007 23:11

Så här glad blir man av att åka mammas bil.

Av ollesmamma - 4 november 2007 21:45

Så var ytterligare en helg över. Det går så snabbt. Denna helgen har jag haft Olle och det är så mysigt. Imorgon lämnar jag på dagis och ser inte honom igen förrän jag hämtar på onsdag. INTE KUL!!! Jag gillar inte alls att inte få träffa honom varje dag. Jag försöker intala mig att det "är skönt att kunna göra vad man vill", träna, sova lite längre.... men jag tycker inte det. Jag skaffade barn för att jag vill vara med det alltid - inte halvtid. Men, jag kan tyvärr inte göra något åt det.........
Iallfall ska det bli så skönt att åka iväg på semester ihop. LÄNGTAR!!!!

Ifredags slitade vi tidigare på jobbet så jag hämtade Olle tidigare från dagis. Vi gick sedan till Junibacken. Olle gillade att klättra runt i "Karlsson på taket - huset". En massa trappor, rum, dörrar etc. Efter fika, sagotåg och sångstund åkte vi hemåt.

jaha, vad händer denna veckan?
Vi får besök av Karin & Inez + Catharina (ons), mamma (tors-sön). Det ser vi fram emot. Hoppas på hjälp med inredning av lägenheten (vi ska hänga upp tavlor och fixa det sista). Vi trivs bra men det ekar lite eftersom vi inte har något på väggarna.


Idag kom Carro & frans upp på frukost. Härligt med mammakompis på gångavstånd. Olle och Frans hade väldigt roligt ihop och körde runt varandra i Brio-vagnen, lekte med bilar, spelade munspel, drog i samma leksaker....... ALLA leksakerna låg på golvet när det var dax att gå ut för en härlig promenad i det vackra höstvädret.

På em var vi på 3-årskalas hos Olivia. Det var roligt! trots att det var 10 barn (3 bebisar) så var det ganska lungt. Barnen fick tårta + fiskedam, vi vuxna fick ost & vin + kaffe & tårta.


Olle pratar en massa men det är inte mycket man förstår. Men, han kan sjunga midnatt råder - nja iallafall tipp tapp tipp tapp......
Sedan sa han bajsa idag när jag frågade vad han gjort i blöjan. Det går framåt!


Presentation

OLLES MAMMA

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards